וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הצבאי האריך את מעצרו של חייל המילואים החשוד בהכאת עצורים פלסטינים, סנגורו הגיש ערר

עודכן לאחרונה: 12.7.2024 / 17:32

שופט ביה"ד הצבאי סא"ל שאול ארבל כתב בהחלטה: "מחבלים שביצעו את זוועות שמחת תורה ראויים לענישה החמורה ביותר. עם זאת, צה"ל בתוכו כגוף מבצעי כפוף לדין, ואין לחייל דרור לבצע כל העולה על רוחו". הסנגור טען שמדובר בחיייל ללא עבר פלילי, שלא מסכן את הציבור

מהמנהרה בחאן יונס למתקן שב"כ: חקירת מחבל נוחבה/שב"כ

שופט בית הדין הצבאי סגן אלוף שאול ארבל, החליט אתמול להאריך את מעצרו של חייל המילואים החשוד בהכאת עצירים פלסטינים, שהיו בדרכם מחדרי החקירות למתקן הכליאה בשדה תימן. סנגורו, עו"ד בנימין מלכא הגיש ערר על ההחלטה להאריך את מעצרו לבית הדין הצבאי לערעורים.

לטענת הסנגור מדובר בחייל מילואים נעדר כל עבר פלילי, שלא נשקפת ממנו סכנה לכלל הציבור, ומדובר באירוע נקודתי שבו החייל היווה סכנה למחבלי הנוח'בה. בנוסף, עו"ד מלכא טוען כי ניתן להחליט על חלופת מעצר, במקום להותיר את חייל המילואים בתא המעצר הצבאי.

מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר בכלא הישראלי, 14 בפברואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר בכלא הישראלי, 14 בפברואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג
עורך הדין בני מלכא. איליה ברג, באדיבות המצולמים
עורך הדין בני מלכא/באדיבות המצולמים, איליה ברג

בהחלטתו אמש התייחס השופט הצבאי להבדל שבין מסוכנות כלפי כלל החברה, לבין מסוכנות צבאית הנובעת מהפרה של פקודות מטכ"ל, ולכן הוא החליט להותיר את החייל במעצר וכתב: "לא ניתן לחתום את החלטה זו מבלי לומר את הברור מאליו: מחבלים אשר ביצוע את זוועות שמחת תורה ראויים לענישה החמורה ביותר. יחד עם זאת, מדינת ישראל וצה"ל בתוכו כגוף מבצעי כפוף לדין. חיילי צה"ל הם שלוחי המדינה ואין לחייל דרור לבצע כל העולה על רוחו, תהיה זהותו של העצור אשר תהיה. מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, הן בפן היהודי שבה כדברי דוד המלך: 'לעשות בהם משפט כתוב', זו תפארתנו והדרנו אל מול אויב רע ואכזר. הן בפן הדמוקרטי - מערכת השפיטה - והן מערכות האחראיות על הטלת העונשים ואופן ביצועם".

השופט ארבל ספג השמצות ברשתות החברתיות, בשל קרבתו לאחיו שר הפנים משה ארבל, על אף שאין קשר בין החלטותיו לבין אחיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully