וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסקנות דו"ח מבקר המדינה: ישראל עדיין רחוקה מלהיות נגישה עבור אנשים עם מוגבלות

16.7.2024 / 16:00

בזמן ש-1 מכל 9 אנשים במדינה מתמודד עם מוגבלות, מבקר המדינה מוציא את הדוח השנתי ברשויות בנושא הנגשת מבנים ושירותים עבורם. רוב הרשויות המקומיות אינן עומדות בדרישות החוק ואף נמצאו פערים בין הערים. מבקר המדינה ממליץ לנציבות שוויון זכויות לעקוב אחר הנושא

מבקר המדינה: פערים משמעותיים בין יוצאי אתיופיה לשאר האוכלוסייה בשלטון המקומי/דוברות משרד מבקר המדינה

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, מפרסם היום (שלישי) את דו"ח הביקורת השנתי על השלטון המקומי בנושא הנגשת מבנים ושירותים עבור אנשים עם מוגבלות. נכון להיום אחד מכל תשעה אנשים בישראל הוא אדם עם מוגבלות (כמיליון איש). מסקנה אחת עולה מהדו"ח לצד המלחמה המתמשכת והפצועים הרבים שמתווספים בגוף ובנפש, מדינת ישראל עדיין רחוקה מלהיות נגישה עבור אנשים עם מוגבלות.

בין היתר המבקר מצא כי בעיריית אלעד אין חניית נכים ואין הנגשה ללקויי ראייה, ביוקנעם עילית שירותי הנכים היו נעולים ולא היה אפשר להשתמש בהם לפחות לחצי שנה ובעיריית כפר סבא חסרים אביזרים בשירותי הנכים. כמו כן, מוסדות חינוך שנבדקו בערים אלו נמצאו לא נגישים.

כ-92% מהרשויות המקומיות (256) לא עמדו באופן מלא בדרישות החוק להנגשת מבנים, תשתיות וסביבה בשנת 2020. עוד מצא המבקר כי ישנם פערים בין הרשויות שנבדקו בהנגשת המבנים והשירותים שבתחומן אלעד, יוקנעם עילית, כפר סבא, נהריה ועראבה, והמועצות האזוריות דרום השרון ומרום הגליל.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן , שבוע הסייבר,אוניברסיטאת תל  אביב 25 ביוני 2024. שבוע הסייבר, אתר רשמי
מומלץ לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות לעקוב אחר נושא ההנגשה ברשויות המקומיות/אתר רשמי, שבוע הסייבר

ביקורת העלתה ליקויים רבים ברשויות המקומיות שנבדקו, אי-עמידה במתווה לפריסת ביצוע ההנגשה לארבע שנים נוספות, היעדר הנגשה וזמינות לשימוש של מבנים ציבוריים ומקומות שאינם בניין, אי-סיום ביצוע ההנגשה הכללית של מוסדות החינוך, ליקויים בהנגשת השירות לרבות השירות הדיגיטלי באתרי הרשויות באינטרנט וליקויים בפיקוח ואכיפה על הנגשת העסקים.

על פי המבקר, בעיריית כפר סבא אין הנגשה ללקויי ראייה במדרגות, דלת הכניסה אינה נסגרת לאט כנדרש, ובשירותי הנכים חסרים אביזרים. בעיריית נהריה אין הנגשה ללקויי ראייה במעלית ובמדרגות, והמעלון בכניסה לא עבד במשך תקופה. בעיריית עראבה אין חניית נכים ודרך הכניסה חסומה ברכבים חונים וכן אין הנגשה ללקויי ראייה במעלית ובמדרגות ובמועצה האזורית מרום הגליל אין הנגשה ללקויי ראייה במעלית ובמדרגות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
גבר על כסא גלגלים. ShutterStock
אחד מכל תשעה אנשים בישראל הוא אדם עם מוגבלות/ShutterStock

ארבע שנים לאחר המועד הקבוע בחוק לסיום ההנגשה (מאי 2019), בחמש מהרשויות המקומיות שנבדקו - אלעד, יוקנעם עילית, עראבה, דרום השרון ומרום הגליל - עדיין יש מוסדות חינוך שאינם מונגשים בהנגשה כוללת המכילה: פיר מעלית, תא שירותים נגיש וכניסה ודרך נגישה. כמו כן, בבחינת הקריטריונים הנוגעים למסמכים מונגשים ורמת הניגודיות נמצאו ליקויים בכל אתרי הרשויות שנבדקו. יחד עם זאת, נמצאו בשלוש מהרשויות המקומיות שנבדקו- יוקנעם עילית, כפר סבא והמועצה האזורית דרום השרון, יוזמות וגילויי מצוינות להכלה ולשילוב של אנשים עם מוגבלות.

מבקר המדינה אנגלמן ממליץ לכל הרשויות המקומיות, ובכלל זה לשבע הרשויות המקומיות שנבדקו, להוסיף ולפעול לקידום נושא הנגישות בתחומן. מומלץ לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות לעקוב אחר נושא ההנגשה ברשויות המקומיות ולהמשיך לאכוף על כלל הרשויות המקומיות את ביצוע ההנגשה בתחומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully