וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון קרא לוועדת חקירה ממלכתית: "לבדוק גם אותי, וגם את ראש הממשלה"

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 18:50

גלנט נאם בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, ואמר לקול מחיאות כפיים כי "אנו נדרשים לתחקיר ברמה הלאומית שיבהיר את העובדות - ועדת חקירה ממלכתית" • נתניהו הקשיח עמדות במו"מ על עסקת החטופים, ודרש שליטה ישראלית בציר פילדפי ובמעבר רפיח. הלוי: "לא הגנו על אנשי בארי"

לתחקיר ברמה הלאומית יש שם - ועדת חקירה ממלכתית/דובר צה"ל

טקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 69 מתקיים היום (חמישי) במעמד ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, בבה"ד 1 שבמצפה רמון. נתניהו והלוי צפויים לעלות לנאום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה לנאום, כשברקע נשמעו מצד אחד קריאות נגדו, אך גם תשואות ומחיאות כפיים. הוא פתח את נאומו בברכת הצלחה לקצינים החדשים, והודה ללוחמים הנלחמים היום במלחמה, ואלו שנפצעו במהלכה. "נזכור לעד את גבורתם והקרבתם של יקירנו מגיני המולדת, תמיד נעמוד לצידכם: בערבות הדדית והוקרת אמת. אני מחבק את הפצועים, עוצמת הרוח שלכם מעוררת השתאות אדירה, אמר נתניהו. "אני מבקש מכאן להודות למשפחות המילואימנקים, ובראש כולם אני מברך את הקצינות והקצינים החדשים של מערך היבשה של צה"ל".

נתניהו התייחס למו"מ לשחרור החטופים ואמר כי "120 אחינו ואחיותינו ניצבים כל העת לנגד עיננו. יש לנו חובה מוסרית להחזיר את כולם הביתה - החיים ומתים. בלי לחץ צבאי ועמידה על עמדותינו לא היינו מביאים את שחרור החטופים הראשון ולא נביא את השחרור השני".

"אני מחויב למתווה לשחרור חטופינו. אבל חמאס דבק בדרישות שסותרות את המתווה. לא אסכים לדרישות אלה. אני עומד על הדרישות שמתקיימות במתווה - אפשרו לחזור למלחמה, שליטה ישראלית בציר פילדלפי ומעבר רפיח כדי למנוע הברחות, לא נאפשר חזרה של מחבלים צפונה, כבר בשלב הראשון של המתווה מספר מקסימלי של חטופים חיים ישוחררו. אם נעמוד על העקרונות האלה גם נשחרר את חטופינו וגם נמשיך להלחם. הדרך לשחרור החטופים היא ללחוץ על חמאס בכל הכוח". עמדתו של נתניהו לגבי המשך השליטה בציר פילדלפי ומעבר רפיח מהווהה הקשחה נוספת בעמדה הישראלית.

נתניהו: "המערכה תימשך עד לנצחון, גם אם זה ייקח זמן"/דובר צה"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 69.11 ביולי 2024. דובר צה"ל
" המערכה תימשך עד לנצחון גם אם זה ייקח זמן". נתניהו/דובר צה"ל

לאחר מכן עלה שר הביטחון גלנט ואמר כי דרושה הקמת ועדת חקירה ממלכתית. בנאומו, אמר כי ועדה זו צריכה להיות אובייקטיבית: "היא צריכה לבדוק אותי, שר הביטחון, היא צריכה לבדוק את ראש הממשלה, את הרמטכ"ל וראש השב"כ, את צה"ל, ואת הגופים הלאומיים הכפופים לממשלה. ועדת החקירה הזו חייבת לבחון את הכישלון המודיעיני והמבצעי של אירועי 7 באוקטובר, לעסוק בהליך ניהול המלחמה, ולהעמיק בתנאים שהובילו, לבניין כוחו של החמאס לאורך העשור האחרון - החל מגיבוש תוכנית החמאס לפשוט על יישובי הדרום, ועד לשגיאות שנעשו בהערכת יכולות האויב ובהתראה על כוונותיו, ששיאן - ב-7 באוקטובר".

עוד הוסיף גלנט כי "בשבעה באוקטובר, במשמרת שלנו, לא עמדנו במשימה שהוטלה עלינו
ולא הצלחנו כולנו, להגן על אזרחינו. לפני שעות אחדות, הציגו נציגי צה"ל לחברי קהילת בארי
את עיקרי תחקיר ההתקפה על הקיבוץ. זהו תחקיר מבצעי קשה וכואב, ראשון בסדרה של תחקירים שנערכים בימים אלו בצה"ל. הוא חשוב והכרחי, אך לבדו לא יהיה תיקון שלם".

שר הביטחון יואב גלנט  נואם בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 69.11 ביולי 2024. אתר צה"ל, צילום מסך
"ועדת החקירה הזו חייבת לבחון את הכישלון המודיעיני והמבצעי של אירועי 7 באוקטובר". גלנט/צילום מסך, אתר צה"ל

בתוך כך, הרמטכ"ל הרצי הלוי פתח את נאומו בהתייחסות לאחריותם של הקצינים החדשים במלחמה, ואמר כי "ממחר, אתם תפקדו על חיילים בחזית הלחימה, ואתם תקבעו את התוצאות בקצה, ותשפיעו על המערכה כולה. משימת כולנו בעת הזאת היא להוביל: בהתמדה, בנחישות ובאורך רוח, עד להשגת מטרות המלחמה כולן".

הלוי הוסיף כי "אנו זוכרים היטב מדוע יצאנו למלחמה הזאת, ומה מוטל על הכף. נמשיך לחתור להכרעת האויב, נפגע בפעילי חמאס ומפקדיו ונהרוג אותם, ונשמיד את תשתיות הארגון. נפעל ולא נשקוט עדלהשבת החטופות והחטופים משבי האויב ונדאג לחזרתם הבטוחה של תושבי הדרום והצפון לבתיהם".

"היום אתם מקבלים עליכם את עול הפיקוד ואת משא האחריות למשימה ולאנשים. הפקודים שלכם, יישאו אליכם עיניים. הם יבקשו אצלכם תשובות לכל השאלות. ואתם, תחנכו אותם, תהוו מקור הכוח והרוח, ותשמשו להם דוגמה", מסר הלוי.

הרמטכ"ל: "למה שלא יהיו כאן קצינים חרדים? נדע לקבל אותם"/דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון יואב גלנט בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור  69 11 ביולי 2024. דובר צה"ל
"אנו זוכרים היטב מדוע יצאנו למלחמה הזאת, ומה מוטל על הכף". נתניהו והלוי/דובר צה"ל

בהמשך, התייחס הרמטכ"ל לתחקיר הצה"לי על קיבוץ בארי, העתיד להתפרסם בהמשך הערב. בנאומו, אמר כי "התחקיר הוא אבן יסוד במעשה הפיקודי. בצורה נוקבת, המבקשת למידה ושיפור, תחת קורת האמת, פעלנו עם כל השותפים לאירוע, כדי להבין לפרטים ולעומק מה היה ומה עלינו ללמוד כדי שלא ישנה בעתיד. על כולנו ללמוד מגבורת אנשי בארי, כיתת הכוננות ואזרחים נוספים, שהגנו בגופם על
משפחותיהם ועל אנשי הקיבוץ במשך שעות ארוכות, שבהן אנחנו לא הגענו להגן להם".

"נחישותם מנעה אסון גדול עוד יותר. לימדו מהמפקדים והלוחמים בכוחות שהגיעו לקיבוץ. רבים מהם לחמו בגבורה במחיר דמים יקר, גבורה שהיא מופת. נעמוד על הטעויות שנעשו בקרב, כך נלמד ונבטיח שמחר נהיה טובים יותר. בתוך כך, הודה הרמטכ"ל לכל מי שתפעל את הקרבות בשבת השחורה ואמר כי "אנחנו מעריכים מאוד את כל מי שלחם, ויודעים שבמציאות קשה קורות גם טעויות. קבלו עליכם גם אתם את האחריות שלנו לבנות מחדש את הנגב המערבי בביטחון, עם תושבי המקום. שילובו של צה"ל ותושבי האזור ובנייתו לשגשוג. זהו הניצחון האמיתי שלאחר המעשה הצבאי".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס סיום קורס קצינים. דובר צה"ל
"נעמוד על הטעויות שנעשו בקרב, כך נלמד ונבטיח שמחר נהיה טובים יותר". הלוי/דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר הביטחון יואב גלנט בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור  69 11 ביולי 2024. דובר צה"ל
"אזרחים הגנו בגופם על משפחותיהם ועל אנשי הקיבוץ במשך שעות , שבהן אנחנו לא הגענו להגן להם". הלוי, גלנט ונתניהו/דובר צה"ל

בסיום הנאום התייחס גם לסוגיית גיוס החרדים וזכה לקול תשואות מהקהל. הלוי אמר כי הוא צופה שברחבת בה"ד 1 יהיו בעתיד גם קצינים מאוכלוסייה זו. "נדע לקבל אותם, נדע לכבד את אמונתם. הם יתרמו לביטחון המדינה ולביטחונם, הם ירגישו משמעותיים יותר בזכות זה. אני בטוח בכך. ישראל תהיה מדינה מלוכדת וחברה חזקה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully