וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף פעולה היסטורי: מרכז ארצי לנפגעי טראומה נפשית נפתח בבתי הלוחם

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 18:59

המיזם 'חוזרים לחיים' בשיתוף שיבא תל השומר יעניק טיפול לנפגעי טראומה נפשית בפריסה ארצית, ויכלול גיוס והכשרת מאות מטפלים מוסמכים לטיפול בטראומה

בבית הלוחם בתל אביב השיקו היום (שני) את המרכז הארצי לנפגעי טראומה נפשית וחתמו עם שיבא תל השומר על שיתוף פעולה במסגרת מיזם 'חוזרים לחיים' - המיועד לטיפול בנפגעי טראומה נפשית, המיזם יפעל בפריסה ארצית בבתי הלוחם ב"ש, חיפה, ירושלים ות"א, בבית קיי בנהריה ובמרכז בית החולים בשיבא. המרכז יהווה בית לפצועות ופצועי צה"ל וכוחות הביטחון אשר שילמו בגופם ובנפשם לטובת ביטחון המדינה ואזרחיה במלחמת חרבות ברזל.

מאז פרוץ המלחמה, 9,254 מטופלים חדשים נקלטו באגף השיקום, כאשר יותר מ-3,000 מהם מתמודדים עם תגובות נפשיות ופוסט-טראומה. צפוי כי מספר זה יגדל משמעותית בעתיד הקרוב. כיום, כ-8,000 נפגעי נפש מוכרים על ידי משרד הביטחון, ורבים מהם מתמודדים גם עם נכויות פיזיות. ההערכות מצביעות על כך שעד סוף השנה כ-8,000 מטופלים נוספים יזדקקו לסיוע בהתמודדות עם תגובות נפשיות וטראומה.

צוות שיבא וצוות ארגון נכי צה"ל- פרופ' יצחק קרייס לוחץ יד ליו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן. ארגון נכי צה"ל, אתר רשמי
צוות שיבא וצוות ארגון נכי צה"ל- פרופ' יצחק קרייס לוחץ יד ליו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן/אתר רשמי, ארגון נכי צה"ל
עו"ד עידן קלימן. אביחי חיים
עו"ד עידן קלימן/אביחי חיים

המרכז מציע מגוון טיפולים ע"י מומחי טראומה מתחום בריאות הנפש, בהם: פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ועוד. כל מי שהחל בתהליך ההכרה על ידי משרד הביטחון וכל מי שהוכר במסגרת רפורמת 'נפש אחת' יכול לפנות כבר היום ולקבל מענה במסגרת המרכז.

בשיבא גם כוללים גיוס נרחב של מאות מטפלים מוסמכים שיעברו הכשרות ממוקדות לטיפול בטראומה ויזכו לקבל ליווי מקצועי ומנטורינג על ידי מומחי הטראומה של המרכז הרפואי שיבא. כך יגיע סטנדרט הטיפול של המרכז הרפואי שיבא לאזורים נרחבים ברחבי הארץ, ובפרט בדרום ובצפון הארץ. בנוסף, יציעו המרכזים גם טיפולים מרחוק באמצעות ביה"ח הווירטואלי שיבא BEYOND, שיאפשרו להגדיל עוד יותר את המענה הטיפולי בתחום בריאות הנפש.

במהלך הסיור בבית הלוחם, רופאים משיבא בחיזוק מנכ"ל שיבא תל השומר, פרופ' יצחק קרייס, שיחקו מול קבוצת הכדורסל של בית הלוחם. פרופ' יצחק קרייס, מנכ"ל המרכז הרפואי שיבא תל השומר שלקח קשה את ההפסד של קבוצתו ואמר כי הם דורשים משחק גומלין אצלם.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
פרופ' יצחק קרייס וכדורסלן בית הלוחם. אביחי חיים
פרופ' יצחק קרייס וכדורסלן בית הלוחם/אביחי חיים

עוד אמר כי התרגש מאוד ממה שראה כאן בבית הלוחם ואין לו ספק ששיתוף הפעולה הזה יוביל להמשך של עשייה מרגשת וטובה למען חיילי ונכי צה"ל. "כששיחקתי כדורסל הבנתי כמה הלוחמים שכאן חזקים. נכות או מגבלה זה עניין של ראש לא של גוף. אני יוצא מכאן מחוזק. אתם החיילים מסמלים בשבילנו את הכוח להמשיך קדימה לחזור לחיים ואחרי השיקום גם להגיע להישגיות".

פרופ' קרייס הוסיף כי: "7 באוקטובר לימד אותנו איך לייצר שיתופי פעולה. אני למדתי היום שאפשר לעשות הרבה דברים ביחד ולהיות פתוחים. גיליתי כאן דברים חדשים ואני בטוח שנעשה דברים גדולים ונלמד את העולם. נחזק את החברה הישראלית".

עו"ד עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל בירך על שיתוף הפעולה עם שיבא ואמר: "זה אחד משיתופי הפעולה החשובים במדינה. הדבר מהווה הוכחה חיה לכך שאם נמשיך לאחד כוחות נוכל להביא לשינוי. עבודה רבה עוד לפנינו, בואו נצעד יחד כי כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו. לראשונה, אנו מביאים את הטיפול המקצועי והמתקדם ביותר ישירות לבתי הלוחם, במקום שבו הפצועים מרגישים חלק מקהילה ועוברים תהליך".

קלימן הזכיר את אנשי הרפואה שנפלו במלחמה והדגיש כי: "45 אנשי רפואה נהרגו בגלל שהם הלכו להציל אנשים. הרופאים הם מלאכים, זו השותפות הכי מרגשת ואמיתית שיש. אני מבקש לחזק את שר הביטחון יואב גלנט, חיילי צה"ל מערכת הביטחון ומאחל חזרה של כל החטופים. בהצלחה לכולנו בואו ניתן בראש".

פרופ' אמתי זיו, מנהל ביה"ח השיקומי המשולב בשיבא, אמר כי: "שיתוף הפעולה הייחודי בין שיבא - כמרכז רפואי מוביל עולמית, שמשקם את רוב פצועי מלחמת "חרבות ברזל", יחד עם ארגון נכי צה"ל, וארגון ידידי צה"ל (FIDF) ואגף השיקום במשרד הביטחון, הוא סמל לתקומה, ריפוי והתחדשות. זוהי פעם ראשונה שהזרוע הטיפולית של שיבא בתחום הנפש, שמעניקה את סטנדרט הטיפול המוביל בעולם בחזית זו, תגיע בפריסה ארצית לנפגעי המלחמה ובני משפחותיהם. אנו מאמינים שיצירת החולייה הייחודית הזו, שנודעה לשמור ולהמשיך את רציפות השיקום הנפשי לצד השיקום הפיזי, גם אחרי השחרור מבית החולים, תוביל לחיזוק החברה הישראלית ותביא לבשורה עולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully