וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט במסר לסינוואר והנייה: נבוא חשבון עם כולם - מי שמסתתר במנהרות ומי שמסתובב במטוסי פאר

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 13:49

שר הביטחון ענה לשאלות חברי הכנסת באשר למלחמה בעזה, ואמר כי מערכת הביטחון נחושה להגיע לכל המחבלים שלקחו חלק בטבח ב-7 באוקטובר. על חיבור החשמל בעזה: "אנו זקוקים ללגיטימציה בינלאומית. "מי שחושב שהפעלת לחץ על האזרחים בעזה תוביל ללחץ על חמאס - שוגה"

גלנט במסר לסינוואר והנייה נבוא חשבון עם כולם - מי שמסתתר במנהרות ומי שמסתובב במטוסי פאר/ערוץ הכנסת

שר הביטחון יואב גלנט עונה בשעה זו (רביעי) על שאילתות של חברי כנסת בקשר למלחמה בעזה. "מערכת הביטחון נחושה למצות את הדין עם כל אחד שפעל נגד ישראל, בין אם זה מחבל מתועב או אזרח עזתי שלקח חלק בחדירה לישראל. יש רק 2 אפשרויות במקרה הזה, בית כלא או חיסול", אמר גלנט אחרי שנשאל על ידי ח"כ עמית הלוי מהליכוד על סיכול פעילים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר.

בנוסף שיגר גלנט מסר למנהיגי חמאס יחיא סינוואר ואיסמעיל הנייה: "הפעולה של צה"ל שהביאה עד כה לחיסולם של למעלה מ-14 אלף מחבלים ופציעתם של יותר היא מיטוט של המסגרות הצבאיות של חמאס, האחרונה שבהם ברפיח, היא למעשה העדות למה שאני אומר. אני חושב שפעולתם של צה"ל ושב"כ שממוקדת במחבלים וגם ברוצחים שבאו ב-7 באוקטובר הולכת מביאה להישגים גדולים, ואני מניח שבקצה אנחנו נגיע לכולם. מאלה שנמצאים במנהרות דרך אלה שלובשים חליפות ומסתובבים בעולם במטוסי פאר".
ח"כ נאור שירי (יש עתיד) ביקש לחזק את גלנט לפני שהציג את השאילתה שלו, ואמר שהוא עומד בפני מתקפות לא פשוטות, ושאל על מיגון האזרחים בצפון.

שר הביטחון יואב גלנט עונה על שאלות במליאת הכנסת, 10 ביולי 2024. ערוץ הכנסת, אתר רשמי
השר גלנט עונה לשאלות חברי הכנסת/אתר רשמי, ערוץ הכנסת
שר הביטחון יואב גלנט עונה על שאלות במליאת הכנסת, 10 ביולי 2024. ערוץ הכנסת, אתר רשמי
גלנט נכנס למליאת הכנסת/אתר רשמי, ערוץ הכנסת

כשנשאל על חיבור בחשמל בעזה אמר כי הלגיטימציה הבינלאומית היא הכרחית כדי להמשיך בפעולה הצבאית בעזה: "עלינו לשמור עליה כדי לאפשר לנו לבצע את המשימות. לפיכך הקבינט המדיני-ביטחוני קיבל החלטה שיש לקדם את הפעולות ההומניטריות כמאמץ מאפשר להמשך המלחמה. כחלק מהמאמץ הזה, ולאחר שהתברר שברצועה יש מחסור במים ראויים לשתייה, אישרתי ביחד עם רה"מ את תיקון המתקן שמספק מים לאזורים שמרוכזת בהם היום מירב האוכלוסייה ברצועה. זיהום מים, והפוטנציאל של התפרצות מחלות, יסכן את החיילם והחטופים, ואת המשך הלחימה".

עוד אמר גלנט: "מי שחושב שהפעלת לחץ על האוכלוסייה האזרחית וזה מה שיפעיל לחץ על חמאס שוגה, פעולה כזאת תביא בראש ובראשונה ללחץ על מדינת ישראל".

על חוק הגיוס: "אנו לא מעוניינים בעימות ומחלוקות ויצירת שסעים. זו הפעם הראשונה שצווי גיוס נשלחים לאוכלוסייה החרדית. אני מעריך שבתקופה הקרובה נשלח אלפי צווים. לאור מצב ההיענות נפעיל את זה באופן מדורג, ובתקופה הראשונה אני מעריך שלגיוס יולי-אוגוסט אנחנו נוציא כ-3,000 צווים מתוך כוונה שיגיעו המקסימום. אנחנו רוצים נתיב מצליח לא מחפשים פעולות מתריסות, אלא הצלחה בתהליך".

שר הביטחון יואב גלנט עונה על שאלות במליאת הכנסת, 10 ביולי 2024. דני שם טוב / נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"האחריות לנושאים מדיניים איננה מוטלת על צה"ל". השר גלנט במליאה/דוברות הכנסת, דני שם טוב / נועם מושקוביץ

בהמשך נרשמה מתקפה של חברי כנסת מהליכוד במליאה נגד השר גלנט: "אתה מאפשר רוח רפיסות. תסתכל לחיילים בעיניים", אמר ח"כ משה סעדה. למתקפה הצטרפו גם חברי הכנסת אביחי בוארון וטלי גוטליב. גלנט השיב: "מי שאתה מכנה רופסים ותבוסתניים סיכנו את חייהם בזמן שאתה ישבת במשרדים ממוזגים".

ח"כ אביחי בוארון אמר לגלנט: "אתה מאתרג קצינים שבויים בקונספציה, למה אתה לא מרענן את צמרת צה"ל? זה לא של ראש הממשלה, זה לא של הקבינט, זה נטו שלך. כולנו מבינים שצמרת צה"ל צריכה לעבור שינוי מהמסד ועד הטפחות. כל זמן שאתה לא עושה את זה הסכנה ממשיכה לרחף אל אזרחי ישראל בדגש על ריכוזי האוכלוסייה במרכז הארץ".

גלנט הגיב: "אף מינוי מהמינויים שסיכמנו עליהם בצבא לא בוצע כתוצאה משיקול דעת פוליטי. לא שאלנו איפה האדם גר, אם יש כיפה על ראשו או כל שאלה אחרת. הרמטכ"ל, צמרת צה"ל ואני שוקלים את הדברים רק באופן מקצועי. שום מינוי איננו מושהה. כל המינויים שאושרו יבוצעו - עד האחרון שבהם. האחריות לנושאים מדיניים איננה מוטלת על צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully