וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל על אירוע בני הערובה בבארי: "לא התמודדנו עם דבר כזה בעבר"

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 21:10

הגרי התייחס לתחקיר הצה"לי על הקרבות שאירעו ב-7 באוקטובר בקיבוץ, בהם הקרב על הבית של פסי בו נהרגו בני ערובה. "מוטלת עלינו האחריות לתחקר וללמוד היכן כשלנו, ולהטמיע את הלקחים באופן מידי", אמר, והוסיף כי "מסקנות התחקיר ברורות. צה"ל נכשל בלהגן על תושבי הקיבוץ"

דובר צה"ל על אירוע בני הערובה בבארי: "לא התמודדנו עם דבר כזה בעבר"/דובר צה"ל

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס הערב (חמישי) בהצהרה לתקשורת לתחקיר הצה"לי על הקרבות בבארי ב-7 באוקטובר שפורסם הבוקר ואמר כי "לא נערכנו למתקפת הטרור של חמאס שפתח במסע הריגה. מוטלת עלינו האחריות והחובה לתחקר וללמוד היכן כשלנו, להפיק את הלקחים הנדרשים ולהטמיע אותם באופן מידי".

לדבריו, "אחריות וחובה אלה שהובילו אותנו לפני מספר חודשים לפתוח תוך כדי לחימה בסדרת תחקירים מבצעיים. כפי שהתחייבנו, בכוונתנו להציג בחודשים הקרובים את הממצאים בשקיפות ובצניעות. הציבור זכאי לתשובות".

תא"ל הגרי הוסיף כי "עלינו להשיב על השאלות הקשות והכואבות ביותר. אני יודע שחלקכם שואלים למה אנחנו מציגים דווקא את התחקיר הזה ראשון. אנחנו בעיצומו של תהליך תחקירים רחב. התחקיר הזה הוא לא סופו של תהליך - הוא תחילתו. הקיבוץ הותקף על ידי עשרות מחבלים ממספר כיווני חדירה. מספרם הגיע לכ-340 מחבלים. בלחימה שנמשכה שלושה ימים כוחותינו גברו על המחבלים, אך במחיר כבד מאוד. הכוחות לחמו בחירוף נפש, תוך גילוי גבורה ואומץ לב עילאי".

דניאל הגרי. דובר צה"ל
דניאל הגרי/דובר צה"ל

דובר צה"ל הדגיש כי "מסקנות התחקיר ברורות. צה"ל נכשל במשימתו להגן על תושבי קיבוץ בארי. לצערי לא היינו שם במשך שעות ארוכות של הלחימה. במשך שעות הגנו תושבי בארי על משפחותיהם בגופם כשהם לבדם מול המחבלים. גבורתם ותושייתם הם שהביאו לעיצוב קו ההגנה בשעות הראשונות. לצד כיתת הכוננות פעלו גם חברי צוות החירום היישובי שהכווינו את הכוחות. לאחר בחינת הממצאים הציג צוות התחקור שורה של ממצאים ומסקנות".

לדברי תא"ל הגרי "מהתחקיר עולה שעל אף היקף צבירת הכוחות שהגיע לכ-700 לוחמים, עד שעות הצהריים המאוחרות לקתה בהיעדר פיקוד ושליטה וחוסר תיאום וסדר. הדבר גרם לכך שכוחות ביטחון הצטברו בכניסה לקיבוץ ולא נכנסו ללחימה".

דובר צה"ל התייחס לאירוע בני הערובה בביתה של פסי כהן ואמר כי "לא התמודדנו עם דומה לו בעבר. בני הערובה הוחזקו על ידי מחבלים אכזריים שתכננו לחטוף אותם, ומשלא הצליחו, התלבטו אם להרוג אותם ולבצע התאבדות. צה"ל ביצע עד תום את המו"מ עם החוטפים. רק לאחר מיצוי המשא ומתן, הכוחות ביצעו ירי טנק בהחלטה משותפת כדי להפעיל לחץ על המחבלים. ההחלטה לבצע חילוץ תחת אש התקבלה לאחר שמיעת צרור ירי ארוך מהבית שהעלה חשד שמוציאים להורג את בני הערובה".

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
ביתה של פסי כהן ז"ל בקיבוץ בארי. משה שי, פלאש 90
"לא התמודדנו עם אירוע כזה בעבר". ביתה של פסי כהן/פלאש 90, משה שי

תא"ל הגרי הדגיש כי "מהמידע שנבחן עד כה, לא נפגעו אזרחים מירי טנק בתוך המבנה. מקרה אחד שבו נפגעו בני ערובה מחוץ למבנה מרסיסים מירי הטנק, ואחד מהם נהרג מכך". אנחנו נבדוק עם בני המשפחות ונגיע לבירור הנסיבות".

בנוגע לשאלה האם תא"ל חירם נוקה לחלוטין, השיב הגרי כי "מטרת התחקיר לא הייתה לזכות את חירם אלא לחקור תחקיר מבצעי לקרב בבארי, לכל המפקדים. להמשך - בעניין ברק, הרמטכ"ל יחליט. הוא פעל באופן הטוב ביותר שיכל לפעול, עשה סדר, ועשה גם שגיאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully