וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגה מרובעת בדוחא: ראש ה-CIA דן עם נציגי קטאר, מצרים וישראל בעסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 16:46

לפסגה המרובעת קדמה פגישת הכנה של ברנס עם ראש הממשלה. מוקדם יותר, המשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד וראש השב"כ הגיעה לקטאר, ושר הביטחון גלנט נפגש עם שליחו של הנשיא ביידן, ברט מקגרק. השניים שוחחו על המאמצים של מצרים וישראל למנוע הברחת נשק לרצועת עזה

שר הביטחון יואב גלנט בוושינגטון, טרם פגישותיו עם ראש ה-CIA ברנס, ומזכיר המדינה בלינקן/אלעד מלכה

ראש ה-CIA ביל ברנס נפגש היום (רביעי) בדוחא עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל וראש המוסד דדי ברנע כדי לדון על עסקת החטופים. המשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד ובהשתתפות ראש השב"כ והאלוף ניצן אלון הגיעה לקטאר מוקדם יותר היום. ברנס הגיע אתמול לקטאר וקיים פגישת הכנה עם ראש הממשלה.

ראש ה-CIA וויליאם ברנס מעיד בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים על האיומים על גבעת הקפיטול, ארה"ב, 9 במרץ 2023. רויטרס
יצא היום לפסגה מרובעת בדוחא. ראש ה-CIA ביל ברנס/רויטרס

מוקדם יותר היום, שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם ברט מקגרק, שליחו של נשיא ארה"ב. השניים שוחחו על המגעים הנמשכים לעסקת חטופים ועל פתרונות אפשריות לקשיים שעלו. בפגישתם, השניים שוחחו על השיח שארצות הברית מובילה בין ישראל למצרים, בקשר למניעת הברחות נשק רצועת עזה.

שר הביטחון גלנט הדגיש בפני השליח מקגרק כי מניעת הברחת נשק לרצועת עזה הכרחי לקטיעת צינור החמצן של החמאס, וכן לנסיגת כוחות צה"ל מחלקים מהציר, לצורך התקדמות במו"מ לעסקת חטופים. השר גלנט אמר כי ישראל נכונה לפתוח את מעבר רפיח, אך לא תאפשר את חזרתו של חמאס למקום.

שר הביטחון הביע את הערכתו בפני השליח מקגרק והודה לממשל האמריקני על עמידתו לצד ישראל בקידום השבת החטופים והשגת מטרות המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully