וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריב לוין: "הסנגוריה הציבורית לא תייצג מחבלי נוחבה"

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 10:22

שר המשפטים הודיע כי משרדו לא יממן הגנה משפטית לעצורים הפלסטינים שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר. "למול ההחלטה של ביהמ"ש שאזרחי ישראל יממנו סנגור למחבל, אני אומר - עד כאן", הצהיר לוין. הודעתו מגיעה לאחר הדיווח כי מחבלי חמאס יקבלו ייצוג משפטי במימון המדינה

יריב לוין מסביר מדוע הוא אוהד דווקא את הפועל תל אביב/מתוך "פוליטיקה ב-90 דקות" של ערוץ הכנסת

שר המשפטים יריב לוין הודיע היום (רביעי) כי הסנגוריה הציבורית לא תייצג מחבלי נוחבה. הודעתו מגיעה לאחר הדיווח בכאן 11 כי מחבלי נוחבה של חמאס יקבלו ייצוג משפטי במימון המדינה. גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הורה לממונה על התקציבים יוגב גרדוס שלא לאפשר מימון של הגנה משפטית חיצונית על חשבון המדינה למחבלי הנוחבה.

"למול ההחלטה של בית המשפט שאזרחי ישראל יממנו סנגור למחבלי הנוחבה, אני אומר - עד כאן!", אמר לוין. "אני עומד על החלטתי, שהתקבלה כבר בתחילת המלחמה: משרד המשפטים לא יממן! הסניגוריה הציבורית לא תייצג את מחבלי הנוחבה!".

שר המשפטים יריב לוין. יונתן זינדל, פלאש 90
"משרד המשפטים לא יממן". שר המשפטים יריב לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

בדיווח אמש של כאן 11 נכתב כי בימים האחרונים פנתה הנהלת בתי המשפט למשרד המשפטים כדי לדרוש את העברת הכספים לסניגורים של המחבלים, כשבפועל מדינת ישראל אישרה את מימון הסנגורים אך לא העבירה להם כסף. לכן בהנהלת בתי המשפט דורשים לקבל מקור תקציבי למימון שאושר, ולא ברור מהיכן בדיוק מקופת אוצר המדינה יתקבל המימון.

במכתב ששוגר אמש בנושא, כתב שר האוצר כי "מפרסומים בתקשורת עולה כי הנהלת בית המשפט פנתה אלינו בבקשה לאתר מקור תקציבי למימון הגנה משפטית למחבלי הנוחבה שטבחו, שחטו, אנסו ורצחו באזרחי ישראל ב -7 לאוקטובר".

"מדובר באבדן עשתונות ערכי. אזרחי ישראל לא יממנו מכספם הגנה משפטית לאויבים מתועבים כאלה", המשיך סמוטריץ'. "אף פעם לא, ובפרט בתקופה מאתגרת זו בהיבטים הפיסקליים וכשאנחנו נדרשים לגרד מן הגורן ומן היקב מקורות תקציביים למתן מענה לשלל צרכי החברה הישראלית בעת מלחמה ונדרשים לצעדי התכנסות קשים בכדי לשמור על המסגרות הפיסקליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully