וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטה הזויה בעת מלחמה": עשרות בעלי לולים בצפון לא קיבלו אישור לגדל תרנגולות מטילות

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 21:14

בעלי לולים מיישובים בצפון קיבלו הודעה מהשירותים הוטרינריים של משרד החקלאות כי מעתה הם לא יכולים להשתמש בלולים שברשותם, כך שלמעשה פרנסתם נפגעת אנושות. "זה 'הפרס' לאנשים שכבר חודשים ארוכים נמצאים בקו האש והפרנסה שלהם גם ככה נפגעת?"

חיזבאללה מרחיב את הירי: אזעקות הופעלו בגליל התחתון; תושבים מדווחים על הדי פיצוצים/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

זעם בצפון: בעלי לולים מיישובים בצפון קיבלו הודעה מהשירותים הוטרינריים של משרד החקלאות כי מעתה הם לא יכולים להשתמש בלולים שברשותם, כך שלמעשה פרנסתם נפגעת אנושות.

במועצה האזורית מרום הגליל מסבירים "לפני המלחמה הייתה החלטה של השירותים הוטרינרים של משרד החקלאות שמוציאים את הלולים מהיישובים ונקבעו אבני דרך, אלא שהמלחמה פרצה והלולנים שבצפון לא הצליחו לעמוד באבני הדרך. נראה כאילו שמשרדי הממשלה לא הפנימו שיש כאן מלחמה, מבחינתם הכל כרגיל. כשהלולנים מיישובים שונים בצפון לא הצליחו לעמוד ביעדים או אז הם קיבלו את ההודעה ההזויה הזו".

פגיעות בלולים במושב דוב"ב, דצמבר 2023. ללא, אתר רשמי
פגיעות בלולים במושב דוב"ב, דצמבר 2023/אתר רשמי, ללא
עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל. ללא קרדיט, אתר רשמי
עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל/אתר רשמי, ללא קרדיט

מדובר בכעשרות אלפי פרגיות מטילות ביצים שנמצאות בלולים שלא סמוכי גדר אך נמצאות בטווח האש של החיזבאללה. לולנים המתגוררים בסמוך לגדר הגבול ויישובם פונה, קיבלו ארכה עד הראשון לינואר 2025.

ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר אומר כי מדובר בחלם "השירותים הוטרינרים הוציאו תקנות חדשות. אלא שהלולנים לא יכלו לעמוד באבני הדרך האלו בגלל המלחמה. אז מה "הפרס" לאנשים שכבר חודשים ארוכים נמצאים בקו האש והפרנסה שלהם גם ככה נפגעת? הריסת מקור לחמם. ההחלטה הזו משמעותה היא אחת - פגיעה כלכלית עמוקה בחקלאי הצפון ועוד בזמן מלחמה. נילחם בהחלטה הזו".

תגובת משרד החקלאות: "הנחיות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות הועברו ללולנים עוד לפני כחמש שנים, במטרה לתת זמן היערכות של מספר שנים. מדובר בהנחיות אשר מטרתן היא לשמור בצורה המיטבית על בריאות הציבור ובעלי החיים ורווחת בעלי החיים. כמו גם, לנוכח ההשקעה הגדולה הנדרשת בשיפור הסניטציה בלולים, באוגוסט 2023 עודכן לוח הזמנים. לנוכח המלחמה ועל מנת לאזן בין שמירה על בריאות הציבור ובעלי החיים ורווחתם של בעלי החיים, לבין מצב החירום שאירע במסגרתו הלולנים מסתכנים כדי להמשיך ולספק ביצים לאזרחי ישראל, משרד החקלאות התיר לבעלי לולים ביישובים מפונים לקבל הארכה עד לתחילת שנת 2025. כמובן שכל אלה מצטרפים למסלול הפיצויים הייעודי ללולנים באמצעות מס רכוש הניתן במסגרת המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully