וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת מעגל: מחסן מצנחי רחיפה ששימשו את מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר אותר והושמד

עודכן לאחרונה: 13.7.2024 / 10:59

כלי הרחיפה "באקי" שימש מחבלים רבים בבוקר הטבח להגיע במהירות לקיבוצים, ולנצל את גורם ההפתעה מצד התושבים שלא הבינו כי מדובר בכוח עוין. בנוסף להשמדת המחסן, כוחות צה"ל ממשיכים לפעול לאורך הרצועה, להשמיד פירי מנהרות ולתקוף חוליות מחבלים

תיעוד תקיפות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

מטוסי קרב תקפו אמש (שישי) מחסן מצנחי רחיפה ששימש את המערך האווירי של חמאס באזור רפיח. מצנחים אלו שימשו את מחבלי החמאס בטבח השבעה באוקטובר.

בבוקר הטבח, תושבי הקיבוצים וחברי כיתות הכוננות, הבחינו במצנחי רחיפה (באקי) שהגיעו מכיוון עזה. היו כאלה שהעריכו כי מדובר בחובבי תעופה שטעו בנתיב המעוף שלהם. אך לא עבר זמן רב שהתגלה האיום האמיתי וכי מחבל חמאס הוא זה שמנווט את כלי הרחיפה.

בנוסף לפעילות זו, כוחות שיריון חיסלו מחבלים במהלך מבצע לאיתור פירים ברפיח. גם חטיבת הנח"ל שנלחמה באזור תקפה חוליית של שלושה מחבלים שביצעו ירי RPG לעברם. בעיר עזה, צוות של חטיבת אלכסנדרוני של גולני ניהל קרבות עם מחבלים, והסתיימו בהריגתם.

כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
הלחימה ברחבי עזה נמשכת/דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
משמידים פירים ומחסלים מחבילם. כוחות צה"ל ממשיכים לפעול ברצועה/דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
הכוחות השמידו את מחסן מצנחי הרחיפה שאיתם המחבלים חדרו לקיבוצים/דובר צה"ל

צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן חיסל אתמול באמצעות מטוס קרב את סגן מפקד גדוד שג'עאיה של חמאס אימן שוידח. שוידח שימש בעברו כבכיר במטה המבצעים של חמאס והיה מעורב בהכוונת הטבח ב-7 באוקטובר. במהלך המלחמה השתתף בלחימה בגדוד שג'אעיה והכווין פעולות טרור.

יחד איתו חוסל מפקד פלוגה בגדוד שג'אעיה, עבאדה אבו הין, ותיק בגדוד שלקח חלק משמעותי בלחימה. בנוסף, במסגרת הפעולה של אוגדה 98 במרחב שג'אע'יה חוסלו למעלה מ-150 מחבלים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully