וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד שמרון בעדותו: "נתניהו היה מוטרד מהתקשורת עוד לפני שהוא היה רה"מ"

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 11:06

בן דודו של נתניהו, ומי שהיה פרקליטו האישי במשך שנים, עלה להעיד בבית המשפט, והתייחס ליחסיו על רה"מ ולעסקת מכירת וואלה: "זה לא עסק של רה"מ, הוא רוצה להרחבת הייצוג בתקשורת הישראלית". לפני העדות אמר סנגורו של נתניהו כי "יש פערי כוחות בין הפרקליטות לבין הגנה"

תיקי נתניהו- עדותו של דוד שמרון, בן דודו ופרקליטו לשעבר של רה״מ/מערכת וואלה

תיקי האלפים: בבית המשפט המחוזי בירושלים החל היום (שלישי) דיון קצר שעוסק בשאלה מתי רה"מ בנימין נתניהו יעלה להעיד. הסנגורים ביקשו שנתניהו יעלה בחודש מרץ 2025, הפרקליטות התנגדה וביקשה כשזה יקרה בחודש נובמבר. לאחר מכן עלה להעיד עו"ד דוד שמרון, בן דודו של רה"מ ומי שהיה במשך שנים גם פרקליטו האישי.

"יש פערי כוחות"

סנגורו של נתניהו עו"ד עמית חדד הגיב לטענות שההגנה ניסתה לדחות את המשפט מטעמים פוליטיים ואמר כי "זה קצת צרם לנו שהמדינה כתבה שביקשנו את זה. לא ביקשנו דחייה אלא אמרנו מה לדעתנו המועד הנכון. קונטקסט פוליטי נכנס לתגובת בית המשפט". עוד הוא הוסיף כי "יש פערי כוחות בין הפרקליטות לבין הגנה. להם יש משאבים ואנחנו בסך הכל שלושה סנגורים בכל התיקים. אנחנו מעטים מול רבים. צריך להבין שיש פה חילופי ייצוג בנסיבות שלא תלויות באף אחד".

עמדת הפרקליטות מוצגת על ידי עו"ד יהודית תירוש: "אנחנו לא רוצים שאף אחד לא יבוא מוכן. אנחנו סומכים על חברנו וידעים שהם יבואו מוכנים, זה לא עניין של מה יצא לנו מזה. זה עניין של האינטרס הציבורי בקידום התיק. אנחנו כמדינה נתנו לוח זמנים סביר".

בנימין נתניהו בתביעת לשון הרע שהגיש דוד שמרון נגד דוד ארצי, ביהמ"ש השלום ראשון לציון, 23 בינואר 2023. ראובן קסטרו
רה"מ נתניהו ועו"ד עמית חדד (ארכיון)/ראובן קסטרו

עדות שמרון

לאחר מכן החלה עדותו של עו"ד דוד שמרון, פרקליטו ובן דודו של נתניהו, ואחד החשודים שנחקרו בתיק הצוללות. "הקשר שלי עם מר נתניהו - ראשית אנחנו קרובי משפחה. אני בערך משנת 1988 שמשתי כעו"ד האישי שלו. כמו שאמרתי חלק מהעניינים טופלו על ידי עורכי דין ממשרדי והייתי מאוד מאוד קרוב אליו".

עו"ד תירוש שאלה את שמרון: "עד כמה דובר על מכירת וואלה עם נתניהו?"

שמרון: "למעשה לא דובר ביננו על מכירת וואלה ככזו, אלא שמר נתניהו ברגע מסוים באחד מפגישתנו אמר לי שכנראה האתר הזה עומד למכירה, ואמר לי שהוא מציע שאני אברר האם זה עומד לקרות ואם כן מישהו יפנה אליי. זה פחות או יותר כל מה שדובר ביננו בנושא הזה. 10 שנים 11 שנים".

עו"ד דוד שמרון בעדות במשפט תיקי נתניהו, בימ"ש מחוזי ירושלים, 9 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
עו"ד דוד שמרון בית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

"עוד לפני שהוא היה רה"מ, נתניהו היה מאוד מוטרד מהמונוליטיות התקשורתית במדינת ישראל", הוסיף שמרון. "זה נושא שמאוד מאוד הטריד אותו, לכן כשהוא בא ואמר יש אתר חדשותי למכירה זה הסתדר לי עם השכל, זה לא עסק של רה"מ, הוא רוצה להרחבת הייצוג ופיצוח המונוליטיות התקשורתית במדינת ישראל".

עו"ד תירוש: "נאמר לך ששאול ואיריס אלוביץ' אכלו בביתו של רה"מ"?

שמרון: "לא זוכר שזה נאמר לי ולא זוכר שזה לא נאמר לי".

תירוש: "אני מקריאה לך מהמשטרה, שם שאלו אותך האם שאול ואיריס אלוביץ' אכלו בביתו של רה"מ. שם במשטרה ענית שלא אמרו לך. פה אמרת שאתה לא זוכר".

שמרון: "אני חושב שמה שאמרתי כאן ומה שאמרתי שם זה אותו דבר. עניתי שם ואמרתי גם היום שאני חושב שהוא לא אמר, אבל אני לא יכול לזכור בוודאות. זה היה ברור מהשיחה שאין ביניהם חברות קרובה, אמרתי את זה אז ואמרתי את זה גם עכשיו".

תירוש: "למה אתה קושר בין השאלה האם הוא היה בבית או לא היה בבית למסקנה שאין ביניהם חברות קרובה?

שמרון: "אני לא רואה שאני קשרתי אלא החוקרים במשטרה. זה מה שנשאלתי במשטרה: האם רה"מ אמר לך ששאול אלוביץ' ורעייתו התארחו בביתו של רה"מ? אני אמרתי שבין חבריי הקרובים אני יכול למנות אנשים שמעולם לא הייתי בביתי והם לא היו בביתי, והם עדיין אנשים קרובים ויש אנשים שהייתי אצלם בארוחות ערב אבל הם לא מחבריי הקרובים. זה לא עניין טכני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully