וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שאח החטוף הוצא בכוח מדיון בכנסת, באופוזיציה מבקשים מאוחנה לחדד נהלים למשמר

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 9:09

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) ביקשה מאוחנה לחדד את הנהלים לאנשי משמר הכנסת וראשי הוועדות בעקבות הוצאתו בכוח של דני אלגרט, אחיו של איציק, מדיון ועדת החוקה. לדבריה, המקרה מעמיק את משבר האמון בין הציבור לבין הדרג הנבחר: "לגלות אמפתיה וסבלנות יתרה כלפי המשפחות"

חריגה בוועדת החוקה: דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט התפרץ לדבריו של בועז מירן אחיו של עומרי החטוף/צילום:מעיין פופלבסקי

אחרי שאחיו של איציק אלגרט החטוף בעזה, דני, הוצא אתמול (שני) בכוח מדיון בוועדת החוקה, ח"כ קארין אלהרר פנתה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה בבקשה לחדד את הנהלים למשמר הכנסת, ליושבי ראש ועדות הכנסת וליו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן בפרט, ולפעול למניעת הישנות מקרים דומים של יחס פוגעני כלפי משפחות חטופים, ולשמירה על הסדר - ללא אלימות.

"המקרה מעיד על התרופפות מוסרית וערכית של המתחולל במשכן" אלהרר כתבה במכתב. "המעט שמוטל על נבחרי הציבור ועל משמר הכנסת, להם גם תפקיד ייצוגי, הוא לגלות אמפתיה וסבלנות יתרה כלפי משפחות חטופים החרדות לגורל יקיריהם המוחזקים במחשכים ועוברים התעללות מתמשכת כבר 9 חודשים מורטי עצבים".

בפתח המכתב, שנשלח גם ליועמשית הכנסת, עו"ד שגית אפיק, אלהרר מתארת את המקרה החריג שאירע אתמול בדיון ועדת החוקה בכנסת, בו יו"ר הוועדה שמחה רוטמן הורה לאנשי משמר הכנסת הוציא את דני אלגרט מהדיון, לאחר שהתפרץ לדבריו ולדברי בן משפחה מפורום תקווה המאגד מספר משפחות חטופים המזוהות עם הימין. "כשבעה חברי משמר הכנסת הפעילו אלימות לא מידתית כלפיי אלגרט שכללה גרירתו על הרצפה והובילה לפריקת כתפו", כתבה, וביקשה שיור הכנסת יחדד את הנהלים "כך שיובטח ביטחונם האישי של אורחים המוזמנים לוועדות, וביתר שאת ביטחונם של משפחות החטופים".

בן משפחה של חטוף ענד טלאי צהוב במהלך דיון ועדת הביטחון של הכנסת,26 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
אלגרט בדיון בכנסת, בפברואר/פלאש 90, יונתן זינדל
קארין אלהרר מגישה רשמית את מועמדותה לועדה לבחירת שופטים 07 ביוני 2023. ללא, אתר רשמי
"על בית המחוקקים להוות דוגמה לסולידריות אזרחית והכלה". ח"כ אלהרר/אתר רשמי, ללא

בהמשך המכתב, אלהרר כותבת: "על בית המחוקקים להוות דוגמה לסולידריות אזרחית והכלה, וודאי בתקופה מורכבת זו בעת מלחמה. לצערי, המקרה המתואר מעמיק את משבר האמון בין הציבור לבין הדרג הנבחר. יש לזכור שמשפחות החטופים רואות בנו, ובצדק, מייצגי המדינה האמונים על מצב יקיריהם ומצופה מכולנו לנהוג כראוי בהתאם לכובד אחריות זו".

המכתב של אלהרר מגיע בהמשך למכתב ששיגר יור המפלגה שלה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד, לאוחנה בשבוע שעבר, בו הציף את טענות משפחות החטופים על יחס משפיל המופנה אליהן מצד אנשי משמר הכנסת. "מדי שבוע בוועדות, במפגשים עם חברי הכנסת והשרים במסדרונות ובלשכות, וביציע המליאה הן מתארות יחס משפיל ומזלזל, שאני בטוח שלא מקובל גם עליך". בין השאר, לפיד ציין כי המשפחות מלינות ש"בכל שבוע מצרים את צעדיהם במשכן, הבידוק נעשה קשה וחשדני יותר, הן מבחינת השילוט והן מבחינת החולצות שהם מבקשים ללבוש. כמו כן, הכניסה ליציע המליאה הוגבל לכ-15 אנשים בלבד, ובני משפחות החטופים נותרים בחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully