וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מנוס מוועדת חקירה ממלכתית": במערכת הפוליטית מגיבים למסקנות תחקיר הטבח בבארי

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 20:15

צה"ל חשף הערב את מסקנות התחקיר שערך על תפקודו בהגנה על קיבוץ בארי - והתגובות במערכת הפוליטית לא איחרו לבוא. במקום להפיל את התיק על הש"ג - יש להתחיל את התחקיר מראש הממשלה ושר הביטחון", כתב ליברמן. "מי שלא רוצה ועדת חקירה ממלכתית יודע למה", הוסיף יאיר גולן

מחדירת המחבלים ועד הגעת הלוחמים: הקרב בקיבוץ בארי/דובר צה"ל

צה"ל חשף הערב (חמישי) לציבור הרחב את מסקנות התחקיר שערך בנושא תפקודו בהגנה על קיבוץ בארי ב-7 באוקטובר. בתחקיר עלה כי "צה"ל נכשל במשימתו להגן על תושבי קיבוץ בארי. גבורת תושבי בארי ולוחמי כיתת הכוננות של הקיבוץ ראויים לציון לשבח, והיא שהביאה לייצוב קו ההגנה בשעות הלחימה הראשונות". במערכת הפוליטית הגיבו למסקנות וקראו להקמת ועדת חקירה ממלכתית.

"התחקיר הראשוני שהוצג הערב מוכיח כי אין מנוס ממינוי ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט", כתב יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בחשבון ה-X שלו.

לדבריו, "במקום להפיל את התיק על הש"ג, על אותם חיילים וקצינים שנלחמו באותה שבת ארורה, חלקם בגבורה תוך כדי שהם מסכנים את חייהם ומחרפים נפשם בהגנה על התושבים מפני מחבלים צמאי דם - יש להתחיל את התחקיר מראש הממשלה ושר הביטחון, האחראים העיקריים למחדל הנורא ביותר בתולדות המדינה. גם חברי המטה צריכים לשאת באחריות, במיוחד אלה שקבעו ערב המלחמה כי חמאס מורתע ואין לו עניין בהסלמה".

אביגדור ליברמן בראיון עם טל שלו, כנס הרצליה, אוניברסיטת רייכמן, 25 ביוני 2024. אוניברסיטת רייכמן, צילום מסך
אביגדור ליברמן בראיון עם טל שלו, כנס הרצליה, אוניברסיטת רייכמן, 25 ביוני 2024/צילום מסך, אוניברסיטת רייכמן

גם יו"ר הדמוקרטים וסגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' יאיר גולן, הגיב לפרסום התחקיר: "המדינה זקוקה לוועדת חקירה ממלכתית כדי ש'לעולם לא עוד' לא תישאר סיסמא ריקה". לדבריו, "מי שלא רוצה ועדת חקירה ממלכתית יודע למה".

"תחקיר צה"ל על המחדל בבארי הוא טיפה בים לעומת התחקיר שצריך לערוך", כתב בחשבון ה-X שלו ח"כ גולן, "אם מישהו חושב שניתן יהיה למסמס ועדת חקירה ממלכתית הוא טועה. מגיע לחיילים שלנו, למשפחות השכולות ולמשפחות החטופים והחטופות תחקיר מלא ומקיף על כל המחדלים שהובילו ל-7 באוקטובר. המדינה זקוקה לכך כדי ש'לעולם לא עוד' לא תישאר סיסמא ריקה. האזרחים זקוקים לכך כדי שידעו שהמדינה עושה הכל כדי לא להפקיר אותם פעם נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully