וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקווה שהסנקציות יוסרו ממנו": פעיל צו 9 מגיב לבלבול בינו לבין אדם אחר

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 22:33

בין האישים עליהם הכריזו היום במשרד החוץ האמריקני סנקציות, מופיע שמו של תושב השומרון אביעד שלמה שריד. כמה שעות לאחר מכן, התברר כי מדובר באדם הלא נכון, והכוונה הייתה להטיל נגד פעיל צו 9 עם שם דומה - שלמה שריד. בראיון לוואלה, התייחס האחרון לתקרית: "דבר הזוי"

עימותים בין שוטרים לפעילי ארגון צו 9 - בחסימות משאיות סיוע הומניטרי/זאב וידבסקי

בין האישים עליהם הכריזו היום (חמישי) במשרד באוצר ובמשרד החוץ האמריקאי סנקציות מופיע שמו של תושב רבבה שבשומרון אביעד שלמה שריד בגין פעילותו כחבר בתנועת צו 9 שפועלת לחסימת משאיות סיוע לעזה, שמגיעות בפועל לפעילי ארגון הטרור חמאס. אלא שכמה שעות לאחר ההכרזה מתברר כי האזרח עליו הטילו האמריקאים סנקציות הינו לוחם מילואים מפרוץ המלחמה ומשרת בימים אלו בחזית הצפונית ובעל שם זהה לרכז המתנדבים בארגון צו 9 בשם שלמה שריד, תושב בקעת הירדן.

בשיחה עם וואלה, שלמה שריד התייחס לבלבול בין השניים,סיפר על המאבק המשפטי המתוכנן וביקר את הממשל האמריקני: "זה לא דמוקרטי ונגד הערכים שהאמריקאים עצמם מדברים עליהם", אמר שריד. "אני מצטער שאנשים נפגעים מזה ומנסה עכשיו ליצור קשר עם הבחור שנפגע מהסנקציות הבנתי שהוא גם לוחם מילואים. מקווה שבקרוב הסנקציות יוסרו ממנו. בכל מקרה יש עלינו סנקציות על חברי ארגון צו 9 וזה דבר הזוי. אנחנו מדינה דמוקרטית והפעילות שעשינו היא פעילות של מחאה ציבורית עממית של חסימת כבישים. מה שקורה במדינה חדשות לבקרים ופשוט הזוי שהממשל האמריקאי בוחר להתעסק עם מחאה אזרחית נגד הממשלה שלנו".

פעיל צו 9 שלמה שריד. באדיבות המצולמים
"אנחנו מדינה דמוקרטית והפעילות שעשינו היא מחאה ציבורית עממית של חסימת כבישים". שלמה שריד/באדיבות המצולמים

כאשר נשאל אם הוא חושש מהסנקציות, אמר שריד כי "אנחנו בסך הכל תנועה שפועלת להפעיל לחץ נגדי אל מול הלחץ שמופעל על מדינת ישראל מצד האמריקאים והעולם. מטרתנו ללחוץ על מקבלי ההחלטות שלנו מצד העם ואין פה שום דבר שמרתיע ומטריד אותי. אני לוחם שירתתי בעזה במשך חודשיים ובכל פעם שיצאתי וחזרתי לשם לקחתי בחשבון שאני מסכן את החיים שלי. אז לסכן את החשבון בנק זה קצת פחות מרתיע. כשאני יודע שאני עושה את הדבר הנכון כדי לקדם את החזרה של האחים שלי שנמצאים בשבי ולמנוע את התחזקות החמאס שיוכל לעשות את זה שוב".

כעת, נערך שריד יחד עם חבריו למאבק משפטי וציבורי נגד הסנקציות האמריקאיות אלא לשם כך גם האופציה לצאת במימון המונים קשה מתמיד, "אנחנו רוצים לעשות גיוס כספים לטובת מאבק משפטי נגד ההחלטה הזו אבל יש לנו בעיה, כל הגופים שמתעסקים במימון המונים שיקחו חסות על המאבק הזה - יכולים ליפול. אנחנו חייבים את הדבר האלמנטרי הזה של לפחות יהיה לנו את האפשרות להיאבק בהחלטה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully