וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על ניסיון ההתנקשות בטראמפ: אין לנו מידע על המניע של היורה

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 21:21

ביידן אמר בהצהרה בעקבות הניסיון: "אין מקום באמריקה לאלימות מהסוג הזה". הוא הורה לשירות החשאי לספק לטראמפ אבטחה נוספת, ולאבטח את הוועידה הרפובליקנית שתיפתח מחר. "הנחיתי גם לקיים בדיקה עצמאית של מה שהתרחש בעצרת מבחינת גורמי הביטחון"

יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא היום (ראשון) דברים בעקבות ניסיון ההתנקשות אתמול בלילה בנשיא לשעבר דונלד טראמפ. ביידן אמר: אמש דיברתי עם דונלד טראמפ. אני אסיר תודה על כך שמצבו טוב. היתה לנו שיחה קצרה וטובה. אנחנו שולחים תנחומים לקורבן שנהרג. אין מקום באמריקה לאלימות מהסוג הזה או לכל סוג של אלימות. התנקשות עומדת בסתירה לכל ערכיה של אמריקה. אסור לאפשר לזה לקרות. האחדות צריכה להיות המטרה הכי חשובה. אנחנו נתווכח ולא נסכים אבל לא נשכח שאנחנו אמריקנים".

ביידן הוסיף: "אין לנו מידע על המניע של היורה. אני מבקש מכולם לא להניח הנחות לגבי המניע שלו או ההשתייכות שלו. תנו לגורמי אכיפת החוק לנהל את החקירה. החקירה צריכה להיות יסודית ומהירה".

עוד אמר ביידן: "הנשיא טראמפ כבר מקבל אבטחה נרחבת אבל הנחיתי את השירות החשאי לבצע כל צעד כדי לתת לו עוד אבטחה וכן לאבטח את הוועידה הרפבוליקנית שתיפתח מחר. הנחיתי גם על בדיקה עצמאית של מה שהתרחש בעצרת מבחינה גורמי הביטחון".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, 14 ביולי 2024. רויטרס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, 14 ביולי 2024/רויטרס

טראמפ עצמו התייחס היום לניסיון ההתנקשות בו, שאירע הלילה, ברשת החברתית שלו Truth. טראמפ כתב: "תודה לכולם על מחשבותיכם ותפילותיכם אתמול, שכן אלוהים לבדו הוא שמנע מהבלתי מתקבל על הדעת לקרות. לא נפחד, אלא נישאר איתנים באמונתנו ונתריס אל מול הרשע".

נסיון ההתנקשות בטראמפ מעמיד את הנשיא ג'ו ביידן במבוכה פוליטית גדולה עוד יותר מזו שהתבוסס בה בימים האחרונים בעקבות תבוסתו בעימות הנשיאותי, והקריאות הגוברות כלפיו בתוך המפלגה הדמוקרטית להסיר את מועמדותו. ביידן סימן את טראמפ בכל נאומיו כאויב לדמוקרטיה האמריקנית.

הסקרים שייערכו בימים הבאים יבהירו האם מצביעים רפובליקנים ועצמאים שלא התכוונו להצביע לטראמפ - ישנו כיוון ויתמכו בנשיא לשעבר. כמו כן, האירוע עלול להחריף את המשבר והבלבול שבו נמצאת המפלגה הדמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully