וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה הקמת צוות בין משרדי לשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 21:32

הסגל יכלול נציגים מכל משרדי הממשלה הרלוונטיים, ויפעל לגיבוש מדיניות ופתרונות בתחומים שונים. התוכנית מסתמכת על חוק שירותי רווחה ומטרתה להעניק עצמאות ולקבוע כי בתוך 5 שנים, לפחות 30% מהדיירים שגרים במוסדות יעברו לדיור בקהילה. שר הרווחה: "צעד חשוב ומשמעותי"

השירותים שמספקות הרשויות המקומיות לאנשים עם מוגבלות/משרד מבקר המדינה

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ההחלטה להקמת צוות בין משרדי לגיבוש תוכנית לאומית לשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה. הצוות יכלול נציגים מכל משרדי הממשלה הרלוונטיים הרווחה, הבריאות, החינוך, האוצר ועוד ויפעל לגיבוש מדיניות ופתרונות בתחומי דיור, בריאות, תעסוקה ועוד.

הרקע להצעת החלטת הממשלה היא התוכנית מסתמכת על חוק שירותי רווחה אשר מטרתה להעניק עצמאות ולקבוע כי בתוך 5 שנים, לפחות 30% מהדיירים שגרים בהוסטלים ובמוסדות שונים יעברו לדיור בקהילה. התכנית קובעת שמשרד הרווחה יצטרכו להקים תוך 60 יום צוות מיוחד בנושא זה וליישם את התוכנית בתוך כשנה.

כזכור, ועדת דותן הוקמה בשנה שעברה לאחר מקרי התעללויות קשים בדיירים שנחשפו במוסד בני ציון בראש העין בראשם לאית סלאמה שהורשע בפגיעה ב-17 דיירים שונים לאורך שנים כשבין היתר השתמש בחניקות, הצלפות, מכות באיברי המין ועוד. כמו כן, אירוע נוסף הדהד בבית דפנה בחולון לאחר ששלושה מדיירי המעון נפטרו ככל הנראה מליקויים חמורים שנמצאו במטבח במעון.

הפגנה מחוץ למשפטו של לאית סלמה, מטפל החשוד בהתעללות בחוסים במעון בני ציון, ביהמ"ש המחוזי בלוד, 31 באוקטובר 2022. ניב אהרונסון
"ועדת דותן הוקמה לאחר שהתגלו מקרי התעללויות קשים בדיירים שנחשפו במוסד בני ציון". הפגנה מחוץ למשפטו של החשוד המרכזי בפרשה/ניב אהרונסון

דרישת הוועדה הייתה לסגור לאלתר בתוך 5 שנים, כששנה כבר חלפה, את מוסדות הדיור לאנשים עם מוגבלויות, לכנס ועדה בין משרדית ומגזרית בתוך 8 חודשים, להקים ועדת היגוי, להביא החלטת ממשלה בנושא, שינוי "שיטת המוסדות" לאלתר ועוד שורה של המלצות. שר הרווחה, יעקב מרגי, אימץ את מסקנות הוועדה.

שר הרווחה יעקב מרגי, מסר כי "אני מברך על אישור הצעת ההחלטה בממשלה, בכוונתי לפעול מיידית להקמת הצוות. מדובר בצעד חשוב ומשמעותי לשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה, שמצטרף לצעדים נוספים שמוביל משרד הרווחה בשנתיים האחרונות ופועל לשילובם של אנשים עם מוגבלות בקהילה, בהתאם לרוח חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות".

גיבוש תוכנית לאומית מחייב שילוב כוחות של משרדי ממשלה יחד עם השלטון המקומי, הכולל היערכות לאומית מעמיקה ונרחבת והקצאת משאבים לדיור, בריאות, חינוך, תחבורה, תעסוקה ושירותים חיוניים נוספים. נפעל יחד למען מטרה חשובה זו, בכדי לאפשר לאנשים עם מוגבלות לחיות חיים עצמאיים ולהשתלב בקהילה.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שר הרווחה יעקב מרגי הודה לעו"סיות. דוברות משרד הרווחה, לשכת העיתונות הממשלתית
"מברך על אישור הצעת ההחלטה בממשלה, בכוונתי לפעול מיידית להקמת הצוות". יעקב מרגי/לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות משרד הרווחה

ד"ר עידית סרגוסטי, מנהלת תחום מדיניות בארגון בזכות, המרכז לזכויות אדם של אנשים עם מוגבלות, אמרה כי "עשור מאז אושררה על ידי מדינת ישראל האמנה הבינלאומית בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ומעל שנתיים מאז נחקק חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות, החליטה היום הממשלה על גיבוש תכנית לאומית לשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה, החלטה עליה אנו מברכים".

"יחד עם זאת, החלטת הממשלה במתכונתה הנוכחית מתעלמת לחלוטין מעקרונות המלצות ועדת דותן, ועדה ציבורית אשר מונתה בעקבות חשיפת מקרי התעללות קשים וחשד להזנחה במסגרות דיור לאנשים עם מוגבלות. הוועדה, אשר מצאה כי מציאות החיים במסגרות אלו היא קשה מנשוא קבעה כי הדרך היחידה להביא לשינוי המצב הקיים היא באמצעות יישום תכנית לאומית של מהלך אל-מיסוד ומעבר לחיים בקהילה תוך הצבת יעדים ברורים וחד משמעיים של סגירת כלל המסגרות המוסדיות (מעונות-פנימיה והוסטלים) בתוך חמש שנים.

"אנו מצפים משר הרווחה לעמוד בהתחייבותו ליישום המלצות ועדת דותן ולהציב את התכנית הכוללת לאל מיסוד, לרבות כל הצעדים עליהם המליצה ועדת דותן, כיעד לתכנית הלאומית אשר אושרה היום בהחלטת הממשלה. אנו מצפים כי התשתית המשמעותית שהונחה היום בהחלטת הממשלה לגיבוש תכנית לשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה תשמש כפלטפורמה לקידום המלצות דוח ועדת דותן על כל המשתמע מהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully