וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של התצפיתנית החטופה דניאלה גלבוע: "זה המאני טיים לעסקה, זה עכשיו או לעולם לא"

11.7.2024 / 14:07

9 חודשים למלחמה, אורלי, אמה של דניאלה החטופה בעזה, שומרת על אופטימיות ופונה לנתניהו: "אני סומכת עליו, היחיד שיכול לעשות את העסקה הזאת". בראיון לסופ"ש שלו היא מדברת על ההחלטה לפרסם את סרטון בתה ומתייחסת להתנגדות בן גביר וסמוטריץ' לעסקה: "חיים במציאות אחרת"

בווידאו: אורלי גלבוע, אמא של התצפיתנית החטופה דניאלה גלבוע, בריאיון לטל שלו בתוכנית סופ"ש שלו/צילום סטילס: ראובן קסטרו

תשעה חודשים חלפו השבוע לטבח השבעה באוקטובר, ו-120 חטופים וחטופות עדיין בשבי חמאס. ברקע ההתקדמות במגעים לעסקה לשחרורם, אורלי גלבוע, אמה של דניאלה שנחטפה מבסיס נחל עוז, קוראת לראש הממשלה: "אנחנו במאני טיים, ההרגשה היא של עכשיו או לעולם לא". בראיון לסופ"ש שלו גלבוע פונה לנתניהו ואומרת: "העם מאחוריך. רוב הציבור רוצה עסקה. זה לא מחירים עבור הבת שלי, זה מחיר עבור ההפקרה וצריך לתקן את זה. גם אם המחירים כבדים. אני סומכת עליו והוא היחיד שיכול לעשות את העסקה הזאת. אמרתי לו באחת הפגישות שלנו לא להקשיב לקולות קיצוניים.

אורלי גלבוע אמא של דניאלה גלבוע אשר נחטפה לעזה בראיון לסופש שלו. ראובן קסטרו
"הבת שלי הייתה חיילת שנתנה 100 אחוז מעצמה, והיא מצפה שהממשלה תיתן גם 100 אחוז להחזיר אותה"/ראובן קסטרו
דניאלה גלבוע, חטופה בשבי חמאס. באדיבות המשפחה
"לי הימים עוברים מהר, אבל הבת שלי בגיהנום בכל רגע"/באדיבות המשפחה

"לא רציתי לחשוף את הסרטונים, אבל צריך לעורר מודעות"

גלבוע התירה השבוע לפרסם את אות החיים האחרון שקיבלה מדניאלה, סרטון שחמאס שיחרר לפני יותר מחצי שנה. זאת, בהמשך לסרטון מרגעי החטיפה של התצפיתניות בנחל עוז שמטה משפחות החטופים פירסם בסוף מאי, גם אז, ברגעי מבחן להתקדמות העסקה. "אנחנו ממוקדי מטרה", גלבוע אומרת. "לא הייתי רוצה לחשוף את הסרטונים האלה, הם חושפים את הבנות בשעות מאוד קשות, אבל אנחנו מבינים שצריך לנקות בצעדים הללו כדי להשאיר את המודעות והדבר הזה על השולחן, לא לתת לתשומת הלב להיות מוסטת למקומות אחרים".

"התקופה מאוד ארוכה, קורים דברים, אנחנו לא בחודש הראשון של המלחמה שכולם היו על זה וכל המדינה היתה בטראומה. בינתיים החודשים חולפים ויש מלחמה בצפון שצוברת תאוצה, ויש מפונים וחוקים שמנסים להעביר ואג'נדות פוליטיות כאלה ואחרות, ואת מבינה שרגע, יש לנו חטופים והם כבר לא הדבר הראשון בתור, הנוזא נדחק. אנחנו עובדים בזה, בלהשאיר את זה במודעות, גם ציבורית וגם בפגישות עם מקבלי החלטות, אנחנו יושבים להם על הצוואר מבחינתי עד לרמה שיגידו אני לא רוצה לשמוע מהאמא הזאת. חלק מהעניין זה לפרסם את התיעודים האלה".

"אל תהרסו את העסקה"

לדבריה, פרסום הסרטון של דניאלה הוא "הכלי האחרון שיש ברשותי לנסות ולהזכיר את זה שהבת שלי שם, שהיא קוראת לעזרה הכי ברורה, מבקשת שיצילו אותה. אומרת לראש הממשלה, שהיא חיילת שנתנה 100 אחוז מעצמה, והיא מצפה שהממשלה פה תיתן גם 100 אחוז מעצמה כדי להחזיר אותה. בקשה הכי לגיטימית של כל אזרח במדינה שמבקש שהמדינה תעמוד מאחוריו".

בעוד מהסקרים עולה כי רוב מובהק מהציבור תומך בעסקת חטופים, על אף מחיריה הכבדים, בממשלה שאמורה לאשר את המתווה - ישנה התנגדות קולנית וניכרת של ראשי מפלגות הימין, בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר, שמאיימים להפיל את הממשלה במידה והעסקה תתקבל. "זה קשה לי לראות את זה", גלבוע אומרת. "עשינו איתם כמה פגישות וניסינו לדבר ולהבין את הנוקשות הזו אבל אני מבינה שיש פה חשיבה ואידיאולוגיה שקשה לפצח אותה ולשכנע אותם אחרת. אני לא מצפה שתבואו ותצאו בקול תרועה גדולה שזו העסקה הכי טובה. אבל לפחות אל תהרסו את המהלך הזה, תחסכו את הידיעות וההודעות. זה לא תורם". לדבריה

"אני באה מבית ימני, אם הייתי חושבת שאפשר לעשות את זה אחרת הייתי עושה, אבל יש פה מציאות ואלה היכולות וזה מה שאפשר לעשות. כולנו היינו רוצים עסקה קלה, שסינוואר יגיד רק קחו אותם ותעזבו אותנו בשקט, אבל חמאס רוצים מחירים ומבין שלנו כמדינה וחברה זה הדבר הכי חשוב והוא מנצל את זה. יש פה מציאות שצריך לפעול בתוכה ולא בחלומות באספמיה. וזה מה שאני מרגישה מאותם גורמים שצועקים את הקולות הקיצוניים האלה. הם חיים במציאות אחרת, שאולי הם היו רוצים כזו, אבל זו לא המציאות. תנו לנו לעשות את זה ואל תהרסו את זה".

דניאלה גלבוע סרטון שבי. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
"הכלי האחרון שיש ברשותי לנסות ולהזכיר את זה שהבת שלי שם". דניאלה גלבוע בסרטון/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

איך מצליחים לשמור על אופטימיות?

אורלי: "חייבים. היו רגעים של תקווה כבר ואחרי זה לצערי הבנו שהאופטימיות היתה מוקדמת מדי. זה רגעים שאנחנו חייבים לדמיין אותם וחייבים שתהיה לנו את האופטימיות הזאת. אני רוצה להאמין שהפעם הכול מתכנס לזה, שבאמת אין ברירה. שהגענו לנקודה שכולם מבינים שזה חייב לקרות, גם בצד שלנו וגם בצד שלם. כולם רוצים את זה עכשיו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully