וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון מאשרים: מח"ט חאן יונס חוסל בתקיפה בדרום עזה

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 17:17

בהודעת דובר צה"ל נאמר שסלאמה היה ממקורביו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, היה ממתכנני טבח 7 באוקטובר ובעבר לקח חלק מרכזי בחטיפת גלעד שליט. ב-2016 הוא החליף את מוחמד סינוואר בתפקיד מח"ט חאן יונס: "חיסולו מהווה פגיעה משמעותית בתפקוד הצבאי של חמאס"

תיעוד המתחם עליו פשטו לוחמי יחידת מגלן/דובר צה"ל

צה"ל אישר: מח"ט חאן יונס חוסל בתקיפה אתמול. בהודעה שמסר דובר צה"ל נאמר: "מטוסי קרב תקפו אתמול בהכוונת מידע מודעיני של אמ"ן ושב"כ במרחב ח'אן יונס וחיסלו את ראפע סלאמה, מפקד חטיבת ח'אן יונס בארגון הטרור חמאס".

עוד נאמר בהודעה: "סלאמה היה ממקורביו של מחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, ממתכנני ומוציאי טבח ה-7.10 לפועל. סלאמה הצטרף לארגון הטרור חמאס בתחילת שנות ה-90 ומונה לתפקיד מג"ד ח'אן יונס-קרארה, תחת פיקודו של מחמד סינוואר, ובמהלך שנות פעילותו בחמאס לקח תפקיד מרכזי בחטיפתו של גלעד שליט. סלאמה פיקד על הסיוע הקרבי ותכנית ההגנה של חמאס במבצע 'צוק איתן' וכן היה אחראי על תכניות המנהור בחטיבת ח'אן יונס".

חוסל ראפע סאלמה. דובר צה"ל
חוסל ראפע סאלמה/דובר צה"ל

דובר צה"ל מפרט שבשנת 2016 החליף את סינוואר כמפקד חטיבת ח'אן יונס, ופיקד על שתי המנהרות ההתקפיות שסוכלו בח'אן יונס במבצע שומר החומות, בהן חוסלו 18 מחבלים שניסו לחדור לשטח הארץ.
כמו כן, פיקד על מחבלי חמאס חטיבת ח'אן יונס והיה אחראי על כלל השיגורים שבוצעו מגזרת חאן יונס לשטח ישראל. לדברי צה"ל: "חיסולו מהווה פגיעה משמעותית בתפקוד הצבאי של ארגון הטרור חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully