וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: הצוות שלי משיג התקדמות במגעים על עסקת החטופים. אני נחוש להשיג הסכם

עודכן לאחרונה: 12.7.2024 / 19:49

בד בבד, משפחותיהם של 8 חטופים אמריקנים המוחזקים בעזה ביקשו לפגוש את נתניהו במהלך נסיעתו הקרובה לוושינגטון - כך עולה מעותק מכתב שהגיע לידי וואלה. "אם רה"מ ינאם בקונגרס מבלי להיפגש עם המשפחות - תאותת שגורל החטופים אינו בראש סדר העדיפוית של הממשלה"

סמוטריץ' במסר לממשל ביידן: "ניכנס לרפיח ונפרק את חמאס, אין דרך אחרת"/מערכת וואלה!

"הצוות שלי משיג התקדמות במגעים על עסקת החטופים. אני נחוש להשיג הסכם" - כך הצהיר היום (שישי) נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בפוסט שפורסם בחשבון ה-X שברשותו, הוא ציין כי הן ישראל והן חמאס הסכימו למסגרת של עסקת החטופים והפסקת האש בעזה.

בד בבד, משפחותיהם של שמונה חטופים אמריקנים שמוחזקים בעזה ביקשו לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך נסיעתו הקרובה לוושינגטון יחד עם חברי הקונגרס המייצגים את מחוזותיהם, כך עולה מעותק של מכתב שהגיע לידי וואלה.

למה זה חשוב:

  • נתניהו, שצפוי להגיע לוושינגטון ב-22 ביולי, פגש בעבר כמה ממשפחות החטופים האמריקנים במסגרות אחרות, אך מעולם לא פגש אותם כקבוצה.
  • הקבוצה מייצגת בני משפחה של חמשת החטופים האמריקנים החיים, שלושה חטופים שנרצחו ושניים ששוחררו בעסקה הקודמת בנובמבר.
  • המשפחות רוצות להשתמש בפגישה כזו, שיכולה להתקיים בשולי נאומו של נתניהו בקונגרס ב-24 ביולי, כדי לקרוא לראש הממשלה להתקדם עם עסקת החטופים והפסקת האש שעומדת על הפרק.
  • ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הקשיח ביום חמישי את דרישותיו לעסקת החטופים עם חמאס, בעוד שהבית הלבן הביע אופטימיות שההסכם הולך ומתקרב.
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

מה הם אומרים:

  • "באופן קולקטיבי, מעולם לא פגשנו את ראש הממשלה כקבוצה, ואנו מאמינים שהביקור מהווה הזדמנות שאסור להחמיץ, שכן אין זמן טוב יותר להיפגש מאשר כשהוא על אדמת ארה"ב", כתבו המשפחות במכתב שנשלח ב-2 ביולי לשגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג.
  • המשפחות כתבו כי מאז ה-7 באוקטובר הם נפגשו בקביעות עם פקידים בכירים בממשל ביידן, חברי קונגרס משני צדי המפה הפוליטית, הנהגת ארגונים יהודיים גדולים ודמויות משפיעות אחרות בארה"ב.
  • "אנו מאמינים שהגיע הזמן לדון באסטרטגיה של ממשלת ישראל להבטחת שחרור יקירינו וכיצד ראש הממשלה מתכוון ליישם את האסטרטגיה הזו", הם כתבו.
  • הם הוסיפו כי אם נתניהו יסכים לפגוש אותם הם יבקשו שחברי קונגרס ממחוזותיהם שתמכו במאמצים לשחרר את החטופים יצטרפו לפגישה גם כן.
  • "נשיאת נאום בקונגרס על המלחמה בעזה, מבלי להיפגש עם משפחות החטופים האמריקנים תאותת שגורל החטופים אינו בראש סדר העדיפויות של ממשלת ישראל", כתבו המשפחות. "אנו קוראים בכבוד לראש הממשלה נתניהו להקדיש את כל מרצו לאיחוד משפחותינו".
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 69.11 ביולי 2024. אתר צה"ל, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 69.11 ביולי 2024/צילום מסך, אתר צה"ל
בית הנבחרים האמריקני. רויטרס
בית הנבחרים האמריקני/רויטרס

במוקד החדשות:

  • הנשיא ביידן נפגש ודיבר עם משפחות של אזרחים אמריקאים שמוחזקים על ידי חמאס בעזה מספר פעמים מאז מתקפת ה-7 באוקטובר.
  • היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, שר החוץ אנטוני בלינקן, ראש ה-CIA ביל ברנס ובכירים אמריקאים רבים אחרים קיימו פגישות רבות עם משפחות החטופים.
  • סאליבן ערך פגישה וירטואלית עם משפחות החטופים האמריקנים ביום רביעי ותדרך אותם על מצב המשא ומתן.
  • מוקדם יותר השבוע נפגש ביידן עם ליאת אצילי - אמריקאית שהוחזקה בידי חמאס בעזה ושוחררה בעסקת החטופים הקודמת בנובמבר.
  • כמה בני משפחה של חטופים אמריקנים המוחזקים על ידי חמאס בעזה, אמרו לנתניהו בפגישה במרץ האחרון כי הם מקבלים יחס טוב יותר מהבית הלבן מאשר מממשלת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully