וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "נכון וצריך לעשות עסקה להשבת החטופים - חלון ההזדמנויות מוגבל"

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 21:39

בנאום שנשא בטקס סיום מב"ל, שר הביטחון טען כי צה"ל ידע להתגבר על הסיכונים שתביא איתה עסקת חטופים. הוא גם התייחס לביקורת הציבורית הנוקבת על צה"ל בעת מלחמה. "רבים מאלו המעבירים ביקורת יושבים מאחור, מלהגים ושופטים, הם צריכים להוקיר את גבורת החיילים"

גלנט ללוחמים בגבול הצפון: "אם האויב יבחר במלחמה נדע מה לעשות"/תקשורת שר הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט נאם היום (רביעי) בטקס סיום במב"ל. בנאומו, הוא התייחס למגעים לעסקת חטופים. "נפתח בפנינו חלון הזדמנויות מוגבל לממש את חובתנו הערכית והמוסרית - להשבת חטופים", אמר. "התנאים שייווצרו בעקבות העסקה - יקדמו את האינטרסים הלאומיים והביטחוניים שלנו, ואילו על הסיכונים שעלולים להיווצר - צה"ל וכוחות הביטחון יודעים לגבור".

בהמשך, גלנט התייחס לביקורת החריפה שאנשי ציבור רבים מטיחים בצבא ובאנשיו. "הגיבור יואל פלגי כתב בספרו את השורות הבאות. 'אם תצא ולא תחזור - גיבור תהיה; אם תצא ותחזור - תישפט; אם תשב ולא תעשה - תשפוט'. לצערי, מתקיים בימינו גם החלק הכואב בדבריו של יואל פלגי", קבע גלנט.

"רבים מאלו המעבירים ביקורת כנגד המפקדים והחיילים יושבים מאחור, מלהגים ושופטים. ואני פונה אליהם ואומר: כשאתם מדברים על מפקדי וחיילי צה"ל התייחסו אליהם ביראת כבוד ובהערכה. שאו אותם על כפיים והוקירו את גבורתם. את הביקורת העולה מאירועים מורכבים, וגם מכישלונות מבצעיים,
הביעו באופן אחראי ומכובד, לגופו של עניין ולא לגופו של איש, ומתוך הבנה כי אין לנו ארץ אחרת, ואין לנו צבא אחר".

שר הביטחון גלנט  ״נסראללה גורר את לבנון למציאות קשה, מי שישלם את המחיר יהיו תושבי לבנון״.29 במאי 2024. משרד הביטחון
"כשאתם מדברים על מפקדי וחיילי צה"ל שאו אותם על כפיים והוקירו את גבורתם". שר הביטחון יואב גלנט/משרד הביטחון
טקס חילופי מפקד פיקוד מרכז, נאום הרמטכ"ל הרצי הלוי  08 ביולי 2024. אורן בן חקון, פלאש 90
טקס חילופי מפקד פיקוד מרכז, נאום הרמטכ"ל הרצי הלוי 08 ביולי 2024/פלאש 90, אורן בן חקון

גם הרמטכ"ל הרצי הלוי נאם בטקס: "האתגרים הביטחוניים מורכבים וגדולים מתמיד. איראן מעוניינת להתקדם ליכולת גרעינית, ומחמשת צבאות וארגוני טרור שנלחמים בנו. השתנות האיומים מחייבת התאמות בתפיסת הביטחון. במערכת הנוכחית אננחנו עושים זאת בהתאמת האסטרטגיה, החשיבה המערכתית ושיטות הלחימה, שנותנים מענה איכותי בתחבולה, בשותפיות והחדשנות למגוון איומים ובשבע זירות בו בזמן. האסטרטגיה מתבוננת על כל הזירות יחד, ובאמצעותה אנו מגדירים את המטרות לכל זירה, המערכתנות מתרגמת את המטרות לרעיון שעל פיו אנו פועלים, וברובד הטקטי אנחנו מתכננים ומבצעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully