וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל למו"מ על עסקה: משלחת ביטחונית ישראלית יצאה לשיחות בקהיר

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 14:34

המשלחת יצאה לדון על התנאים לפתיחה מחדש של מעבר רפיח ומניעת הברחות נשק לעזה דרך ציר פילדלפי. על פי בכיר ישראלי, מדובר בדרישה שישראל, מצרים וארה"ב מנסות לתת לה מענה מחוץ להסכם חטופים, באמצעות צעדים שיבוצעו בצד המצרי של הגבול

חטיבה 401 על ציר פילדלפי סמוך למעבר רפיח/לפי סעיף 22א

משלחת ביטחונית ישראלית מקיימת היום (חמישי) שיחות במצרים בנושא התנאים לפתיחה מחדש של מעבר רפיח ומניעת הברחות נשק לעזה דרך ציר פילדלפי. כך, על פי בכיר ישראלי, שאמר כי מתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן וראש האגף האסטרטגי במטכ"ל האלוף אליעזר טולדנו נסעו לקהיר וקיימו פגישות על בכירים במודיעין המצרי ובצבא מצרים. נציגים של השב"כ והאגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון גם הם משתתפים בשיחות.

הבכיר הישראלי אמר כי מדובר בהמשך השיחות שהתקיימו ביום שני ויום שלישי בקהיר בהשתתפות ראש השב"כ רונן בר, ראש ה-CIA ביל ברנס, יועצו הבכיר של הנשיא ביידן ברט מקגרק וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. בכיר אחר אמר כי סידורי הביטחון במעבר רפיח ובציר פילדלפי אינם חלק מנוסח ההסכם לעסקת החטופים, אבל מהווים דרישה שישראל, מצרים וארה"ב מנסות לתת לה מענה מחוץ להסכם באמצעות צעדים שיבוצעו בצד המצרי של הגבול.

מעבר רפיח, יוני 2024. אמיר בוחבוט
מעבר רפיח, יוני 2024/אמיר בוחבוט

המשלחת בראשות ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף ניצן אלון חזרה לפנות בוקר לישראל אחרי יום של שיחות בקטאר. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב ויקבל עדכון על המגעים לעסקת החטופים.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully