וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בסיירת מטכ"ל בעקבות תחקיר בארי: "הממצאים פוגעים בלוחמים"

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 19:47

קציני מילואים יוצאי "היחידה" מתחו ביקורת על הלוי והאופן בו הוצגו הלוחמי באירוע. לוואלה נודע כי היו ויכוחים על הדרך בו בוצעה החקירה, ועל ההחלטה לפרסם את הממצאים - טרם בחינת הדרגים הגבוהים בצמרת הפיקודית: "האחראי למלחמה הוא בראש ובראשונה הרמטכ"ל"

בעקבות התחקיר על בארי והתקיפה בחאן יונס: הרמטכ"ל יישא בדקות הקרובות הצהרה לציבור/דובר צה"ל

קציני מילואים ולוחמים יוצאי סיירת מטכ"ל, מתחו ביקורת על תחקיר קיבוץ בארי ויצאו להגנת הלוחמים והמפקדים מ"היחידה". הגורמים מתחו ביקורת חריפה על הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי שאפשר לפרסם לציבור תחקיר לא סופי ולא מדויק לטענתם.

כאמור, בשבוע שעבר פרסם דובר צה"ל את תחקיר הקרב בקיבוץ בארי. בתחילה הציג אותו לעיתונאים. לאחר מכן למשפחות השכולות ולשאר חברי קיבוץ בארי ולבסוף הפיץ תוכן לציבור, העלה תוכן לאתר דובר צה"ל ובערב העביר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הצהרה בשידור חי. במהלך הצגת התחקיר נטען כי מפקד היחידה הנחה לכוח מהיחידה לסגת לאחור לאחר שנגמרה להם התחמושת.

הרמטכ"ל הרצי הלוי  נואם בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 69.11 ביולי 2024. אתר צה"ל, צילום מסך
"הגורמים מתחו ביקורת על הרמטכ״ל שאפשר לפרסם לציבור תחקיר לא סופי ומדויק לטענתם". הלוי/צילום מסך, אתר צה"ל

לוואלה נודע כי היו ויכוחים בצמרת הצבא טרם התפרסם התחקיר על האופן בו יוצגו היחידות המיוחדות. חלק מאלופי המטכ"ל מתחו ביקורת על האופן בו בוצע התחקיר וגם לאור העובדה שלא נחשפו לכל התחקיר המלא.

מפקדים ולוחמים במילואים מ"היחידה", שהיתה בין היחידות הראשונות להגיע אל שטחי אוגדת עזה, מתחו ביקורת על האופן בו נעשה התחקיר של צה"ל אודות הקרבות בקיבוץ בארי. החל מהדרך בה הוצגו הנתונים, הבחירה להציג קודם כל את הקרבות ביישובים ללא אחריות של הדרג המטכ"לי, תנאי הפתיחה של המלחמה, הפערים המבצעיים, תמונת המצב העדכנית בטרם הגיעו וזו שנתקלו במציאות, בעיות פיקוד ושליטה בגלל כאוס בשטח ועוד.

בתוך כך, התאכזבו מחוסר הבהירות לגבי ההיקף הגדול של כוחות בשילוב אזרחים, הנתק של הדרגים הבכירים ביותר בצה"ל ממה שקרה בשטח, פערים בתחמושת ביחס למחבלים ביישובים ואירועים נוספים במהלך השבת השחורה.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי. חיים גולדברג, פלאש 90
"תקפו את הבחירה להציג קודם כל את הקרבות ביישובים ללא אחריות של הדרג המטכ״לי". ביתה של פסי כהן בבארי/פלאש 90, חיים גולדברג

מפקדים בכירים בצה"ל מתחו ביקורת על הרמטכ"ל רא"ל הלוי ושאר האלופים שאישרו את פרסום התחקיר באופן שהתפרש כלא ערכי. אחד הקצינים, אמר כי "מי שנושא באחריות למלחמה בראש ובראשונה הוא הרמטכ"ל ושאר חברי פורום מטכ"ל. לא הגיוני שהתחקיר הראשון שמתפרסם בוחן את ההחלטות הטקטיות בשטח ולא מטפס למעלה לרמת המטכ"ל, הפיקוד, האוגדה והחטיבה המרחבית. פגע מאוד במפקדים ולוחמים שנלחמו.

קצין נוסף מסר כי "לא ככה מעבירים מסר על חתירה למגע. לא בשלב הזה. היו לוחמים ומפקדים שרצו אל שטחי אוגדת עזה, והסתערו על מחבלים. הרמטכ"ל היה צריך להתחיל באחריות שלו באירוע. מספר בעצמו לאיזה מצב נקלעו הכוחות המיוחדים וכל מי שהגיע לקרבות ביישובים".

מפקד חדש לסיירת מטכ"ל. דובר צהל, צילום מסך
"הרמטכ״ל היה צריך להתחיל באחריות שלו באירוע". טקס בסיירת מטכ"ל/צילום מסך, דובר צהל

עוד נודע לוואלה, כי מפקדים העבירו ביקורת ברוח זו לראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה שאמור לכנס בשבוע הקרוב דיון בנושא כדי להבין איך נוצרו הפערים בהבנה ובפרסום התחקיר. ראש אמ"ן, שיבח את פועלם והובהר להם כי בכוונתו להמליץ על צל"שים. דיון דומה אמור להתקיים גם ב"יחידה" על מנת לדון באירועי 7 באוקטובר ותחושות הלוחמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully