וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זוכרים איך זה נגמר בעוטף": תושבי הצפון נותרים חסרי אונים - ומשלמים בחייהם

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 11:23

הטרגדיה בה נהרגו זוג במטח של חיזבאללה לעבר הגולן, עוררה זעם ודאגה בקרב תושבי הצפון. יישובים רבים אינם מפונים ונותרים בקו האש, ללא מענה מצד המדינה: "אזרחים תמימים משלמים בחייהם בשל חוסר האומץ והיעדר קבלת החלטות". מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "זו חרפה ביטחונית"

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה/דובר צה"ל

האסון הכבד אמש (רביעי) בכביש 91 ליד מחנה נפח שברמת הגולן, שבו נהרגו בני זוג, תושבי הרמה, גרם להלם ועורר כעס רב בקרב תושבי הגליל העליון ורמת הגולן. מאז תחילת המלחמה נהרגו בצפון כבר 11 אזרחים, והתחושה היא כי המצב מסלים והאזרחים חשופים יותר ויותר לירי מלבנון.

מלי רוזנבאום שגרה בכפר סאלד, קיבוץ שרחוק מהגבול רק מעט יותר מחמישה ק"מ ושלא פונה, אמרה בשם גוף אזרחי הנקרא "פורום מגן עוטף לבנון", המייצג את תושבי היישובים הלא מפונים בצפון כי "במשך תשעה חודשים אנו זועקים לכל עבר אודות היעדר הביטחון של אזרחי ישראל בצפון שהושארו והופקרו מאחור. לצערנו הרב חוסר המשילות והיעדר הביטחון בגבול הצפון עלו הערב בחייהם של שני אזרחים שנרצחו בגלל הפקרות זו".

עוד הוסיפה רוזנבאום כי "אנו קוראים בזאת לממשלת ישראל לפעול בכל האמצעים הנחוצים על מנת לשים סוף להפקרות הצפון, ולהגן על תושבי חבל הארץ הצפוני. הזכות לחיים ולביטחון הינה יסוד בסיסי וחשוב והיא בעלת השפעה ניכרת ביישוב הארץ ובשמירה על רווחתם של אזרחי ישראל. נזכור תמיד - ללא צפון חזק, אין מדינת ישראל חזקה. אנו מבקשים מהממשלה לעבוד בשיתוף פעולה ולדאוג להביא לסיום אירועים אלו באופן בהול. בתקווה לימים שקטים ולביטחון אמיתי בקרוב".

נפילת רקטה בגולן 9 ביולי 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
"זועקים לכל עבר אודות היעדר הביטחון של אזרחי ישראל בצפון שהושארו מאחור". זירת נפילת הרקטה ברמת הגולן/אתר רשמי, ללא קרדיט
נפילת רקטה בגולן 9 ביולי 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
"ללא צפון חזק, אין מדינת ישראל חזקה". זירת נפילת הרקטה ברמת הגולן/אתר רשמי, ללא קרדיט

ניסן זאבי חבר כפר גלעדי ופעיל בלובי 1701, אמר בשם הגוף עליו הוא נמנה כי "תשעה חודשים אנו מזהירים כי חוסר היוזמה של המדינה בגבול הצפוני יעלה בחייהם של עוד ועוד אזרחים. התוצאות הקשות אתמול הן עדות נוספת להתנהלות המופקרת של מדינת ישראל בצפון. אזרחים תמימים משלמים בחייהם בשל חוסר האומץ והיעדר קבלת החלטות. תושבי הצפון לא יאפשרו למצב הזה להימשך. אנו קוראים לכל מקבלי ההחלטות להתכנס עוד הערב, להפנים שההתיישבות בצפון בסכנה ושהגיע הזמן לקחת יוזמה או להחזיר את המפתחות.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה התייחס גם כן למצב העגום, ותקף את המדיניות הביטחונית בעקבות הפקרת הצפון ומותם של בני זוג במטח חיזבאלה לרמת הגולן. שמחה אמר כי "התפישה הביטחונית של מדינת ישראל אשר במסגרתה נירמלנו שנים ירי חסר מעצורים של רקטות ליישובי עוטף עזה, מתנהלת בדיוק אותו הדבר עכשיו גם בצפון".

ליאור שמחה. באדיבות המצולמים
"כבר תשעה חודשים שאנחנו מקפלים את דגל ההתיישבות והציונות". ליאור שמחה/באדיבות המצולמים

"כולנו זוכרים איך זה נגמר בעוטף. כולנו חוששים מגורל דומה גם בצפון. המדינה הפקירה את יישובי עוטף עזה, נטשה את יישובי גבול הצפון וירדה מהגולן. כבר תשעה חודשים שאנחנו מקפלים את דגל ההתיישבות והציונות", הוסיף שמחה.

"אנחנו חיים בחרפה ביטחונית ובהפקרות בטחונית שלא היכרנו מעולם. ישראל מעולם לא נראתה כל כך חלשה ואובדת עצות מול אויבייה. זוג ישראלים נרצח בכביש ברמת הגולן מירי חיזבאללה ואנו חסרי אונים, חסרי מנהיגות, נעדרי תוכנית עבודה ולגיטימציה ציבורי. הגיע הזמן לגלות מנהיגות ויוזמה, בין אם צבאית ובין אם מדינית, שתשים סוף למצב הבלתי נסבל הזה. כך זה לא יכול להימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully