וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לחלוקת רישיונות נשק שלא כדין: המשטרה פתחה בחקירת בכיר לשעבר במשרד לביטחון פנים

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 13:38

החקירה מתמקדת באנשי המשרד והשר בפרט. בעתירה לבג"ץ נטען כי חלוקת הרישיונות התבצעה על ידי גורמים שלא מוסמכים לכך, והמהלך מסכן את ביטחון הציבור. השר בן גביר ביקש ייצוג נפרד בפרשה, מה שעשוי להשפיע על המשך ההליכים המשפטיים

בווידאו: בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023/אבי רוקח

ראש אגף כלי ירייה לשעבר, ישראל אבישר, נחקר באזהרה במשרדי להב 433 בחשד לחלוקת רישיונות נשק שלא כדין, כך פרסם היום העיתונאי ג'וש בריענר בעיתון "הארץ". חקירת המשטרה מתמקדת בטענות כי אנשי המשרד, כולל עובדי לשכת השר איתמר בן גביר, חילקו אלפי רישיונות נשק ללא הסמכה מתאימה. "אנו קוראים למשטרה ולפרקליטות להמשיך בחקירה ללא מורא, כולל בחינת מעורבותו של השר בן גביר עצמו", נמסר מהתנועה לאיכות שלטון. "על מערכת אכיפת החוק לוודא כי כל מי שהיה מעורב בחלוקת רישיונות נשק בניגוד לחוק - יתן את הדין."

פתיחת החקירה מגיעה בין היתר בעקבות עתירה שהגישה התנועה לבג"ץ בנושא זה. בעתירה נטען כי חלוקת רישיונות כלי ירייה על ידי גורמים לא מוסמכים מהווה פגיעה חמורה בשלטון החוק ומסכנת את ביטחון הציבור. העותרים דרשו לבטל את הרישיונות שניתנו שלא כדין ולפתוח בחקירה. במקביל, היום צפויה להתקבל תשובת היועצת המשפטית לממשלה בנוגע לבקשתו של השר בן גביר לייצוג נפרד בעתירה. החלטה זו עשויה להשפיע על המשך ההליכים המשפטיים בנושא.

בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023. דוברות משטרת ישראל
בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023/דוברות משטרת ישראל

עו"ד רותם בבלי דביר, מנהלת המחלקה לליטיגציה מנהלית בתנועה לאיכות השלטון, מסרה: "אנו מברכים על פתיחת החקירה של הפרשה. הממצאים המדאיגים שעולים מחזקים את טענותינו בעתירה לבג"ץ. אנו קוראים למשטרה ולפרקליטות להמשיך בחקירה ללא מורא, כולל בחינת מעורבותו של השר בן גביר עצמו. על מערכת אכיפת החוק לוודא כי כל מי שהיה מעורב בחלוקת רישיונות נשק בניגוד לחוק - יתן את הדין. נמשיך לעקוב אחר התפתחות החקירה ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו להבטחת שלטון החוק ובטחון הציבור."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023. דוברות משטרת ישראל
בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023/דוברות משטרת ישראל

למה זה חשוב?

היום היועצת המשפטית לממשלה צריכה להגיש את עמדתה בבג"ץ כלי הירייה האם השר בן גביר יוכל להיות מיוצג ע"י עו"ד פרטי. בן גביר שכר את עו"ד דוד פטר, לשעבר חוקר בפורום קהלת ואחד הקולות הבולטים בתקשורת הממוסדת וברשתות החברתיות בעד המהפכה המשפטית ונגד מוסד הייעוץ המשפטי לממשלה. בעקבות הפתיחה בחקירה, מעניין לראות כיצד היועצת תגיב לבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully