וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל לבג"ץ: חלק מהטנקים לא כשירים - יש מחסור בתחמושת ובכוח אדם

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 22:10

בצבא דחו את העתירה בנושא שילוב נשים כלוחמות בשריון במחזור הגיוס הנוכחי, וציינו כי הסיבות לכך היא אי כשירות הכלים, מחסור בתחמושת ובכוח אדם. "פתיחת ההתנסות תוביל בהכרח לפגיעה במענה המבצעי הנדרש במלחמה - עד פגיעה ביכולת לממש את תפקידי החיל בלחימה", נכתב

בווידאו: ההסתערות בשבת השחורה: ריאיון עם לוחמות השריון שחיסלו עשרות מחבלים/אמיר בוחבוט, דובר צה"ל

צה"ל דחה את גיוס לוחמות שריון במערך המתמרן בצה"ל לחודש נובמבר 2025 בשל מחסור בהיקף הטנקים בחטיבה - כך ענתה המדינה היום (שני) בתשובה לעתירת בג"ץ בנושא. "במהלך המלחמה נפגעו טנקים רבים, שמושבתים בשלב זה ואינם משמשים ללחימה או לאימונים, ולא צפויה בקרוב הכנסתם של טנקים חדשים לחיל", נכתב בתגובת המדינה. "משמעות הדברים היא כי היקף הטנקים הקיים בחיל השריון אינו מספיק, הן למאמצי המלחמה, הן לביצוע ההתנסות בו-זמנית".

"באופן דומה, היקף התחמושת והמשאבים הנדרשים לתחזוקת הכלים מוגבלים מאוד", נכתב. "צה"ל פועל כל העת להרחבת היקף התחמושת אך לא ניתן להיערך בשלב זה לפתיחת ההתנסות במועדה, משלא ניתן להבטיח כי יהיו די כלים ותחמושת לצורך עמידה ביעדי ההתנסות".

לאחר הוצאת המכתב, צה"ל הגיב וכתב כי כל אמצעי הלחימה מוקצים למלחמה בעדיפות על הכשרה חדשה. "בהמשך לתגובה שהוגשה היום לבג"ץ בנושא עתירה בעניין שירות נשים בתפקיד לחימה נדגיש כי אמצעי לחימה במערך השריון, לרבות טנקים וחימושים, מוקצים בעת הזו למלחמה בעדיפות על פני הכשרה והרחבת התנסויות, בהן התנסות בהכשרת לוחמות לתפקיד לחימה בשריון מתמרן", נמסר.

סגן משנה מיכל, מפקדת מחלקה, פלוגת פרא גדוד קרקל. דובר צה"ל
סגן משנה מיכל, מפקדת מחלקה, פלוגת פרא גדוד קרקל/דובר צה"ל

המדינה הבהירה כי התנסות הנשים תחת חיל השריון המתמרן מתנהלת בנוסף ובמקביל לתהליכי ההכשרה הרגילים בצה"ל, ועל כן "דורשת היערכות משמעותית וקשב פיקודי ומערכתי רב".

עוד נאמר כי ההתנסות במערך השריון המתמרן מצריכה קשב רב - שלא ניתן להשקיע כעת. "ההתנסות במערך השריון המתמרן מצריכה קשב פיקודי רב, לצד יכולות שליטה ובקרה איכותיות, לשם מתן מעטפת מיטבית להצלחת ההתנסות", נכתב. "ברם, בעת זו של מלחמה עצימה, בה כלל חטיבות החיל בסדיר פרוסות בחזיתות הלחימה בצפון ובדרום, והקשב הפיקודי נתון לטובת ניהול הלחימה - לא ניתן להשקיע את התשומות הפיקודיות והמערכתיות הנדרשות לצורך קיום ההתנסות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סגן משנה מיכל, מפקדת מחלקה, פלוגת פרא גדוד קרקל. דובר צה"ל
סגן משנה מיכל, מפקדת מחלקה, פלוגת פרא גדוד קרקל/דובר צה"ל

בתשובתה הדגישה המדינה כי פתיחת מחזור הגיוס לשריון מתמרן יפגע במענה המבצעי הנדרש למלחמה. "פתיחת ההתנסות במועד זה תוביל בהכרח לפגיעה ביכולת החיל לתת את המענה המבצעי הנדרש במלחמה, עד כדי פגיעה ביכולת לממש את תפקידי החיל בלחימה, וכן תוביל לפגיעה בהתנסות עצמה", נכתב.

מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך לתגובה שהוגשה היום לבג"ץ בנושא עתירה בעניין שירות נשים בתפקיד לחימה נדגיש כי אמצעי לחימה במערך השריון, לרבות טנקים וחימושים, מוקצים בעת הזו למלחמה בעדיפות על פני הכשרה והרחבת התנסויות, בהן התנסות בהכשרת לוחמות לתפקיד לחימה בשריון מתמרן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully