וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן אירח בבית הלבן ישראלית ששוחררה מהשבי בעזה

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 5:21

ליאת אצילי, האזרחית הישראלית-אמריקנית שנחטפה על ידי חמאס ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז, יחד עם בעלה אביב שנרצח, התארחה היום בוושינגטון עם בני משפחתה - כך נמסר מהבית הלבן. בפגישה השתתף גם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן

עדות ליאת אצילי שחזרה משבי החמאס/אתר רשמי משפחות החטופים

הנשיא ביידן נפגש היום (שלישי) בבית הלבן עם ליאת אצילי, האזרחית הישראלית-אמריקנית שנחטפה ע"י חמאס ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז, ובעלה אביב נרצח. הבית הלבן מסר כי אצילי הגיעה לפגישה עם בני משפחתה. בפגישה השתתף גם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן.

אתמול, שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם משפחות חטופים המוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה ואמר כי "עלינו לנצל את הלחץ הצבאי כדי להניע את העסקה ולא להחמיץ אותה". גלנט השיב לשאלות המשפחות על המאמצים הנעשים כעת ליצירת התנאים להשבת החטופים והדגיש בפניהם את מחויבותה של מערכת הביטחון על כלל גופיה, לנצל את ההזדמנות שנוצרה להגעה להסדר.

"מערכת הביטחון על כלל גופיה רואה בהשבת החטופים יעד מרכזי שיש להתקדם להשגתו ועלינו לעשות הכל על מנת לממש את ההזדמנות שנוצרה כרגע", אמר שר הביטחון למשפחות החטופים. "הלחץ הצבאי יצר את התנאים שמאפשרים להתקדם לעסקה, מערכת הביטחון תדע גם לעצור וגם לחזור להילחם בכל מקום בעזה ככל שיידרש. עלינו לנצל את הלחץ הצבאי כדי להניע את העסקה ולא להחמיץ אותה".

ביידן אירח בבית הלבן ישראלית ששוחררה מהשבי בעזה. הבית הלבן, אתר רשמי
ביידן אירח בבית הלבן ישראלית ששוחררה מהשבי בעזה/אתר רשמי, הבית הלבן
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס
עדות ליאת אצילי שחזרה משבי החמאס. פורום של משפחות החטופים, צילום מסך
עדות ליאת אצילי שחזרה משבי החמאס/צילום מסך, פורום של משפחות החטופים

ממשל ביידן הציע בימים האחרונים ניסוחים חדשים לחלקים מההצעה לעסקה לשחרור החטופים והפסקת אש בין ישראל לחמאס, במאמץ לגשר על הפערים בין הצדדים ולהגיע להסכם, כך אמרו שלושה מקורות שמעורים בנושא. בישראל אמרו: "מחויבים לנוסח ההצעה שהנשיא ביידן בירך עליה. מחכים לתגובת חמאס".

בכיר ישראלי אמר כי "תגובת חמאס המעודכנת מאפשרת להתקדם למו"מ פרטני על הסוגיות שנותרו במחלוקת" ומאפשרת להגיע להסכמה על סעיפים 8 ו-14 - שעומדים בלב המחלוקת בין הצדדים. עוד הבהיר כי "חלה התקדמות חשובה, אבל יש עוד דרך משמעותית עם אתגרים רציניים". לדברי הבכיר, גם אם הצדדים ייכנסו למו"מ פרטני הוא יהיה קשה ולא קצר. "יהיה צורך בשבועות אחדים כדי להגיע להסכם אם נעבור למו"מ פרטני", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully