וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין בהאג יכריע האם השליטה הישראלית בשטחים היא סיפוח קבוע

עודכן לאחרונה: 12.7.2024 / 17:45

מדובר במהלך שהותנע בעצרת הכללית של האו"ם עוד ב-2022, אז הצביעו בעד הצעת החלטה לפיה בית הדין הבינלאומי יגבש חוות דעת משפטית בשאלה האם הכיבוש הישראלי בשטחים הינו בבחינת סיפוח קבוע. ההצעה עברה ברוב של 87 מדינות שהצביעו בעד, לעומת 24 שהתנגדו

תיעוד מפעילות הכוחות ברחבי יהודה ושומרון/דובר צה"ל

בית הדין הבינלאומי לצדק יפרסם ביום שישי הבא את פסיקתו בעניין חוקיות הכיבוש הישראלי בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. מדובר במהלך שהותנע בהצבעת העצרת הכללית של האו"ם עוד ב-2022, אז הצביעו בעד הצעת החלטה לפיה בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג יגבש חוות דעת משפטית בשאלה האם הכיבוש הישראלי בשטחים הינו בבחינת סיפוח קבוע. ההצעה עברה ברוב של 87 מדינות שהצביעו בעד, לעומת 24 שהתנגדו. 53 מדינות נמנעו.

פעילות כוחות צה״ל במרחב שבין גדר התפר לטול כרם. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה״ל במרחב שבין גדר התפר לטול כרם/דובר צה"ל
בית הדין הגבוה בהאג שבהולנד. 20 בדצמבר 2019.. AP
בית הדין הגבוה בהאג שבהולנד. 20 בדצמבר 2019./AP

בד בבד, עדיין מתקיימים דיונים בבית הדין בנוגע למלחמה בעזה. לפני כחודשיים, בית הדין בהאג קבע כי על ישראל להפסיק את המבצע שלה ברפיח. אב בית הדין, השופט נוואף סלאם מלבנון ציין שהשאלה לפתח בית המשפט היא אם יש שינוי במצב, שמצדיק שינוי של הצווים שהוצאו עד כה. סלאם ציין שישראל לא סיפקה אמצעים הומניטריים הולמים ל-800 אלף הפלסטינים שפונו מרפיח עד כה ולא הזימה את החשש שעורר המבצע שלה ברפיח. לדבריו, המצב הנוכחי גורם לסיכון בלתי הפיך לאוכלוסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully