וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבד, עם החרב על הצוואר: כך יושפע סינוואר מהניסיון לחסל את דף

עודכן לאחרונה: 13.7.2024 / 21:16

אם מספר 2 בחמאס, שבמשך עשרות שנים ניצח על מערך הטרור של הארגון, אכן חוסל הבוקר, יידרש סינוואר לנתח מחדש את המצב ברצועה. האם יקשיח עמדות במו"מ לעסקת חטופים? או שיבין שטבעת הלחץ סביבו מתהדקת - וזו העת להפסקת אש? השעות והימים הקריטיים שבפתח

שידור חי: הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו

LIVE

מוחמד דיאב איברהים אל מצרי דף - כך מופיע שמו של מספר 2 בזרוע הצבאית של חמאס, שעל פי ההערכות חוסל היום (שבת) בתקיפת חיל האוויר בלב רצועת עזה, במחשבי מערכת הביטחון. הוא בן 59 ונולד במחנה הפליטים חאן יונס. רק לפני כמה חודשים, איבד בסיכול ממוקד מדויק את יד ימינו, מרואן עיסא, מספר 3 בחשיבותו בחמאס והמוציא לפועל של כל התוכניות האכזריות והסדיסטיות שהכתיב לו דף.

כבר בתקופת לימודיו באקדמיה, בלט דף בין הסטודנטים וצד את עיניהם של תאי הטרור שחיפשו אחר דמויות מפתח להוביל פיגועים. הוא נתפס על ידי כוחות הביטחון בגין חברות בארגון טרור בשם חמאס, שבאותם ימים לא נתפס כאיום מוחשי, ולכן זכה בעונש מקל של כשנה וחצי - שבסופו שוחרר לרצועת עזה.

מיד לאחר יציאתו לחופשי, חזר לסורו והחל להשתתף בפיגועים נגד יישובים בגוש קטיף ומוצבי צה"ל. אז, שב"כ החל לנהל אחריו מצוד, והוא נמלט ליהודה ושומרון - שם הקים תשתית טרור חדשה.

מוחמד דף, מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס. ., אתר רשמי
מוחמד דף, מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס/אתר רשמי, .

ב-1993, מתקבלת ידיעה במטה שב"כ כי מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, עימאד עקל, חוסל - ובמקומו התמנה מוחמד דף. מאותם ימים, הוביל דף פיגועים אכזריים נגד ישראל וחרף העובדה ששילח מחבלים מתאבדים ומכוניות תופת, הצליח לתכנן ולממש פיגועים שהובילו להרג אלפי אזרחי ברבות השנים ולמרות זאת חמק מכל הניסיונות לחסלו.

בראשית האינתיפאדה השנייה, הוא נעצר על ידי מנגנוני הביטחון של הרש"פ, אך במסגרת מדיניות הדלת המסתובבת, יצא שוב לחופשי וחזר לבצע פיגועי טרור. מ-2001, ניסו השב"כ וצה"ל לחסלו ללא הצלחה וכך למעשה הפכו אותו למיתוס בקרב ארגוני הטרור והפלסטינים.

במשך חודשים טענו כוחות הביטחון כי דף נפגע, ונותח מספר רב של פעמים, והוא בקושי מצליח להתנייד ממקום למקום. הם אף הופתעו כי הצליח להביא ילדים לעולם. ההפתעה הגדולה באמת היתה כשאוגדה 162, בפיקודו של תא"ל איציק כהן, הצליחה לפשוט על לשכתו מתחת לאדמה ולחשוף תמונות וסרטונים המצביעים על כך כי הוא כשיר ללכת ושפניו לא מרוסקות, כפי שהעריכו במשך שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
יחיא סינוואר. צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock, עיבוד תמונה
יחיא סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock

גורמי ביטחון אמרו לאורך השנים כי ניסיונו המבצעי הרב נגד צה"ל ושב"כ, והיכרותו עם התרבות הישראלית, דפוסי הפעולה של מערכת הביטחון ואופי החשיבה של ממשלות ישראל הפכו אותו לאחד הקלפים החשובים ביותר של חמאס בהתנגדות החבלנית נגד ישראל שהגיעה לשיאה המר ב-7 באוקטובר.

במערכת הביטחון משוכנעים כי דף אחראי לתכנון המבצעי הרחב של המתקפה, החיבור בין החטיבות, הגדודים והיחידות המיוחדות של הזרוע הצבאית, ובחירת העיתוי. עוד אמרו גורמים במערכת הביטחון כי על בסיס מידע שנאסף ברצועת עזה במסגרת המבצע הצבאי, עולה כי מדובר היתה בתוכנית מבצעית עליה עמלו בחמאס במשך שנים ארוכות, שהבשילה כבר באוקטובר 2022, אך יצאה אל הפועל רק כשנה לאחר מכן.

חרף העובדה שעדיין אין אישור לחיסולו הרשמי של דף, יידרש יחייא סינוואר לנתח מחדש את המצב ברצועה. יש מי שייטען כי הוא עלול להקשיח עמדות במו"מ לשחרור חטופים, אך מנגד, ברגע שיבין שהטבעת סביב צווארו ושאר הבכירים בארגון הולכת ומתהדקת - יכול מאוד להיות שהוא ינסה להגיע כמה שיותר מהר להפסקת אש. כך או כך, שעות וימים קריטיים בפנינו. כאמור, לפני מספר שבועות הועלתה טענה ברצועת עזה כי ראאד סאעד, ראש אגף המבצעים בחמאס, חוסל בסיכול ממוקד, אך טרם התקבל לכך אישור רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully