וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בקואליציה: גם היום לא יתקיימו הצבעות מטעם הקואליציה במליאה

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 13:00

אופיר כץ כתב בקבוצת הליכוד כי הוא לא מוכן להעלות חוקים ולהסתמך על מפלגות מחוץ לקואליציה. "בשל ההתנהלות חסרת האחריות של עוצמה יהודית לא יעלו חוקים על סדר היום", כתב. בן גביר תקף את דרעי: הוא רוצה עסקה מופקרת וכניעה, אני רוצה לחץ צבאי והכרעה"

דיון בתביעת דיבה של השר איתמר בן גביר נגד סתיו שפיר/רוני כנפו

לא יתקיימו היום (שלישי) הצבעות מטעם הקואליציה במליאה. יו"ר הקואליציה אופיר כץ כתב בקבוצת סיעת הליכוד כי הוא לא מוכן להעלות חוקים ולהסתמך על מפלגות מחוץ לקואליציה. "שלום רב, מעדכן שבשל ההתנהלות חסרת האחריות של עוצמה יהודית לא יעלו חוקים היום על סדר היום", כתב. "אני לא מוכן להסתמך על אף מפלגה מלבד מפלגות הקואליציה, ולא מוכן לנהל אותה לפי מצבי הרוח של השותפים בה. אני מקווה שהמצב שבו מפלגה מהקואליציה עוזרת לאופוזיציה לפגוע בנו, ייפסק. נעדכן לגבי מחר".

הקואליציה הסירה אמש את חוק המועצות הדתיות מסדר היום ולא הביאו להצבעה בגלל היעדר רוב - דבר שהביא לסערה במערכת הפוליטית ולאיומים על הפלת הממשלה. עוצמה יהודית סירבה לתמוך בחוק כל עוד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא נכנס לקבינט המלחמה המצומצם, מה שהוביל למשבר בין המפלגות ובין ראש הממשלה. מקורבים לנתניהו זעמו על השר לביטחון לאומי. "אין לבן גביר גבולות, לא היה כדבר הזה", אמרו. "הוא עושה הכל להפיל את הממשלה".

מפלגת ש"ס. חיים גולדברג, פלאש 90
מפלגת ש"ס/פלאש 90, חיים גולדברג

במפלגה בראשות אריה דרעי ביקרו בחריפות את בן גביר בעקבות החלטתו להפיל את החוק. "ש"ס רואה בחומרה רבה את התנהלותו המופקרת של השר בן גביר, בהפרה שיטתית ובוטה של המחויבות הקואליציונית והצבעה נגד חוקים המאושרים בועדת השרים", נמסר. "בהתנהלות זו נתן שוב השר בן גביר פרס לאופוזיציה הקופצת על כל הזדמנות להפיל את ממשלת הימין. סיעת ש"ס מאוכזבת עמוקות מחוסר שליטתו של רה"מ נתניהו בחברי הקואליציה. לאור זאת, יו"ר סיעת ש"ס ח"כ ינון אזולאי הורה לחברי הכנסת לעזוב את המליאה מיידית. ש"ס תתכנס בקרוב, תתייעץ עם רבניה ותחליט על המשך דרכה".

הבוקר בן גביר המשיך במתקפה נגד יו"ר ש"ס ואמר ‏"דרעי רוצה עסקה מופקרת וכניעה, אני רוצה לחץ צבאי והכרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully