וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ מקפיא את פיזור מועצת עיריית קריית שמונה והדחת ראש העיר

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 20:48

העותרים, וסגן ראש העיר בראשותם, טענו כי שר הפנים שגה בחישוב המועד האחרון לאישור תקציב העירייה, וכי לנוכח המצב בצפון, הנסיבות השתנו. "טוב יעשה שר הפנים אם יקבל את המלצת בית המשפט", נמסר מעורכי הדין ד"ר מתן גוטמן עו"ד ניר פרידמן, שהגישו את העתירה

שריפות בקריית שמונה ובצומת עמיעד/ללא קרדיט

שופט בית המשפט העליון השופט סולברג הוציא היום (רביעי) צו מניעה לפיו לא יתקיים שימוע טרם הדחה לראש עיריית קריית שמונה, ולא תמונה ועדה קרואה במקום חברי המועצה.

צו המניעה הוצא בעקבות עתירה לבג"ץ של רוב חברי מועצת העירייה בראשות סגן ראש העיר אופיר יחזקאלי. העותרים טענו באמצעות עו"ד ד"ר מתן גוטמן ועו"ד ניר פרידמן כי שר הפנים שגה בחישוב המועד האחרון בו יכולה העירייה לאשר את תקציבה לשנת 2024. החוק קובע כי מועצת העירייה יכולה לאשר את תקציב העירייה לכל המאוחר לאחר שישה חודשים, מקבלת חוק התקציב השנתי בכנסת, ורשאי שר הפנים להאריך מועד זה בשלושה חודשים נוספים.

בהתבסס על התקציב הדו-שנתי 2023-2024, שאושר במאי 2023, משרד הפנים קבע כי המועד האחרון לאישור תקציב העירייה הוא סוף חודש יוני 2024. ואולם, בעתירה נטען כי ישנה נסיבה עובדתית ש"איפסה" את המועד למניין החודשים. ביום 13.3.2024 התקבל חוק תקציב חדש לשנת 2024 שמבטל למעשה את חוק התקציב לשנת 2024 שאושר בחודש מאי 2023.

שריפה, קריית שמונה, 4 ביוני 2024. אייל מרגולין, פלאש 90
שריפה, קריית שמונה, 4 ביוני 2024/פלאש 90, אייל מרגולין

בעתירה נטען כי מדובר בשינוי נסיבות מהותי ביותר, בוודאי ביחס לעיר קריית שמונה, שכן תקציב המדינה החדש, מחודש מרץ 2024, כולל בחובו תקציבי עתק של המדינה לעיר בשל פינוי העיר בעקבות המלחמה, ומכאן שרק לאחר אישור חוק התקציב השנתי החדש בחודש מרץ 2024 יכולה הייתה מועצת העירייה לדון בתקציב העירייה נוכח המציאות חסרת התקדים שיצרה המלחמה ופינוי העיר מתושביה. מדובר בעשרות מיליוני שקלים שהעירייה מקבלת בעקבות תקציב המדינה החדש מחודש מרץ 2024.

על כן, נטען בעתירה שהמועד האחרון לאישור תקציב העירייה הוא 13 ביוני 2024, ורשאי שר הפנים להאריך את המועד עד ליום 13 בספטמבר 2024. השופט סולברג קבע בהחלטתו כי על שר הפנים לשקול את טענת העותרים ביחס למועד ממנו יש לחשב את החודשים בהתאם לחוק התקציב השנתי החדש, והוציא כאמור צו מניעה המקפיא את פיזור המועצה והדחת ראש העירייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן. דוברות עיריית קריית שמונה, אתר רשמי
ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן/אתר רשמי, דוברות עיריית קריית שמונה

ד"ר מתן גוטמן עו"ד ניר פרידמן מסרו: "מדובר בשגגה משפטית של משרד הפנים, שעל בסיסה הוא פעל לפיזור מועצת העירייה בזמן מלחמה, כאשר העיר מצויה בשעה הקשה בתולדותיה. טוב יעשה שר הפנים אם יקבל את המלצת בית המשפט הנכבד וישקול בחיוב את טענתנו, ישיב את חברי המועצה לתפקידם ויתן להם שהות להעביר תקציב ראוי לעיר".

מ"מ וסגן ראש העיר אופיר יחזקאלי מסר: "אני שמח מאוד שבג"ץ אמר את דברו למשרד הפנים ולראש העירייה. אני פונה לראש העירייה אביחי שטרן מפה די עם השטיקים והטריקים או שתלמד לעבוד איתנו ביחד בשקיפות או שתשים את המפתחות ותן לנו לעבוד לשקם את העיר. תודה לכל חבריי ממועצת העיר ותודה לד"ר מתן גוטמן על הייצוג המקצועי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully