וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מלווים את הרב יהודה דרעי למנוחות בירושלים

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 23:13

אלפים כבר מתאספים בישיבת פורת יוסף בירושלים, בה למד דרעי בצעירותו, שם יחל מסע הלוויה שיסתיים בבית העלמין סנהדריה בעיר, שם ייטמן. הרב הספרדי הראשי ספד לו בהלווייתו, וביקש ש"יתפלל בשמיים שלא יגייסו את בני הישיבות, ושממשלת הזדון תעבור מן הארץ"

לוויה של יהודה דרעי ,ירושלים/c live

הרב הרב יהודה דרעי, רבה של באר שבע, יובא הערב (שלישי) למנוחות בבית הקברות סנהדריה בירושלים. אלפים כבר מתאספים בישיבת פורת יוסף בירושלים, בה למד דרעי בצעירותו, שם יחל מסע ההלוויה.

הלוויתו של יהודה דרעי ז"ל. חיים גולדברג, פלאש 90
הלוויתו של יהודה דרעי/פלאש 90, חיים גולדברג
הלוויתו של יהודה דרעי ז"ל. חיים גולדברג, פלאש 90
הלוויתו של יהודה דרעי/פלאש 90, חיים גולדברג

הרב יצחק יוסף, לשעבר הרב הראשי הספרדי, ספד בלוויה והתייחס גם לסוגיית מעמדם החוקי של לומדי התורה וביקש: "תתפלל עלינו בשמיים שלא יגייסו את בני הישיבות. שתוסר הגזירה הרעה הזו". בדבריו ביקש להכתיר את בנו של הרב דרעי, הרב אברהם, לממלא מקום של אביו בתפקיד רבה הראשי של באר שבע: "ראש העיר פה, הוא שומע את זה, ושיפעל לכך מהר". הרב יוסף הוסיף כי "תתפלל להעביר ממשלת זדון מן הארץ".

הרב שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים, דיבר גם הוא. "יש לך הרבה זכויות, ידעת את הכל וחיית את הכל. תצעק לבורא עולם שיגיד לצרותינו די. תתפלל על אשתך שתתחזק ותתרפא ותמשיך ללכד את המשפחה סביבה".

הגאון רבי יהודה דרעי זצ״ל. יעקב כהן,
רבי יהודה דרעי/יעקב כהן
הלוויתו של יהודה דרעי ז"ל. חיים גולדברג, פלאש 90
" אבדה ענקית לאלפי תלמידיו, לעולם הרבנות בישראל ולמשפחתנו היקרה". אריה דרעי בלווית אחיו יהודה/פלאש 90, חיים גולדברג

דרעי הלך לעולמו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הרב בן ה-67 הוא אחיו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ולאחרונה אושפז במצב קשה בעקבות זיהום שהתפתח בגופו וביממה האחרונה חלה הידרדרות מהירה במצבו. בתקופה האחרונה התמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי והיה נחשב לאחד המועמדים המובילים.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אחיו של הרב דרעי, ספד לו: "צר לי עליך אחי, נעמת לי מאוד. היה לי כדמות אב, אח גדול, חבר נפש וידיד אמת בכל משעולי החיים. תמיד חיזק, עודד ונסך אמונה. חלל עצום נפער בליבי, בלב המשפחה כולה, ובלב אלפי תלמידיו ושומעי לקחו. עלינו יחד עם משפחתנו בגיל 10 ממרוקו, וכבר כנער צעיר בבת ים חתר כנגד הזרם ללמוד במוסדות תורניים. רבי יהודה אהב את התורה, יגע בה והשקיע בה את כל כישוריו ושאיפותיו. עלה והתעלה במעלות התורה וההלכה. זכה לקרבתו המיוחדת של מרן רבנו עובדיה יוסף ז"ל שראה בו כבן ממש, העריך את תורתו ונשלח על ידו להתעטר בכתר רבנות העיר באר שבע, בירת הנגב".

"בכל שנות כהונתו הרבות כרב ואב בית דין העיר, חולל מהפכה אדירה של תורה ויהדות, עמד על משמר הכשרות ורבים השיב מעוון", המשך יו"ר ש"ס דרעי. "בזכות נועם הליכותיו ומתק שפתיו ידע להאהיב את היהדות על שומעי לקחו ולקרב רבים לאביהם שבשמיים. היה סמל ומופת לרב בישראל הבקיא בכל מכמני התורה וההלכה ויעידו על כך שלל ספריו וחיבוריו התורניים. העמיד את הדת על תילה ללא כל פשרות, אך דעתו הייתה מעורבת עם הבריות, בהקשבה ומציאת שבילי זהב למניעת מחלוקת. מעלותיו אלו הביאו לדבר בו נכבדות כמועמד למשרת הראשון לציון והרב הראשי לישראל. היה תפארתה וגאוותה של העיר באר שבע. הסתלקותו בטרם עת היא אבדה ענקית לאלפי תלמידיו, לעולם הרבנות בישראל ולמשפחתנו היקרה", אמר בסיום דבריו.

  • עוד באותו נושא:
  • אריה דרעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully