וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הירי בטראמפ, בממשלה טוענים: "ההסתה נגד נתניהו חמורה יותר"

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 9:59

רבים מחברי הממשלה רמזו על דימיון בין הניסיון לרצוח טראמפ, לאמירות נגד ראש הממשלה נתניהו. שר התקשורת קרעי טען כי: "ההסתה נגד רה"מ קרובה למימוש", ואילו רוטמן אמר: "דמו של נתניהו הותר. מיארה מוכנה לספוג פגיעה ברה"מ, זה לגיטימי בעיניה!"

פגישת טראמפ-נתניהו/תום זואילי

הקואליציה סוערת לאחר ניסיון ההתנקשות בנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, בעצרת בחירות במדינת פנסילבניה. הלילה, הנשיא לשעבר נפצע מירי לעברו ופונה מדמם מהמקום. לפני שפונה, ביקש משומרי ראשו להמתין ואז נופף באגרופו לעבר תומכיו. שלושה בני אדם נהרגו באירוע, בהם היורה, תומס מת'יו קרוקס, בן 20 מפנסילבניה. רבים משרי הממשלה רמזו על דימיון בין הניסיון לרצוח טראמפ, לאמירות נגד ראש הממשלה נתניהו.

המועמד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו. רויטרס, מארק ישראל סלם, עיבוד תמונה
"בישראל יש מסע הסתה זהה". בנימין נתניהו ודונלד טראמפ/עיבוד תמונה, רויטרס, מארק ישראל סלם

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי התייחס לירי. "ניסיון ההתנקשות בנשיא טראמפ מגיע לאחר הסתה בלתי פוסקת נגדו בארה"ב. בישראל המצב חמור שבעתיים. ההסתה החמורה נגד ראש הממשלה, רעייתו ובנו, קרובה למימוש יותר מאי פעם. כל זה בחסות היועמ"שית והפרקליטות שממשיכים ללטף את אותם מסיתים ולעודד אותם בהסכמה שבשתיקה. לא תוכלו לרחוץ בנקיון כפיכם!".

בראיון ברדיו 'קול ברמה', שרת ההתיישבות אורית סטרוק אמרה: "אני מוטרדת ממה שהתרחש עם טראמפ, וההקשר לגבינו בישראל. יש איומים משמעותיים על ראש הממשלה נתניהו שחייבים לטפל בהם. אם היו כאלו איומים מצד ימין כבר מזמן היו פה מעצרים מנהליים. יש הסתה ממש לפגיעה בנתניהו ושום דבר לא קורה".

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן התייחס גם הוא לירי בראיון ברדיו קול חי: "אנחנו עדים להסתה גם בישראל כנגד הימין, רה"מ ונגדי. הדברים הללו עוברים לסדר היום. מערכת אכיפת החוק לא עושה את תפקידה בעניין הזה, עצרו כאן אנשים על הרבה פחות מזה, אך דמו של נתניהו הותר. מיארה מוכנה לספוג פגיעה ברה"מ, זה לגיטימי בעיניה!".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דונאלד טראמפ לאחר שניצל מניסיון התנקשות, פנסילבניה, 14 ביולי 2024. רויטרס
"ניסיון התנקשות שמהווה תמרור אזהרה לישראל". טראמפ לאחר הירי בו/רויטרס

שר התפוצות עמיחי שיקלי כתב בחשבון ה-X שלו: "ניסיון ההתנקשות בנשיא טראמפ הוא תוצאה ישירה של מסע ההסתה והדה לגיטימציה המופרע נגדו. בישראל מסע הסתה זהה להחריד מתנהל כנגד רה"מ נתניהו, ונהנה מחיסיון מלא של היועמ"שית ומערכת אכיפת החוק אך ורק מכיוון שהוא מגיע מהכיוון 'הנכון'. חרפה".

"מאחל לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בריאות איתנה", מסר סגן השר אבי מעוז. "ויכוחים פנימיים, חריפים ככל שיהיו לא יכולים להיגרר לאלימות. ניסיון ההתנקשות בארה"ב מהווה לנו תמרור אזהרה לאן יכולה להידרדר המציאות כשמסיתים ומייצרים דה-לגיטימציה למנהיג. זוהי קריאת השכמה חריפה ליועמ"שית".

גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר רמז לקשר בין ניסיון ההתנקשות למחאות נגד הממשלה, "‏הלילה קיבלנו הוכחה נוספת שמילים יכולות להפוך לניסיון רצח והסתה למעשים בפועל. עלינו לעשות הכל כדי לעצור את השיח הקיצוני והאלים גם בישראל, לפני שיהיה מאוחר מידי". שר החינוך יואב קיש הצטרף: "לאור כל ההסתה והשנאה שאינם מטופלים ע"י מערכת אכיפת החוק - לא יכול להתעלם מהמחשבה שזה יכול לקרות גם בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully