וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעת הזהב וההיערכות לתקיפה: מאחורי הקלעים של המבצע לחיסול דף

עודכן לאחרונה: 13.7.2024 / 16:04

בשעת לילה מאוחרת אישרו בשב"כ: הדמות בחאן יונס היא מוחמד דף, בכבודו ובעצמו. ניסיון החיסול בוצע בשיתוף פעולה של כוחות אוויר, ים ויבשה, יותר משש פצצות כבדות הוטלו על המתחם שבו שהו דף וסגנו. מחשש לתגובה: באגף המבצעים נערכו לתקיפה בגבולות וביעדים רחוקים יותר

צה"ל תקף בחאן יונס: יעד התקיפה - בכיר חמאס מוחמד דף 13 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל תקף היום (שבת) באזור מחנה הפליטים אל-מוואסי את אחד מהיעדים אותם רודף במשך כ-30 שנה - מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, מספר 2 בחמאס.

לוואלה נודע פרטים מאחורי הקלעים של המבצע, שהחל לאחר שבשעת לילה מאוחרת בשב"כ אישרו כי הדמות שנמצאת מעל הקרקע בחאן יונס הוא לא אחר מהמבוקש מספר 2 ברצועת עזה מוחמד דף. לצידו, לפי המודיעין המדויק שהתקבל, ראפעת סלמה מח"ט חאן יונס ופעילים נוספים. החל מהבוקר, חיל האוויר הטיל פצצות כבדות באזור ותקף את הנקודה תוך ניצול הזדמנות שבא דף נמצא מעל הקרקע ודיווח על פגיעה מדויקת במטרה. לוואלה נודע עוד כי יותר משש פצצות כבדות הוטלו על מתחם המבנים שבו שהו דף וסגנו, וכי לאחר מכן בוצעו תקיפות נוספות בניסיונות חילוץ הגופות.

מאחורי הקלעים פעל אגף המבצעים במטכ"ל בפיקוד האלוף עודד בסיוק לאפשר את הסיכול הממוקד. הפעילות שילבה כוחות מהאוויר, מהים, והיבשה שעליה אי אפשר לפרט בשלב זה ואת ארגוני המודיעין שב"כ ואמ"ן.

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב״כ ובכירי מערכת הביטחון נוכח פעילות צה"ל בג'נין, 3 ביולי 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
בשעת לילה מאוחרת התקבלה ידיעת הזהב. בכירי מערכת הביטחון בהערכת מצב/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

אגף המבצעים במטכ"ל הוביל פעילות איסוף והיערכות לתקיפה בגבול המדינה ויעדים רחוקים יותר מחשש לתגובה מידית של פלגים וארגוני טרור. הסנכרון של כלל הזרועות והארגונים קיבל שבחים משר הביטחון יואב גלנט.

ארגוני הביטחון היו במעקב אחר הבכירים של ארגון הטרור חמאס. בתוך השב"כ הוקמה יחידה יעודית של אמ"ן שמביאה את כלל היכולות של האגף סייבר: איסוף, מיפוי, שפה ומקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully