וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריך להכיר בזה: הם יעשו הכל כדי להכשיל עסקת חטופים

שמעון שבס

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 19:29

מאז ינואר ההזדמנויות צצו שוב ושוב, אבל הממשלה הכושלת והאשמה הקפידה להחמיץ אותן. גם הפעם, לא ייאמן, הם מתאמצים להקשות, להדליף, לטרפד. והכל בשם מטרה נוראה אחת: לשמור על הקואליציה שתמשיך לקבל החלטות גרועות. אסור לנו לוותר להם

מפגינים נגד נתניהו בקיסריה, 8 ביולי 2024/מוקד קיסריה

מצעד הבושה ממשיך לצעוד. הגענו לשפל. הממשלה ומנהיגי הצבא נכשלו בפעם הראשונה ב־7 באוקטובר, כשל בלתי נסלח; ומאז ממשיכה הממשלה להיכשל שוב ושוב, ולהחמיץ הזדמנויות להחזיר את החטופים שלנו הביתה - אף שמדינת ישראל החופשית, הליברלית והדמוקרטית לא תתקיים ככזו בלעדיהם. כל יום שחולף ומרחיק אותנו אף יותר מהאפשרות להשיב אותם הביתה בחיים.

מאז ינואר האחרון הסתמנו הזדמנויות לקדם את עסקת החטופים. אבל כשהקו המנחה הוא הישרדות פוליטית, הדעת משתבשת לגמרי. עברה כבר חצי שנה משיחות פריז, וושינגטון, קהיר ודוחא. ההזדמנויות הגיעו, וממשיכות להגיע, אבל בצד שלנו יש תמיד מי שדואג לטרפד אותן. השבוע הגענו לפסגת הבלתי ייאמן: כשכל אזרחי ישראל נמצאים כבר על הקצה, נדמה שכמעט איבדנו הזדמנות נוספת. כדרכה של הממשלה הזו יש שוב מי שמקשה, מי שדואג להדליף מידע חסוי לציבור, והכל בשם מטרה נוראה אחת - כדי שתשרוד הקואליציה של ראש ממשלה כושל ואשם.

בנימין נתניהו, יצחק גולדקנופף, אריה דרעי, איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'. רויטרס, חיים גולדברג, יונתן זינדל, אריה ליב אברמס/פלאש 90, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו, יצחק גולדקנופף, אריה דרעי, איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, רויטרס, חיים גולדברג, יונתן זינדל, אריה ליב אברמס/פלאש 90, ראובן קסטרו

המספרים שבצילם חיה מדינת ישראל הם כמו כתם דם שמתפשט מיום ליום. כמעט 2,000 הרוגים, נרצחים, שחוטים; אלפי פצועים ונכים פיזית, ועדיין אין לדעת מהו מניין הפצועים בנפשם; 120 חטופות וחטופים, ויותר מ־100 אלף אזרחים שעדיין עקורים מבתיהם.
אל המספרים האלה מצטרף מספר נורא נוסף; תשעה חודשים של כלום, לא ניצחון, לא מוחלט, לא כפסע.

אדם שאשמה כבדה רובצת על נשמתו בשל אחריות שלא נלקחה, גם אם אינו מודה בכך וגם אם לא הצהיר על כך, ימשיך לפעול בצל אותה אשמה - למרות כל ניסיונות ההסתרה וההדחקה. היא זו שתכתיב את סדר היום. האנשים הללו, בדגש על ראש הממשלה, לא מקבלים החלטות רציונליות ולא קובעים אסטרטגיה. הם אינם יכולים, בעיקר כי טביעת האשמה הנסתרת נוגסת ביכולת הנהגתם. כהאג'נדה הפוליטית, האישית, המשפחתית היא שמדריכה אותם, ובמצב כזה החלטותיהם לעולם יהיו רעות ובלתי שקולות.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
כרמית פלטי קציר, הפגנה במסגרת יום השיבוש, צומת מת"ם, 7 ביולי 2024. שלומי גבאי
כרמית פלטי קציר, הפגנה במסגרת יום השיבוש, צומת מת"ם, 7 ביולי 2024/שלומי גבאי

אנחנו, החיילים הצעירים של מלחמת יום כיפור שנת 73', הדור שקבר אלפי חיילים במלחמה הארורה וספר עשרות אלפי פצועים, נכים ופגועי נפש - הבטחנו לעצמנו שלעולם לא נופתע שוב. שלעולם נילחם כשידנו תהיה על העליונה. אחר כך הקמנו משפחות, דיברנו בזהירות ובמתינות עם הילדים, ובמקביל התחלנו להבין את עומק הטראומה שחבטה בנו ולהפנים שכוחנו מוגבל. על בשרנו למדנו שגם האויב יודע להילחם ולהרוג בנו. דיברנו ורצינו שלום וביטחון.

הבטחנו יונה, עלה של זית, כדברי המשורר. הבטחנו ולא קיימנו. המערך הממשלתי כולו נפל, נכשל, קרס. החזירו את החטופים הביתה עכשיו. כל יום שעובר - לא חוזר.

הכותב הוא איש עסקים ויועץ פוליטי, כיהן כמנכ"ל משרד רה"מ בכהונתו השנייה של ראש הממשלה יצחק רבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully