וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאליבן על עסקת חטופים: "יש התקדמות במו"מ - כל המחלוקות שנותרו ניתנות לפתרון"

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 19:00

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן התייחס בתדרוך עם כתבים למשא ומתן על עסקת חטופים ואמר: "אנחנו רואים אפשרות שיושג הסכם אבל אי אפשר להבטיח זאת. הצוות שלנו באזור כדי לדון על כל הפרטים האלה". לדבריו, "הסימנים יותר חיוביים היום משהיו בחודשים האחרונים"

יואב גלנט לג'ייק סאליבן: "כדי לשחרר את עזה מהחמאס, דרושים יותר מכמה חודשים"./צילום: שחר יורמן

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, התייחס הערב (חמישי) בתדרוך לכתבים למשא ומתן המתנהל על עסקת חטופים ואמר: "יש התקדמות במו"מ. אנחנו רואים אפשרות שיושג הסכם אבל אי אפשר להבטיח זאת. הצוות שלנו באזור כדי לדון על כל הפרטים האלה".

סאליבן הדגיש: "אנחנו חושבים שכל המחלוקות שנותרו ניתנות לפתרון וצריכות להיפתר. הסימנים יותר חיוביים היום משהיו בחודשים האחרונים. הנשיא ביידן יתייחס לכך מאוחר יותר היום".

שר הביטחון גלנט ליועץ לביטחון לאומי של ארה״ב סאליבן: ״מחויבים להרחבת הפעולה הקרקעית ברפיח עבור פירוק החמאס והשבת החטופים״. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
"רואים אפשרות שיושג הסכם אבל אי אפשר להבטיח זאת"/משרד הביטחון, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מוקדם יותר היום, בכיר ישראלי אמר כי בשיחות בדוחא אתמול הייתה התקדמות בהבנה על איזה חלקים בעסקה יש הסכמה, ועל איזה חלקים אין הסכמה. אחת המחלוקות שנותרו היא סוגיית העלייה צפונה של אזרחים פלסטינים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע שלא יסכים למעבר של אנשי חמאס חמושים לצפון הרצועה, אך נוסח ההסכם שעל השולחן קובע שלא תהיה מגבלה או פיקוח על מעבר פלסטינים לצפון הרצועה. "חמאס יסכים לעסקה רק אם יהיה מעבר חופשי בין דרום הרצועה לצפון הרצועה", אמר הבכיר הישראלי.

בכל הנוגע לסגירת הגבול בין מצרים לעזה ברפיח חלה התקדמות משמעותית. הבכיר הישראלי אמר כי הממשל האמריקני הסכים לממן הקמה של "קיר" נגד מנהרות בצד המצרי של הגבול. המצרים הסכימו גם כן להקמה של מכשול כזה. הבכיר הישראלי ציין עוד כי יש הסכמה שלישראל תהיה גישה לחיישנים ולמצלמות שיוצבו כחלק מהמכשול בצד המצרי של הגבול. הוא ציין כי נותרה מחלוקת לגבי היקף הנסיגה הישראלית מציר פילדלפי במהלך יישום השלב הראשון של ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully