וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שטוב לאירופה, טוב בשביל המדינה: ישראל מאמצת את תקנות האיחוד האירופי לייבוא תמרוקים

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 18:47

התיקון לפקודת הרוקחים מבוסס על התפיסה לפיה מוצרים העומדים בתקנים האירופים, טובים במידה זהה לצרכן הישראלי. מטרתו היא להקל על נטל הפיקוח, לקצר את תהליך היבוא, לשפר את התחרותיות בשוק המקומי ולהגדיל את מגוון המוצרים המוצעים לצרכן

"כל מבוגר חמישי בארץ מעשן": ועדת הבריאות בכנסת בנושא העישון בארץ/ערוץ הכנסת

ועדת הבריאות אישרה היום (ראשון) תיקון לפקודת הרוקחים, שיאפשר יבוא תמרוקים המשווקים באירופה במסלול מהיר וללא בירוקרטיה.

בתיקון המוצע, מציע משרד הבריאות ליצור מסלול חלופי למסלולי היבוא שקיימים היום, לקבוע כי הוראות האיחוד האירופי יחולו גם בישראל, ולהתאים את החקיקה בישראל לסטנדרטים הבינלאומיים ובכך להקל על יבואנים מורשים לייבא תמרוקים לישראל במסלול מהיר. התיקון המוצע מבוסס על מערך האיכות והבטיחות המחמיר הקיים במדינות אירופה, הידועות בקפדנותן ובתקנים הגבוהים שלהן. בבסיס התיקון עומדת התפיסה לפיה מוצרים העומדים בתקנים האירופים, טובים במידה זהה לצרכן הישראלי. התקווה היא שנטל הפיקוח על יבואנים יופחת ותהליך היבוא יתקצר, תוך שמירה על רמת הגנה צרכנית גבוהה בישראל.

סופר פארם. משה שי, פלאש 90
"התקווה היא שנטל הפיקוח על יבואנים יופחת ותהליך היבוא יתקצר". סניף סופר-פארם/פלאש 90, משה שי

המסלול החלופי מיועד ליבואנים נאותים המקיימים בקרת איכות בעבור כל תמרוק המיובא על ידם.
מסלול זה יאפשר ליבואנים נאותים לייבא תמרוק שהוכח כי הוא משווק באירופה בלי שנערכה לתמרוק הערכת בטיחות ומבלי שנמסרה לגביו הודעה על שיווק כפי שנדרש לעשות היום. בכך, מצופה לשפר את התחרותיות בשוק המקומי ולהגדיל את מגוון המוצרים המוצעים לצרכן.

משרד הבריאות ימשיך לבצע בדיקות מדגמיות לפי הצורך לאחר היבוא - גם ליבואנים הנאותים. עוד נקבע כי הוראות האיחוד האירופי בעניין חומרים אסורים או מוגבלים בתמרוקים, יחולו בישראל. הרפורמה צפויה להיכנס לתוקף בתחילת שנת 2025. לבקשת היבואנים והיצרנים המקומיים - במהלך התקופה הראשונית הם יוכלו להמשיך ולהגיש בקשה לרישיון תמרוקים לפי המסלולים הישנים, ועם הזמן' הם יחויבו לעבור למסלולים החדשים בלבד; מסלול הנוטיפיקציה שנכנס לתוקף בשנת 2023 והמסלול האירופי שנוסף כעת, ומסלול.

עוד בוואלה!

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
מברשת שיניים ותמרוקים בחדר אמבטיה. ShutterStock
"הבטחת רמת בטיחות גבוהה בתמרוקים והקפדה על סטנדרטים בינלאומיים גבוהים". תמרוקים/ShutterStock

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ יוני משריקי מש"ס סיפר כי "רפורמת התמרוקים מביאה בשורה משמעותית במלחמה ביוקר המחיה. היא תסיר חסמי יבוא, תאפשר יבוא נוסף, תגביר את התחרות, ותוביל לירידת מחירים, כל זאת תוך שמירה על בטיחות ובריאות הציבור".

לדברי נציגי משרד הבריאות, "אימוץ הוראות אלה יתרום להבטחת רמת בטיחות גבוהה בתמרוקים והקפדה על סטנדרטים בינלאומיים גבוהים. נוסף על כך, התאמת הדין הישראלי להוראות הדין באיחוד האירופי תאפשר ליבואנים וליצרנים לפעול בתנאים זהים לאלה שבאירופה ותקל על התנהלותם המסחרית בשוק הגלובלי".

שר הבריאות אוריאל בוסו הוסיף: "צעד נוסף בדרך לחקיקה ההיסטורית שתחסוך מאות עד אלפי שקלים לכל בית בישראל. אני מברך את יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי על האישור המהיר של התיקון לחוק. נמשיך לפעול להורדת יוקר המחיה באחריות ותוך שמירה על בריאות הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully