וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדי חיל האוויר בפני לוחמי שלדג: "התחקיר הוצג לרמטכ"ל ויסוכם אצל מפקדי הזרועות"

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 7:09

לפי גורמים, מטרת הפגישה הייתה להקשיב ללוחמי היחידה שהביעו כעס על התחקיר האלוף בר שיבח אותם ואמר כי "תגובתכם הייתה מהירה ועוצמתית שאין שנייה לה", בנוסף התייחס לפער בין המודיעין להיערכות: "חיל האוויר לא התאמן לאירוע זירתי מתפרץ בסדרי גודל מהסוג הזה"

לחימת כוחות שלדג בקיבוץ בארי וחילוץ תושבי הקיבוץ/דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, נפגש אתמול עם לוחמי שלדג בבסיס היחידה. זאת, בעקבות הכעס הגדול והפגיעה האישית של מפקדים ולוחמים, בסדיר ובמילואים, מממצאי תחקיר הקרבות בקיבוץ בארי שפרסם צה"ל בשבוע שעבר, כך פורסם היום (שני) לראשונה.

לפי גורמים המצויים בפרטי הפגישה, המפקדים הבהירו בראשיתה כי המטרה של האלוף בר היא להקשיב לרחש ביחידה. כלומר, לתת ללוחמים להביע את תחושותיהם בתגובה לתחקיר שאושר על ידי הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ולסקור את המצב באופן כללי עד עכשיו וצפי קדימה.

לפי גורמים, האלוף בר אמר ללוחמים כי "כל מה שראיתי במסגרת הצגת התחקיר ומשיחות רבות שביצעתי בשבועות האחרונים, הוא לוחמים שחותרים למגע - מרגע העלייה למסוק ועד הנחיתה בקיבוץ בארי - שזה תוצאה של שיקול דעת עצמאי ומבלי שאף אחד שלח אתכם דווקא לשם". עוד אמר האלוף בר על אופן הלחימה של היחידה והגבורה של הלוחמים: "יומיים וחצי של לחימה הרואית, 270 לוחמים בשש זירות לפחות, זה לא דבר של מה בכך".

לוחמי שלדג נלחמים במחבלים בקיבוץ בארי, 15 ביולי 2024. דובר צה"ל
לוחמי שלדג נלחמים במחבלים בקיבוץ בארי, 15 ביולי 2024/דובר צה"ל

האלוף בר התייחס גם לפער החמור בין מה שעלה במודיעין לאורך השנים, לבין מה שהיחידה ושאר הצבא התאמן עליו: "חיל האוויר לא התאמן לאירוע זירתי מתפרץ בסדרי גודל מהסוג הזה. תגובתכם המהירה ובעוצמה שאין שנייה לה היא הרואית. אין לי שום טענה לשיקול דעת טקטי בשעות הבוקר של אירועי 7 באוקטובר, להיפך, כל מה שאני רואה שם הוא גבורה גדולה, הייתם הראשונים לרוץ לקו האש".

לסיכום אמר האלוף בר כי "התחקיר הוצג לרמטכ"ל ויסוכם על ידי מפקדי הזרועות. תפקידנו להעמיק גם בקומה מעל וגם בטקטיקה - כפי שאנחנו מתחקרים כתרבות בחיל האוויר. המיקום בו שמתם את היחידה ב-7 באוקטובר ומשם חודשים קדימה, על אף האובדן במעלה הדרך, הצעדתם את היחידה דורות קדימה, בטח בנוגע למיקום הכול כך משמעותי שלה בחיל האוויר".

ביום שישי אירחו מפקדי שלדג את חברי כיתת הכוננות של קיבוץ בארי, והציגו בפניהם את תוכן העשייה. בנוסף, שוחחו על סוגיות שעלו ב-7 באוקטובר, כיצד השתקף מעיני הלוחמים והמפקדים, והאופן בו חתרו למגע תחת אש כבדה. לפי גורמים, המפגש היה "טוב ומועיל", והוסיפו כי נעשה ברוח מכבדת וטובה.

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
לוחמי שלדג מחלצים תושבים מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר, 15 ביולי 2024. דובר צה"ל
לוחמי שלדג מחלצים תושבים מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר, 15 ביולי 2024/דובר צה"ל

בנוסף, חיילי מילואים מהיחידות המיוחדות, שנפגעו מאוד מהאופן שבו תואר חלקם בתחקיר על קיבוץ בארי, העבירו על כך מסרים גם לרמטכ"ל ולאלופי מטכ"ל. זאת, כדי להגן על שמם הטוב בתחקיר הזרועי ובכך לדייק את הגרסה שלהם ואת סיכום התחקיר כדי לדייק את ההיסטוריה. הקצינים השתמשו בהתבטאויות חריפות מאוד נגד התחקיר וצמרת צה"ל, ובראשם הרמטכ"ל שאישרו את התחקיר.

בתוך כך, קצינים במילואים הביעו תמיהה על חלקה של שייטת 13 בתחקיר, וכיצד יד נעלמה לא שאלה שאלות ברורות יותר על מיקומה ותרומתה בין השעות 10:30-06:30 ב-7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully