וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיניות הכלה: במקום להפתיע את חיזבאללה - צה"ל מפתח עימו שפה משותפת

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 12:33

בניגוד גמור לטענות קצינים בכירים בצה"ל שיימנע מיצירת דפוס ויהפוך לבלתי צפוי, הארגון השיעי מייצר משוואות קבועות. האירוע בו נהרגו זוג ההורים מהרקטה בגולן הוא תזכורת כואבת ליכולת של ארגון הטרור, המאתגרת שוב ושוב את צה"ל בגזרה הצפונית

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה/דובר צה"ל

אתמול (שלישי) בצהריים חוסל בסיכול ממוקד פעיל בכיר בחיזבאללה, יאסר נמר קרנבש, שנע על גבי רכב בכביש דמשק ביירות במקטע הסורי, והאצבע הלבנונית הופנתה לעבר ישראל. קרנבש היה בעברו אחד ממאבטחיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, וברבות השנים הוברג היטב בזרוע הצבאית ונשא בכמה תפקידים לאורך השנים.

לא מדובר בסיכול דרמטי, אך יש בו סמליות והשפעה מוראלית בשטח. לפי הפרסומים הזרים, אמ"ן הצליח להוכיח שוב חדות ומקצועיות - חרף המידור הגבוה בארגון השיעי, וניסיונו להימנע מחשיפה ושימוש במכשירים סלולאריים כדי להימנע מסיכולים ממוקדים. קרנבש הוא הפעיל ה-367 של חיזבאללה שנהרג מתחילת המלחמה, לא כולל יותר מ-150 פעילי טרור שנהרגו מאש צה"ל בלבנון.

ממלוויו לשעבר של מזכ"ל חיזבאללה- אבו אל-פדל כרנבש פעיל בסוריה. ללא קרדיט, אתר רשמי
"קרנבש היה בעברו אחד ממאבטחיו של מזכ"ל חיזבאללה, ונשא בתפקידים שונים לאורך השנים". קרנבש ונסראללה/אתר רשמי, ללא קרדיט

תוך שעות בודדות הגיבו פעילי חיזבאללה מדרום לבנון במטח של כ-40 רקטות. חרף הדריכות הגבוהה של מערך הגנה האווירית, אחת מהן פגעה פגיעה ישירה ברכב בגולן וגרמה לפציעתם האנושה של שני אזרחים ישראלים, ומאוחר יותר נקבע מותם.

גורמי ביטחון מתחו ביקורת על התנהלות צה"ל מאחר ובניגוד גמור לטענות קצינים בכירים בצה"ל שימנעו מיצירת משוואות קבועות ויהפכו להיות בלתי צפויים, מצליח הארגון השיעי לייצר משוואות קבועות, כמו למשל בתגובה לתקיפות כואבות בדרום לבנון הוא מוציא אל הפועל מטחי רקטות, במקרה של אתמול, תגובה קטלנית וכואבת.

עוד העריכו היום כי חיזבאללה עבר לכלכלת חימושים על רקע המלחמה הארוכה נגד צה"ל בניגוד לכל ההערכות. חרף ההערכות הללו, ממשיך חיזבאללה להעסיק את צה"ל בהתקפה באמצעות רקטות, טילים, כטב"מים ורחפנים, וחמור מכך מצליח לחדור את המרחב האווירי לעומק העורף הישראלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נפילת רקטה בגולן 9 ביולי 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
"הארגון השיעי לייצר משוואות קבועות, כמו במקרה של אתמול". הרכב שנפגע מרקטת חיזבאללה ברמת הגולן/אתר רשמי, ללא קרדיט

עוד העריכו גורמי ביטחון כי חיזבאללה מקווה שחמאס יגיע להפסקת אש ארוכת טווח עם צה"ל, ואז בהתאם הוא יוריד את גובה הלהבות כך שיוכל להיערך אחרת מול צה"ל. בשלב הזה הוא מתקשה לשמר רצף של מרכזי פיקוד ושליטה בגלל יכולות סגירת מעגלי אש של אמ"ן על פעיליו בשטח ומאמץ להכשיר בתים בשטח לחמ"לים.

לצד זאת מצליח חיזבאללה להוכיח יכולות אש גבוהות לטווח הקצר ויכולות במרחב הספקטרום שמאתגר את פעילות צה"ל במרחב. יצוין, כי עד כה בצה"ל לא הגיב באופן רשמי לפרסום חיזבאללה אתמול אודות כטב"ם איסוף מודיעין שחדר את המרחב הישראלי וצילם אתרי צבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully