וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לנתניהו: אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו בגלל עסקה - ניתן לך רשת ביטחון

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 16:17

יו"ר האופוזיציה אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד כי זה לא נכון שנתניהו צריך לבחור בין עסקת החטופים להמשך הכהונתו כראש ממשלה: "שיעשה את העסקה, הוא יקבל ממני רשת ביטחון". בישיבת סיעת הציונות הדתית סמוטריץ' הגיב: לא נהיה חלק מעסקה של כניעה לחמאס"

לפיד לנתניהו: אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו בגלל עסקה - ניתן לך רשת ביטחון/ערוץ הכנסת

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד פנה היום (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי סיעתו תספק לנתניהו רשת ביטחון בתרחיש שהו שותפיו לממשלה יפרשו במקרה שתקודם עסקת חטופים. "יש עסקת חטופים על השולחן, זה לא נכון שנתניהו צריך לבחור בין עסקת החטופים להמשך הכהונה שלו כראש ממשלה. הבטחתי לו רשת ביטחון, ואני אעמוד בהבטחה הזו".

עוד אמר לפיד: "זה לא נכון שהוא צריך לבחור בין חיי החטופים להמשך הכהונה שלו כראש ממשלה. שיעשה את העסקה. אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו, הוא יקבל רשת ביטחון. זו לא אמירה קלה, וזו לא החלטה קלה. נתניהו הוא ראש ממשלה גרוע, כושל, והוא אשם באסון השבעה באוקטובר, אבל הדבר הכי חשוב הוא להחזיר את החטופים הביתה".

לפיד לנתניהו: אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו בגלל עסקה - ניתן לך רשת ביטחון. ערוץ הכנסת
"יש עסקת חטופים על השולחן". יאיר לפיד בישיבת הסיעה של יש עתיד/ערוץ הכנסת

בנוסף תהה לפיד על ההודעה שנתניהו הוציא אתמול בעניין העסקה: "ההודעה שנתניהו הוציא אתמול היתה הרסנית ומזיקה ובעיקר מיותרת. בשביל מה זה טוב? למה אתה מוציא הודעות כאלה ברגע כל כך רגיש וקריטי במשא ומתן? למה אתה פועל בניגוד מוחלט לכל מה שחושבים אנשי המקצוע שאתה מינית כדי לנהל את המשא ומתן? זו ההזדמנות האחרונה של נתניהו, של הממשלה שלו, לעשות תיקון. אנחנו לא נחלים אם העסקה הזו לא תקרה. החברה הישראלית לא תחלים. הפצעים שלה לא יחלימו. התאריך יישאר תקוע על השבעה באוקטובר".

בסיום דבריו אמר: "אני ראש האופוזיציה, אני רוצה בחירות, העם רוצה בחירות, הממשלה האיומה הזו גורמת רק נזקים לעם ישראל, אבל יש משהו הרבה יותר חשוב מזה. החטופים צריכים לחזור הביתה. זה פשוט יותר חשוב. לעסקת החטופים יש רוב גדול בעם, יש לה רוב גדול פה בכנסת, היא צריכה לקרות. אנחנו חוזרים ומציעים לנתניהו רשת ביטחון פוליטית לעשות את העסקה - עכשיו".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' מניף את תמונתו של סינוואר בישיבת הסיעה של הציונות הדתית 08 ביולי 2024. ערוץ הכנסת, אתר רשמי
בצלאל סמוטריץ' מניף את תמונתו של סינוואר בישיבת הסיעה של הציונות הדתית 08 ביולי 2024/אתר רשמי, ערוץ הכנסת

בישיבת הסיעה של הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' השיב לדבריו של לפיד: "זאת התמונה שנקבל בעזה אם חס וחלילה נחתום על העסקה המופקרת. העסקה הזאת היא תבוסה והשפלה של ישראל וניצחון של סינוואר. היא תגזור למוות את דינם של 90 חטופים וחטופות שאינם חלק מהעסקה והיא תביא לאלפי נרצחים שימותו בטבח הבא של סינוואר והחמאס. אדוני ראש הממשלה, זה לא הניצחון המוחלט. זה הכישלון המוחלט. לא נהיה חלק מעסקה של כניעה לחמאס. עם ישראל, המשפחות השכולות ולוחמי צה"ל דורשים ניצחון. אסור לנו לאכזב אותם. אסור לנו לסכן את המדינה".

"רוב הציבור תומך בעסקה כזאת? גם על השקר הזה אפשר לדבר", המשיך. "אתה יודע למה הציבור בעד? כי אתם לא מספרים לו מה יש בעסקה. התקשורת עושה קמפיין שבמסגרתו אסור להיות נגד העסקה ואתה הופך להיות עם לב אטום וחסר רגש. תספרו לציבור את האמת מה יקרה בגלל העסקה הזאת. תחושת ביזיון, חרפה וכניעה".

יאיר גולן בפתח ישיבת סיעת הדמוקרטים הציג כיצד היה ניתן לנהל את המלחמה אחרת ומתי היה עלינו לעמוד בעוז מול ארה"ב ולהתעקש: צריך היה להנחות את צה"ל להיכנס דרך שלושה צירים: דרום, צפון ומזרח. בפועל, לא ניהלנו כך את תחילת המערכה, התמהמנו בכניסה לרפיח מה שהוביל לדשדוש רב בהמשך. כניסה משלושה צירים הייתה מפעילה לחץ מסיבי על חמאס, דרך המוצא היחידה שלו הייתה נותרת הים. על זה היה צריך להתעקש מול ארה"ב.

גולן התייחס גם למצב החמור בצפון הארץ: "אסור היה לנו לפנות תושבים וערים שלמות. על הדרג המדיני היה לעמוד בעוז מול ידידתנו הגדולה בעולם ולהגיד: צבא תמיד יושב לפני אזרחיו, אם חיזבאללה לא מתרחק מהגבול באופן מיידי, אנחנו פועלים לפי תוכנית שאותה יזמתי בתקופתי כאלוף פיקוד וקיימת עד היום בארסנל הפעולות של צה"ל, תוכנית 'ישיבות נכונות'. נתניהו אוהב להציג את עצמו כמי שיודע לעמוד מול האמריקאים ולהגיד להם לא. זה שקר, נתניהו נכנע פעם אחר פעם בדיוק בדברים שאסור לו להיכנע".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 27 במאי 2024. ראובן קסטרו
"קורא ליו"ר הכנסת לשקול מחדש ולבטל את הפגרה"/ראובן קסטרו

בישיבת הסיעה של ישראל ביתנו,יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן אמר: "זה בלתי נסבל שהכנסת יוצאת לפגרה של שלושה חודשים כשחיילי צה"ל במילואים ובסדיר בשיאה של המלחמה. אני קורא ליו"ר הכנסת לבטל את הפגרה לאלתר. הילדים בצפון לא יודעים האם תפתח שנה"ל כסדרה, תושבי הצפון לא יודעים איפה יהיו בחגי תשרי. אני קורא ליו"ר לשקול את זה מחדש ולבטל את הפגרה".

ליברמן התייחס גם לקרע ביחסים בין גלנט לנתניהו: "ראש הממשלה לא מוטרד מכך שמאריכים את שירות הסדיר, מאריכים את שירות המילואים אלא שזה יגרום לבחירות חדשות. זה שיא חדש של ציניות שלא ניתן לדמיין כמותו. מקווה שלא ניתן יד לחוק ההשתמטות ונחוקק חוק גיוס שווה לכולם. הפרקליטות צריכה להוציא התנצלות, לא הבהרה שנועדה להצדיק את הפארסה. צריך לשחרר את האנשים האלה ולא להתעקש בהמשך הטרלול הזה. אסור שאפילו אחד ממחבלי הנוחבה ימות מוות טבעי, צריך לרדוף כל אחד מהם".

גם בישיבת הסיעה של הימין הממלכתי, התייחס יור" המפלגה גדעון סער לחוק הגיוס: " ישראל בעיצומו של משבר ביטחוני הכי חמור, אנחנו שומעים מנציגי צה"ל על הצורך בחיילים נוספים והאירוע בישיבה שבו גם על הנושא הזה נפתחה קטטה פוליטית, זאת פארסה בלתי נסבלת, תת תפקוד של ממשלה ופגיעה בביטחון ישראל. הארכת שירות הסדיר תקל על חיילי המילואים. לכן יש צורך חיוני בכך. אם הכנס הזה של הכנסת יסתיים ללא אישור של זה - זאת תהיה פגיעה בביטחון המדינה. לא נעשה פוליטיקה לדבר הזה, אנחנו אופוזיציה לממשלה ולא למדינה ואנחנו נתמוך בכך אם זה יובא להצבעה".

על העסקת החטופים אמר סער כי "אמרתי בעבר שהמתווה בעייתי ויש לנו השגות לגביו ודעתי מאז לא השתנתה. יחד עם זאת אני לא חושב שמדובר במתווה או בהצעה סופית וראוי להמתין שהדברים יתגבשו. אני מסב את תשומת הלב שמספר החטופים שנכללו במתווה בפריז החל ב-42 והצטמצם לעומת ויתורים גדולים שישראל תאלץ לעשות במסגרת העסקה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully