וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הדרישה למנות נשים רבניות: מ"מ נשיא מועצת הרבנות התפטר

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 22:56

הבחירות לתפקיד היו אמורות להתקיים קודם לפקיעת כהונת הרבנים הראשיים בשבוע שעבר אך הן מתעכבות בשל שיקולים פוליטיים של ש"ס ודרישת בג"ץ למנות נשות הלכה לגוף הבוחר. "לא אוכל לפעול בניגוד למועצת הרבנות הראשית", כתב הרב רוזה במכתב ההתפטרות שלו

ממלא מקום נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב יעקב רוזה, הודיע הערב (רביעי) על התפטרות מתפקידו בעקבות סירובו לדרישת בג"ץ למנות נשות הלכה בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים. את ההודעה שלח למשנים ליועמ"שית, עו"ד גיל לימון ועו"ד כרמית יוליס.

במכתב כתב הרב רוז'ה: "לא אוכל לפעול בניגוד להחלטת מועצת הרבנות הראשית, שבה אני חבר ולקיים את האמור במכתבכם בעניין קביעת בית המשפט העליון כי "יש לשקול מינוין של נשים לפי סעיף 7 (8) לחוק".

הרב יעקב רוז'ה, נציג הרבנות הראשית במכון הלאומי לרפואה משפטית. עומר מירון
הרב יעקב רוז'ה, נציג הרבנות הראשית במכון הלאומי לרפואה משפטית/עומר מירון

הבחירות לתפקיד הרבנים הראשיים היו אמורות להתקיים עוד קודם פקיעת כהונתם של הרבנים הקודמים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף בשבוע שעבר, אך בינתיים הבחירות מתעכבות משמעותית גם בשל דרישת ש"ס שמתקשה להכריע בתמיכה על זהות הרב הספרדי אך גם בשל דרישת בג"ץ למנות נשות הלכה לגוף הבוחר.

ההמלצה של בג"ץ לאזן עם רבניות בתוך הגוף הבוחר רלוונטית ל-10 מקומות של נציגי הרבנות הראשית בתוך הגוף שמורכב מקרוב ל-150 איש. בג"ץ טרם קיבל החלטה סופית בעתירה שהגישו ארגון עתים ומרכז רקמן אך רמז להחלטתו מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully