וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה על הרג המחבלים: "נמצאו התכתבויות עם תיאורי ההמתה ותחושת הסיפוק"

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 23:27

פרקליט המדינה מסר הודעה על חקירת החשודים בהריגת הנוח'בות וטען כי קיים חשד סביר המחייב בירור הדברים. "מהתשתית הראייתית עלה כי האירועים לא בוצעו במטרה לנטרל את האלמונים", כתב. "כל ניסיון להציג את הפרקליטות כמי שרודפת אחרי חיילי צה"ל שחירפו נפשם הוא מביש"

סער אופיר החשוד ברצח מחבל נוח'בה עם מדים ונשק בחתונה/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פרקליט המדינה עמית איסמן כתב הערב (שני) לפרקליטים תחתיו מכתב אודות החקירה נגד שלושת החשודים בהריגת מחבלי הנוחב'ה. במכתב כתב איסמן כי נמצאו התכתבויות עם אמירות ותיאורים ברורים בדבר אופן ההמתה, תגובתם של המחבלים בעת שהוכו וטרם הומתו, ותחושת הסיפוק שלו ממעשיו עם מותם. בנוסף, ביקר בחריפות את אלה שתקפו את הפרקליטות ואמר כי "כל ניסיון להציג את הפרקליטות כמי שרודפת אחרי חיילי צה"ל שחירפו נפשם הוא מביש".

בשבוע שעבר נפתחה באישורי חקירה נגד שלושה חשודים, ביחס לשני אירועים שהתרחשו לכאורה, בהם עלה חשד להמתה של מי שנחשדו כמחבלים. גיבשתי החלטתי זו, לאחר שעיינתי בחומר הראיות שנאסף בעניין על ידי גורמי החקירה, ולאחר ששוכנעתי שקיים חשד סביר נגד שלושתם, המחייב פתיחה בחקירה ובירור הדברים. עשיתי כן, על דעתם של המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) ופרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), אשר בחנו אף הם את החומרים, ולאחר ששוכנענו כולנו, כי הדברים מחייבים בדיקת החשדות, לשון המכתב.

במרכזו של אירוע אחד עומד ר', שעצור עד תום ההליכים בתיק אחר בו הוא נאשם בעבירות אמל"ח; התשתית הראייתית שנאספה נגד ר', ואשר הקימה נגדו חשד סביר ממשי כוללת, בין השאר, תיעוד ויזואלי בו נראים החשוד ר' ואדם נוסף מכים אדם כפות באזיקים, בסמיכות לרכבו של החשוד, והתכתבות של אותו חשוד שמלווה את הסרטון ובה הוא מציין שירה באותו אדם למוות. ברכבו של אותו חשוד נמצאו ממצאים פורנזיים הקושרים אותו לגופת אדם שאותרה אחר כך בשדה תימן, ולא זוהתה, וכן התבטאות ביחס להמתתו של המנוח.

עו"ד עמית איסמן, פרקליט המדינה, ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין, 4 בספטמבר 2023. go live, צילום מסך
כל ניסיון להציג את פרקליטות המדינה כמי שרודפת אחרי חיילי צה"ל הוא מביש/צילום מסך, go live

"החל מסע הכפשה והסתה חסר תקדים נגד הפרקליטות"

במרכזו של אירוע אחר עומד החשוד ס', שנחקר לאחר שהחשד הסביר הממשי כנגדו התבסס על מסרונים ששלח לאחרים, בהם התוודה לכאורה על הריגתם של מספר מחבלים אשר הוא ואחרים תפסו בחיים, וכן במעשי אלימות קשים שנעשו במחבלים שלא במסגרת לחימה.

בין היתר, נמצאו בהתכתבויות אמירות ותיאורים ברורים בדבר אופן ההמתה, תגובתם של המחבלים בעת שהוכו וטרם הומתו על ידו, ותחושת הסיפוק שלו ממעשיו עם מותם. מהתשתית הראייתית עלה, שככל שאירועים אלו אכן התרחשו, הם לא בוצעו במטרה לנטרל את מי מאותם אלמונים. מדובר כמובן בחשדות אשר ביססו את ההחלטה על פתיחה בחקירה על פי מבחן החשד הסביר המוכר לכל. ההכרעה בתיק תתקבל, כמקובל, רק לאחר סיום החקירה ובחינת הראיות כולן. כתוצאה מהחלטה זו, החל מסע הכפשה והסתה חסר תקדים נגד הפרקליטות בכלל, ונגד פרקליטים שלא ליוו את החקירה האמורה, ושמותיהם שורבבו אליה לשווא. נדמה כי אין גבול שלא נחצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. צילום: דוברות שב"ס, עיבוד תמונה
קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל/עיבוד תמונה, צילום: דוברות שב"ס

אין בכוונתי להשלים עם הפקרת שלומם וביטחונם של כלל הפרקליטות והפרקליטים. תלונות שהגשנו בעניין למשטרת ישראל ייחקרו עד תום. בד בבד, אנו נמשיך ונפעל על מנת להבטיח את שלומם ושמם הטוב של פרקליטות ופרקליטים אלה.

בימים אלה אנו מציינים תשעה חודשים למלחמת "חרבות ברזל". לדאבון הלב, גם עובדות ועובדי הפרקליטות איבדו את יקיריהם ורבים מהם פונו מבתיהם. ב-7 באוקטובר אנשיה המצוינים של פרקליטות המדינה לא היססו לרגע והצטרפו ללחימה בכל החזיתות תוך סיכון חייהם. אנשי ונשות הפרקליטות שירתו ומשרתים את המדינה כחלק ממערך המילואים, לצד זאת בנות ובני זוגם של עובדים רבים נשאו ונושאות בנטל, כדי לאפשר לנשות ולאנשי המילואים למלא חובתם. פרקליטות ופרקליטים עושים לילות כימים בשמירה על ביטחונה המשפטי של מדינת ישראל בליווי חקירה נגד חשודים בפגיעה בביטחון המדינה ואזרחיה, הגשת כתבי אישום נגד מסיתים, טרוריסטים, הגנה על נכסי המדינה ושמה הטוב.

כל ניסיון להציג את פרקליטות המדינה כמי שרודפת אחרי חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים שחירפו נפשם הוא מביש, ויותר מכל - חוטא בגסות לאמת. מאז ומעולם קיבלנו את החלטותינו על סמך הראיות שהובאו בפנינו ועל פיהן בלבד. כך היה וכך יהיה. לא ניתן למסע ההסתה להסיט אותנו מהדרך. נמשיך לחתור לחקר האמת ללא מורא וללא משוא פנים. אני מחזק את ידי כולכם ואת אלה של הפרקליטים האמורים בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully