וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על עסקת החטופים: "יש עוד פערים אבל אנחנו מתקדמים והמגמה חיובית"

עודכן לאחרונה: 12.7.2024 / 3:33

נשיא ארצות הברית אמר במסיבת עיתונאים בסיום ועידת נאט"ו כי הם "עובדים על הפסקת אש בעזה ולהחזיר את החטופים הביתה, עושה מאמצים כדי להפסיק את המלחמה". כשנשאל לגבי העובדה שהוא בלבל בין זלנסקי לבין פוטין, הוא התחמק מהשאלה ואמר שוועידת נאט"ו היתה מוצלחת ביותר

ג'ו ביידן מציג את זלנסקי בתור פוטין/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה (שישי) כי "אנחנו עובדים על הפסקת אש בעזה ולהחזיר את החטופים הביתה". דבריו נאמרו במסיבת עיתונאים בסיום ועידת נאט"ו, בה הרחיב על התכנית. "לפני 6 שבועות הצגתי תכנית מפורטת שזכתה לתמיכה של מועצת הביטחון של האו"ם", אמר. "יש הסכמה על המסגרת הזו גם ע"י ישראל וגם ע"י חמאס. הצוות שלי באזור כדי לסגור את הפרטים. יש עוד פערים אבל אנחנו מתקדמים והמגמה חיובית. אני עושה מאמצים כדי להפסיק את המלחמה".

ביידן נשאל לגבי האפשרות שסגנית הנשיא קמלה האריס תחליף אותו במועמדות לנשיאות. בתשובתו ביידן התבלבל בין האריס לנשיא לשעבר טראמפ. "לא הייתי בוחר את סגנית הנשיא טראמפ להיות סגנית הנשיא אם לא הייתי חושב שהיא יכולה להיות הנשיא", הוא אמר והדגיש כי הוא מתכוון להמשיך בקמפיין הבחירות שלו.

ביידן נשאל לגבי העובדה שהוא בלבל בין זלנסקי לבין פוטין. הוא התחמק מהשאלה ואמר שוועידת נאט"ו היתה מוצלחת ביותר.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. רויטרס
"כשאצטרך להאט את הקצב זה יהיה סימן שאני לא יכול לעשות את העבודה". נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בסיום ועידת נאט״ו/רויטרס

ביידן התייחס בהרחבה לממשלה הישראלית, והרחיב על תוכניתו ליום שאחרי ברצועה. "אני תומך בישראל, אבל הקבינט הישראלי הוא אחד מהכי שמרנים בהיסטוריה של ישראל", אמר. "הכנתי תכנית עם תהליך לפתרון שתי מדינות - העולם הערבי יסייע לתהליך היום שאחרי ברצועת עזה - הם ישמרו על השלום בעזה בלי שישראל תישאר בעזה. ביום שאחרי המלחמה לא צריך להיות כיבוש ישראלי ברצועת עזה".

"אמרתי לישראל לא לעשות את אותה טעות שעשינו בעיראק ואפגניסטן. אמרתי להם שנעזור להם למצוא את הרעים - ובראשם יחיא סינוואר", אמר נשיא ארצות הברית. "יש לנו הזדמנות עכשיו. אפשר לסיים את המלחמה. זה לא אומר שלא נרדוף יותר אחרי סינוואר ואחרי חמאס. חמאס לא פופולרי עכשיו (בקרב העם הפלסטיני). תראו את הסקרים בישראל - המצב שלי בסקרים בישראל יותר טוב ממה שהוא כאן".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
ג'ו ביידן. רויטרס
"המצב שלי בסקרים בישראל יותר טוב ממה שהוא כאן". נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בסיום ועידת נאט״ו/רויטרס

"תסתכלו על הלו"ז שלי מאז הטעות הטפשית שלי בעימות - הוא מלא. תראו מה טראמפ עושה - כלום, משחק גולף כל היום", המשיך נשיא ארצות הברית. "הדרך הטובה ביותר להרגיע את העם האמריקני היא כשרואים שאני עושה את העבודה. כשאני אצטרך להאט את הקצב זה יהיה סימן שאני לא יכול לעשות את העבודה. אבל אין כל סימן לכך.

ביידן התייחס לאופציה שלא ירוץ לנשיאות, ואמר כי כרגע זה לא עומד על הפרק. "אני לא שומע את בני הברית שלנו באירופה אומרים - ג'ו אל תרוץ. אני שומע אותם אומרים - ג'ו אתה חייב לנצח", אמר. "אני לא ארוץ רק אם היועצים שלי יגידו לי שאני לא יכול לנצח את טראמפ. אבל הם לא אומרים לי את זה. אין אף סקר שמראה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully