וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במסיבת עיתונאים: אין ודאות שחיסלנו את דף וסגנו, אבל נגיע לכל צמרת חמאס

עודכן לאחרונה: 13.7.2024 / 22:15

במסיבת עיתונאים על רקע ניסיון החיסול, ניסה רה"מ להסביר מדוע לא עדכן את ארה"ב מראש: "למה להסתכן בהדלפה?". הוא טען כי לא הוסיף תנאים להצעת ביידן - אף שכך עשה לפני יומיים - והפנה האשמה מרומזת למערכת הביטחון: "הלחץ הצבאי לא חזק מספיק, ולכן אין התקדמות בעסקה"

נתניהו: "עוד אין ודאות שחיסלנו את דף וסגנו, אבל נגיע לכל צמרת חמאס"/לשכת העיתונות הממשלתית

על רקע ניסיון החיסול היום (שבת) של מוחמד דף, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. זאת לאחר יותר משלושה חודשים שבהם לא קיים נתניהו מסיבת עיתונאים.

נתניהו אמר במסיבת העיתונאים: "ישראל תקפה בעזה בכוונה לסכל את מוחמד דף. עדיין אין ודאות שהם חוסלו. הוא רב מרצחים, מספר 2 בשרשרת הפיקוד. הוא המתכנן של טבח 7 באוקטובר. אמש בחצות רציתי לדעת שלושה דברים. רציתי לדעת שעל פי המודיעין אין בסביבתם חטופים, את היקף הנזק האגבי ואת סוג החימושים. כשקיבלתי תשובות שהניחו את דעתי, נתתי את ברכתי לפעולה. הצלחה זו תשחרר את המזרח התיכון מרבי המרצחים הללו".

"הדפנו את הלחצים הרבים לסיים את המלחמה לפני השגת יעדיה. קבעתי בראשית המערכה שמרצחי חמאס הם בני מוות. חיסול בכירי חמאס מקדם את השגת מטרותינו - גם חיסול חמאס, גם שחרור חטופים וגם שולח מסר מרתיע לשלוחיה של איראן ואיראן עצמה.

"מדינת ישראל ניצבת בפני איום קיומי מאז 7 באוקטובר. לא רק הגרעין האיראני אלא איראן מבקשת לחנוק אותנו בטבעת חנק של אש טילים מגרורותיה. הניצחון על חמאס הוא תנאי ראשון והכרחי לניצחון על כל ציר הרשע של איראן לכן אסור לנו לוותר על הניצחון".

בעניין הקריאות לפיטוריו של שר הביטחון אמר נתניהו: "אני לא מפטר שרים. אני מבקש לעבוד ביחד וכל עוד יש אמון אפשר להמשיך לעבוד ביחד".

נתניהו במסיבת עיתונאים לאחר ניסיון חיסולו של מוחמד דף. לע"מ, אתר רשמי
נתניהו במסיבת עיתונאים לאחר ניסיון חיסולו של מוחמד דף/אתר רשמי, לע"מ

עוד אמר נתניהו: "רבים שואלים מתי תסתיים המלחמה והתשובה שלי היא שרק כשיושגו כל יעדי המלחמה. בשבועות האחרונים אנחנו מזהים סדקים בחמאס. תחת עוצמת המהלומות שאנחנו מנחיתים אנחנו רואים שינוי וחולשה. גם המבצע היום תורם לזה, יהיו תוצאותיו אשר יהיו".

"אנחנו נמשיך להלום במחבלים בעוצמה חסרת תקדים עד שיובסו לחלוטין. כוחותינו מתקדמים בנחישות בכל רחבי עזה אנחנו מגיעים לכל מקום ממנו יצאו המחבלים ב-7 באוקטובר. 120 מאחינו ואחיותינו עדיין בשבי חמאס הם בראש מעייננו בכל החלטה שאנחנו מקבלים. יש לנו מחויבות מוסרית להחזיר את כולם הביתה. רק באמצעות המשך הלחץ הכפול נשיג את שחרורם של כל החטופים הנותרים".

הוא הוסיף: "בניגוד לתדרוכים אינסופיים של גורמים עלומים, אני אומר - אני לא זז מילימטר ממתווה ביידן. אני לא מוסיף תנאים ולא גורע תנאים, אבל אני גם לא נותן לחמאס להכניס שינויים. חמאס ביקשו להכניס 29 שינויים. אני עומד על 4 תנאים: המשך המלחמה עד השגת כל יעדיה, מניעת הברחות למצרים, מה שמחייב שליטה שלנו בפילדלפי ומעבר רפיח, מניעת חזרת חמושים לצפון הרצועה, ואני עומד על כך שנחזיר כמה שיותר חטופים חיים בשלב הראשון של המתווה".

ראש הממשלה אמר עוד: "למשפחות החטופים אני רוצה לומר: אנחנו לא מוותרים על אף אחד. אני לא מוותר על אף אחד. אם נעמוד אחתו על העקרונות הללו, נשיג הסכם שיחזיר את חטופינו ולהמשיך במלחמה עד הניצחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה במסיבת עיתונאים, 13 ביולי 2024. רויטרס
ראש הממשלה במסיבת עיתונאים, 13 ביולי 2024/רויטרס

על השאלה אם יש ודאות שלא היו חטופים בסביבה שהותקפה חזר נתניהו על כך שבהערכות המודיעין לא היתה כל אינדיקציה שיש חטופים במקום. "זה תואם את המדיניות שלנו בפעילות המבצעית שלנו לוודא כמיטב יכולתנו שכשאנחנו פועלים אין חטופים באזור הפעולה", אמר נתניהו.

בעניין מניעת התקדמות ועיכובים שמייחסים לנתניהו שיגר ראש הממשלה האשמה מרומזת כלפי צה"ל ומערכת הביטחון: "כל הזמן אומרים התקדמות. יודעים למה היתה התקדמות? כי במשך חודשים הלחץ הצבאי לא היה מספיק חזק, ואני חשבתי שאנחנו חייבים להיכנס לרפיח והיה לחץ בינלאומי עצום ואמריקני לא להיכנס לרפיח, היה גם צמצום באספקת הנשק. ואמרתי לנשיא ביידן אין לנו ברירה, אנחנו ניכנס לרפיח, כי אם נשאיר את חמאס שם גם לא נקבל חטופים וגם לא ננצח את חמאס. ונכנסנו לרפיח, כבשנו את צור פילדלפי, הרגנו 900 מחבלים ופתאום דברים מתחילים לזוז. חמאס רצה שבשלב הראשון נתחייב שבשלב השני תסתיים המלחמה, ואמרתי לא. השילוב של הלחץ הצבאי שבא בעקבות ההתעקשות שלי להיכנס פנימה - נכנסנו, והיו גם שטענו שלא צריך להתעקש. אם יש התקדמות כלשהי ושינוי במצב זה נובע משילוב בין לחץ צבאי חזק ועמידה על התנאים שלנו".

יודגש שבניגוד לדבריו של נתניהו, הוא כן הוסיף בימים האחרונים תנאים להצעה הישראלית שנוסחה בסוף מאי - בענין חזרת חמושים פלסטינים לצפון הרצועה, והשליטה בציר פילדלפי ונצרים.

נתניהו בתשובה לשאלה מדוע לא עודכנו האמריקנים טרם החיסול: "האמריקנים יודעים שזו המדיניות שלנו, וזו המדיניות שלהם, אבל למה שנסתכן שמשהו ידלוף החוצה - מוחמד דף וסגנו ירדו לתת קרקע וההזדמנות הזו ירדה. אנחנו מעדכנים את האמריקנים מתי שצריך ומתי שלא לא".

בנימין נתניהו ויואב גלנט במסיבת עיתונאים, 11 ביולי 2024. רויטרס
בנימין נתניהו ויואב גלנט במסיבת עיתונאים, 11 ביולי 2024/רויטרס

נתניהו בתשובה לשאלה על הקריאה של גלנט לוועדת חקירה ממלכתית: "אין פה חדש בקריאה לבדיקה, יש כל מיני הצעות איך לחקור את האירועים. אני תומך בדבר אחד שאת זה צריך לעשות בסוף המלחמה. אנחנו בשלב קריטי במלחמה, ואנחנו מתקרבים לניצחון, אנחנו מסוגלים לרמוס את המחבלים הללו ולהשיג ניצחון היסטורי. אני לא קונה את האמירות התבוסתניות שאומרות שאי אפשר להתגבר על חמאס. ועוד איך אפשר".

עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו עומדים בפני אפשרות של התפתחות בזירות אחרות, אז בזמן הזה שהחיילים שלנו יהיו עסוקים בלקיחת עורכי דין? הרי צה"ל התנגד אפילו לבדיקת מבקר, ותמכתי בזה".
בתגובה לדיווח על המזכיר הצבאי שהעלה חשש לשינוי בפרוטוקולים אמר נתניהו: "זה שקר. אי אפשר לעשות את זה. הכל מתומלל ומוקלט אין לזה שום תוקף". בתשובה לשאלה על הציוצים של בנו יאיר אמר: "הבן שלי אהוב, והוא עצמאי ומביע את דעותיו, וזו זכות שמוקנית לו. מדברים על אחדות - אז למה בתקשורת אומרים שצריך הפגנות לפעול נגד הממשלה ולהביא לבחירות? רוב הערוצים מגויסים לקמפיין הזה".

בתשובה לשאלה מדוע הוא מופיע רק בימי הצלחות ולא כשלונות: "לצערי אנחנו חווים גם כישלונות ואבדות. לצערי. אבל עצם הטענה הזו, עצם הקמפיין המכוער הזה שאני לא נפגש עם המשפחות משפחות של חטופים של חיים משפחות שכולות מכל הכיוונים... אומרים דברים איומים - שאני מחפש את הקורבן הבא ומחייך. אני עברתי שכול. אלה אמירות איומות. אני מופיע כשטוב כשרע וכשצריך להגיד דברים חשובים".

צה"ל תקף בחאן יונס: יעד התקיפה - בכיר חמאס מוחמד דף 13 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
צה"ל תקף בחאן יונס: יעד התקיפה - בכיר חמאס מוחמד דף 13 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לשאלת וואלה בעקבות התחקיר על קיבוץ בארי, ועל כך שלא נפגש עם תושבי הקיבוץ, או אף אחד מהקיבוצים האחרים שבהם בוצע טבח אמר ראש הממשלה: "זה לא נכון, נפגשתי עם תושבים, עם משפחות של חטופים, אנחנו פועלים לשיקום של קיבוצים בהשקעות עצומות. אני עושה את זה כל הזמן, לכן האמירה הזאת פשוט לא נכונה".

בהודעה שיצאה היום מלשכתו הוא הדגיש שכבר בתחילת המלחמה הוא הנחה שיש לחסל את כל בכירי חמאס, וכי הוא מעודכן בכל ההתפתחויות במהלך הלילה וממשיך לקבל עדכונים שוטפים. עוד נמסר כי נתניהו ייכנס בשעות הקרובות דיון ביטחוני-מדיני עם כלל הגורמים כדי לדון בהתפתחויות ובצעדים הבאים.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מיהר להגיב לידיעה על מסיבת העיתונאים ומסר: "מי שלא בא לחבק את תושבי בארי אחרי הצגת התחקיר בחמישי, שלא יעשה מסיבת עתונאים על חיסול דף בשבת. מי שלא לוקח אחריות על כשלונות, אין לו קרדיט על הצלחות".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully