וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בבארי: הציבור יקבל חלק מהאמת, אבל הפוליטיקאים לא יקבלו אחריות

חיים ילין

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 11:45

חיים ילין, חבר בארי שכיהן כראש מועצת אשכול, נחשף למסקנות התחקיר, אבל הוא לא זקוק לפרטים כדי להטיל את האחריות על מי שלגישתו נושאים בה: הקואליציה שבמשמרת שלה התאפשר הטבח. העובדה שחבריה יצאו לפגרה מוכיחה לו: את הטעויות הנוראות רק הציבור יוכל לתקן. טור מיוחד

בווידאו: חיים ילין בריאיון לטל שלו על תחקיר הטבח בקיבוץ בארי/צילום סטילס: ראובן קסטרו
הבית של פסי, קיבוץ בארי. משה שי, פלאש 90
"הבית של פסי" בקיבוץ בארי. לחיים ילין הפרטים פחות חשובים, מהתמונה הכללית שמחייבת לקיחת אחריות ומן דוגמה אישית/פלאש 90, משה שי

חיים ילין, חבר קיבוץ בארי ומי שהיה ראש המועצה האזורית "אשכול", נחשף למסקנות התחקיר הצה"לי אודות מה שהתחולל בקיבוצו ב-7 באוקטובר. התחקיר יוצג הבוקר (חמישי) לחברי קיבוץ בארי ובהמשך ייחשף פומבית לציבור - אבל לילין אין צורך בפרטים כדי להטיל את האחריות על מי שלדעתו נושאים בה.

אחרי שחברי קיבוצו נפגעו במה שהיה אמור להיות המקום הבטוח ביותר שלהם, ביתם, הוא כבר לא מצפה לכלום מהפוליטיקאים, אלא חושב שהאזרחים הם אלה שצריכים להוביל את מדינת ישראל אל דרך חדשה.

כך כותב ילין: "שום ועדת חקירה או תחקיר לא יחזירו את 1,200 הנרצחים. שום תחקיר לא יחזיר את 101 החברים, החברות, הילדים והילדות והתינוקות שנרצחו בביתם בבארי, במקום הבטוח, במדינה שלנו, עם צבא וממשלה משלנו.

שום תחקיר לא יחזיר את 33 הנופלים, אזרחים חיילות וחיילים, שנלחמו כדי לשחרר אותנו מהממ"ד - ולצערי נראה כי שום תחקיר לא יביא את ממשלת ישראל לקחת אחריות על מה שאירע ב-7 באוקטובר 2023.

'אחרי' זו מילה שכל מפקד כיתה אומר, כל מפקד טנק שמוביל את השיירה אל היעד. היא הזיקוק של המילה 'אחריות': אחריות כלפי החיילים שלו. כל מפקד בצה"ל יודע שדוגמה אישית היא אבן הייסוד של החיילות, אבל אחריות ודוגמה אישית לא קיימים בממשלה - אחרת לא היו חבריה יוצאים לפגרה של שלושה חודשים בעיצומם של הקרבות, כשחטופים נמקים במחילות בעזה.

הם יחזרו מהפגרה לטקסי יום השנה, שיתקיימו ב- 7 באוקטובר 2024, כשהם עדיין חתומים על ההסכם הבלתי כתוב לפיו אנו מיישבים את גבולות ישראל בעוד שהם אמונים על ביטחוננו".

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה
חיים ילין. יחצ,
שום תחקיר לא יחזיר את הנרצחים ואת מי שנפלו כדי לחלץ את הניצולים מהממ"דים. חיים ילין/יחצ

"אל תצפו שהפוליטיקאים יעשו את העבודה"

ילין מוסיף ומרחיב לגבי הנושאים שצריכים לעמוד בלב התחקיר האמיתי, של חשבון הנפש שאנו מוכרחים לערוך עם עצמנו:

"משום כך, אם יש צורך בתחקיר, הרי זה על איך הגענו למצב שבו הפוליטיקה ניצחה את הערכים, איך השתלטה הפוליטיקה אפילו על הדת, מקור הרוחניות שלנו. על איך הפכו החטופים לכלי ניגוח פוליטי, איך הפך עם הספר לכזה שמצייץ ברשתות החברתיות.

יש לנו, לעם ישראל, את מלוא האחריות על התיקון, אחריות על עתיד המדינה והדורות הבאים, אנחנו אחראיים לא רק על כך שנהיה ראויים לזכר הנופלים אלא גם על התקווה לחיים".

"אל תצפו שהפוליטיקאים יעשו את העבודה, הן זאת הרי שפה שהם כלל לא מבינים. הם מבינים רק שפה של מפלגות, של פילוג ופלגנות. את התיקון רק אנחנו נעשה - ונסלול את הדרך לעתיד טוב יותר. לא בשבילנו, אלא למען ילדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully