וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת מינוי המפכ"ל: היועמ"שית תמתין לשמוע את גרסתו של המועמד של בן גביר

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 10:37

בהרב מיארה העבירה תגובה לוועדה המייעצת על מינוי בכירים התייחסות לבקשת השר למנות את אבשלום פלד לתפקיד המפכ"ל. היא התייחסה לטענה כי פלד נחקר במח"ש ב-2015 על חריגות בנייה בביתו, שלא הבשילה לכתב אישום - אך לפיה "עולים פגמים בהתנהלותו"

אבשלום פלד יהיה מפכ"ל המשטרה אחרי פרישתו של המפכ"ל הנוכחי/רוני כנפו

היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, העבירה היום (חמישי) לוועדת גרוניס, המייעצת על מינויי בכירים בשירות המדינה, התייחסות ראשונית לבקשת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למנות לתפקיד מפכ"ל המשטרה את מי שמכהן כסגן המפכ"ל הנוכחי, אבשלום פלד. היא התייחסה לטענה כי פלד נחקר מח"ש ב-2015 על חריגות הבנייה בביתו. בחוות דעתה כתבה היועצת שהמפכ"ל אמור לשמש דוגמה ומופת - אך מחומרי החקירה של מח"ש, שלא הגיעה לכדי כתב אישום, עולים פגמים בהתנהלותו של פלד.

"חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה בעניין מועמדות ניצב פלד לתפקיד המפכ"ל הודלפה בחלקה לידי התקשורת, אבל עד לרגע זה כלל לא הועברה לשר", נמסר מסביבתו של בן גביר. "נזכיר: הבקשה לחוו"ד בעניין המפכ"ל המיועד הוגשה ליועצת ע"י השר עצמו, כבר לפני יותר מחודש. כך נראית יועמ"שית שמתנהלת באופן שערורייתי, לועגת למנהל התקין, לחברי ועדת המינויים ולממשלת ישראל שהיא אמורה להיות הגורם המייעץ לה".

לצד זאת, קמה התנגדות ראשונה על ידי עורך הדין שחר בן מאיר ששיגר מכתב ליו"ר הוועדה, נשיא ביהמ"ש העליון בדימוס אשר גרוניס. במכתבו, הביע בן מאיר את התנגדותו בעקבות דברים שצוינו במכתבו של המפכ"ל יעקב שבתאי אל מיארה.

"בתחילת ינואר יצר איתי קשר הרמטכ"ל בנוגע לליווי שיירות הסיוע ההומניטרי. בעקבות שיחה זו התקשרתי למפקד מחוז דרום אמיר כהן על מנת לבדוק את הסוגייה ונאמר לי שהתקיימה שיחת ועידה בהשתתפות השר לביטחון לאומי, סגן המפכ"ל פלד ומפקד מחוז דרום שבמסגרתה הנחה השר כי המדיניות שלו היא כי אין לסייע בנושא כיוון שהוא באחריות צה"ל", נכתב במכתב של המפכ"ל.

אבשלום פלד. דוברות משטרת ישראל
אבשלום פלד/דוברות משטרת ישראל

"בשיחתי עם השר לביטחון לאומי נאמר לי על ידו שהמשימה בתחום האחריות של צה"ל ולא משטרת ישראל. הבהרתי לשר כי מדובר במשימה של משטרת ישראל והשר מחה בפניי והבהיר כי יהיו לכך השלכות", הוסיף.

בעקבות הדברים האלו כתב עו"ד בן מאיר לוועדה כי "כמתואר במכתב, ניצב פלד שיתף פעולה עם הנחיה לא חוקית העולה עד כדי המרדה של השר בן גביר, לפיה משטרת ישראל לא תפעל לסייע ובכך בעצם תסייע למנוע את מימוש החלטת הממשלה".

לדבריו, "קשה לחשוב על משהו חמור יותר של ממלא תפקיד בכיר במערכת אכיפת החוק, מאשר שיתוף פעולה עם שר שמורה לגורמים במשרד שלא לציית לחוק, ולא לממש את החלטות הממשלה". בסיום מכתבו כתב בן מאיר "הנני פונה אל הוועדה להסתייג מהכוונה למנות את אבשלום פלד לתפקיד המפכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully