וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי בשומרון: 3 ישראלים נפצעו, מצוד אחר המחבלים

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 9:24

השלושה, שנפגעו מרסיסי זכוכית, קיבלו טיפול רפואי במקום. כוחות צה"ל שהוזעקו לזירת הירי פתחו בסריקות. אחד השוהים ברכב שנורה: "שמעתי בום חזק, ראיתי את חבר שלי מדמם"

ראש מועצת שומרון וניצול מהפיגוע ליד הרכב הנפגע/מועצה אזורית שומרון

שלושה ישראלים נפצעו הבוקר (שלישי) מירי שנפתח לערב רכב סמוך לבית ליד שבשומרון. השלושה, שנפגעו מרסיסי זכוכית, קיבלו טיפול רפואי במקום. כוחות צה"ל שהוזעקו לזירת הירי פתחו בסריקות אחר חשודים ומנהלים מצוד אחר המחבלים. חיילים ערכו בידוק ביטחוני לאופנוע חשוד עליו רכובים תושב השטחים וערבי ישראלי.

זירת הפיגוע סמוך לבית ליד שבשומרון, 16 ביולי 2024. מד"א
זירת הפיגוע סמוך לבית ליד שבשומרון/מד"א

אורי הירשפלד, ששהה ברכב שנורה בפיגוע בשומרון ובו נפצעו גבר ושני נערים באורח קל, סיפר על השתלשלות האירועים: "יצאנו מהיישוב אבני חפץ לכיוון הר ברכה, והגענו לפה לצומת. שמעתי בום חזק, ומסתבר שאלו היו חורים מכדור. הסתכלתי ימינה על חבר שלי, ראיתי שהוא נפגע ועם דם בידיים". הוא הוסיף: "המשכנו מפה ישר וראינו ג'יפ של צה"ל, עצרנו אותו והגענו לפה. אנחנו נהיה חזקים ונמשיך לנסוע פה. יהיה בסדר, בעזרת ה'".

ראש מועצת קדומים עוזאל ותיק אמר בתגובה לפיגוע: "הבוקר ניצלו חיי יהודים בדרך נס. אסור לנו לחכות לנס הבא. צה"ל וכוחות הביטחון חייבים לפעול בתוך הכפרים והערים באופן יום-יומי ולעשות חריש עמוק של איסוף נשקים וחיסול קיני מחבלים.המצב בו משפחה יוצאת לדרכה בבוקר ואינה יודעת אם תשוב בשלום בחזרה הוא בלתי נסבל ואינו מתקבל על הדעת. רק אתמול קיימתי סיור שטח באזור וראיתי את התנועה החופשית של הערבים - ללא מחסומים וכמעט ללא שום ביקורת. על הצבא להבין את המציאות ולהשיב מידית את המחסומים סביב ערי המרצחים שכם וטול כרם וסביב הכפרים. אנו מודעים למצוקת המקום בבתי הכלא ולכן אני קורא לחיילנו הגיבורים: אל תעצרו את המחבלים מהפיגוע הבוקר. תחסלו אותם".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
זירת הפיגוע סמוך לבית ליד שבשומרון, 16 ביולי 2024. מד"א
זירת הפיגוע סמוך לבית ליד שבשומרון/מד"א

מוקדם יותר הלילה, שלושה אזרחים ישראלים נפצעו מירי לוחמי צה''ל לאחר שהתקרבו עם רכבם למחסום פוקס הסמוך לבית אל, וזוהו כחשודים. אחד הפצועים פונה לבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים כשהוא במצב בינוני וסובל מפגיעת ירי בכתף. השניים הנוספים נפצעו קל מפגיעת רסיסים.

הצבא אישר כי אכן לוחמים פתחו באש לעבר רכב ישראלי במחסום: "הירי בוצע בשוגג".

האירוע קרה כשרכב עם לוחית רישוי ישראלית הגיע למחסום, וממנו ירדו שלושה אנשים עם ברדסים על ראשם. הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד, אך השלושה לא ענו. החיילים פתחו בירי ולאחר מכן החשודים החלו לברוח. לבסוף אחד החיילים ירה לעבר השמשה של הרכב וכתוצאה מכך נפצעו שני ישראלים, אחד ככה מרסיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully