וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה או חבלה? ספינת מלחמה איראנית שסייעה לחות'ים טבעה

7.7.2024 / 17:50

כלי תקשורת רשמיים דיווחו שהמשחתת "סהנד" איבדה את האיזון שלה בעקבות חדירת מים למכלים שלה בנמל בנדר עבאס. כמה פצועים פונו לבית חולים. הספינה הצטרפה לצי האיראני ב-2018, בתום שש שנות בנייה, והיא הייתה מצוידת בטילים ויכולות מכ"ם

המשחתת האיראנית "סהנד" אחרי שטבעה בנמל בנדר עבאס, 7 ביולי 2024. התקשורת האיראנית, צילום מסך
הספינה "סהנד" מובאת לנמל אחרי שטבעה/צילום מסך, התקשורת האיראנית

ספינת קרב איראנית התהפכה היום (ראשון) בזמן עבודות תיקון בנמל בנדר עבאס בדרום המדינה - כך דיווחו כלי תקשורת רשמיים במדינה.

לפי הדיווחים, המשחתת "סהנד" איבדה את האיזון שלה בעקבות חדירת מים למכלים שלה וכמה פצועים פונו לבית חולים. התקשורת האיראנית פירסמה תמונות של הספינה הפוכה במים, כשהירכתיים שלה היה מתחת לפני המים ורק חלק צדי של גוף הספינה וכיפת מכשיר הסונאר שלה לאיתור צוללות בולטים מעליהם.

עם זאת, בתקשורת האיראנית לא שללו גם אפשרות של חבלה. הספינה שייטה בחודשים האחרונים בים האדום וסייעה לפעילות המורדים החות'ים בתימן, התוקפים ספינות זרות ואת ישראל.

הספינה הצטרפה לצי האיראני ב-2018, בתום שש שנות בנייה, והיא הייתה מצוידת בטילי קרקע-קרקע וקרקע-אוויר, סוללות נ"מ, ויכולות מכ"ם ואנטי-מכ"ם מתוחכמות. כמו שאר הצבא האיראני, גם הצי שלו מבוסס על אמצעי לחימה ישנים ששופרו, ועבר שורה ארוכה של תקלות בשנים האחרונות.

הספינה התאומה של "סהנד" טבעה לאחר שעלתה על שרטון ב-2018. אחת מספינות המלחמה הגדולות של איראן טבעה לאחר שריפה ב-2021 וספינה נוספת התהפכה ברציף בבנדר עבאס ב-2020. באותה שנה האיראנים אף הטביעו בשוגג ספינה שלהם מפגיעת טיל ששיגרו בזמן תרגיל.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully