וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוי בהצהרה לציבור: אין היבט בהתנהלות הצבא שלא נתחקר ונציג לציבור - גם של צמרת צה"ל ושלי

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 19:47

הרמטכ"ל אמר בהצהרה לציבור: "האמירות בצה"ל ידעו מה שעתיד להתרחש באותו בוקר והסתירו - משוללות יסוד. מטרת התחקיר - למידה ותיקון. הוא אינו בסיס למנגנון בדיקה חיצוני. נשתף פעולה עם מנגנון כזה באופן מלא". לדבריו, חמאס מנסה להסתיר את תוצאות התקיפה של מוחמד דף

בעקבות התחקיר על בארי והתקיפה בחאן יונס: הרמטכ"ל יישא בדקות הקרובות הצהרה לציבור/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי נשא הערב (ראשון) הצהרה לציבור, בעקבות התחקיר על בארי והתקיפה בחאן יונס. בהצהרה חזר הרמטכ"ל על ההצהרה שלא נפגעו חטופים בתקיפה שכוונה נגד מוחמד דף ונגד מח"ט חאן יונס. הלוי אמר שחמאס מנסה להסתיר את תוצאות התקיפה. לדבריו, מוחמד דף הסתתר בין אזרחים.

"נמצא גם את הבאים בתור", אמר הרמטכ"ל, "זה חשוב לפירוק חמאס, חשוב לצירת תנאים להשבת החטופים". לדבריו, צה"ל מייצר את כל הלחץ הדרוש ליצירת תנאים להסדר לשחרור החטופים: "כך פעלנו מאז קיומו של ההסכם הקודם. צה"ל יעמוד בכל הסכם שיאושר". הרמטכ"ל הוסיף שבתום הפסקת האש "נשוב להילחם בעוצמה". לדבריו, צה"ל לא יוותר על פגיעה בחמאס עד להשגת המטרה ועד להשגת ביטחון לאזרחי ישראל".

הרמטכ"ל הרצי הלוי  נואם בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 69.11 ביולי 2024. אתר צה"ל, צילום מסך
הרמטכ"ל הרצי הלוי נואם בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 69.11 ביולי 2024/צילום מסך, אתר צה"ל

באשר לתחקיר על הקרב בבארי שפורסם ביום חמישי אמר הלוי: "היו בו אירועים שנויים במחלוקת שהדירו שינה מעיניי התושבים. זה צעד בונה אמון בין צה"ל לתושבים. ממצאי התחקיר קשים וכואבים. לצידם מצאנו גילויי גבורה ועוזר רוח רבים של תושבים שנלחמים, ומפקדים רבים שהגנו בגופם על התושבים כשהם מחרפים את נפשם".

הלוי הודה שבמהלך הלחימה נעשו טעויות, והתקבלו החלטות גורליות. "מהן לומדים ונלמד", לא ניתן לפעול במציאות כזאת בלי לטעות. גאה להיות מפקדם של הלוחמים והמפקדים שהלכו קדימה כדי להילחם ולהציל. כל מעשי הגבורה שעשו הם שלהם, ובכל טעות שלהם יש לי חלק. אין הבט בהתנהלות הצבא שלא נתחקר ונציג לציבור, גם בכירי צה"ל וגם התנהלותי שלי. אמירות שלפיהן מישהו בצה"ל ידע מה שעתיד להתרחש באותו בוקר והסתיר זאת - משוללות יסוד. מטרת התחקיר היא לשם למידה ותיקון. הוא אינו בסיס למנגנון בדיקה חיצוני שייקבע. נשתף פעולה עם מנגנון כזה באופן מלא. התחקירים שלנו ייעזרו לגוף כזה כמו שהיה בעבר, אז נוכל לסכם את הלקחים כולם, וגם להסיק מסקנות אישיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully