וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רס"ן ג'לאא אברהים, בן 25 מסאג'ור, נפל בקרב ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 19:31

ג'לאא ששירת כמ"פ בחיל ההנדסה תכנן להמשיך בשירות קבע והיה אמור להינשא בקרוב. "הלב בוכה, איבדנו אחד מטובי בנינו", ספד לו ראש המועצה המקומית סאג'ור, שהוסיף כי כל בניה של משפחת החלל שירתו בכוחות הביטחון

תיעוד הלחימה ברפיח ממצלמות הגוף של לוחמי חטיבת הנח"ל/דובר צה"ל

רס"ן ג'לאא אברהים, מפקד פלוגה בחיל הנדסה בן 25 מסאג'ור, נהרג בקרב ברצועת עזה - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. "הלב בוכה, איבדנו אחד מטובי בנינו", אמר ג'אבר חמוד, ראש המועצה המקומית סאג'ור, עם הוודע על נפילתו בקרב של רס"ן ג'לאא אברהים. אברהים היה אמור להינשא בקרוב, ותיכנן להמשיך בשירות קבע בצה"ל. חמוד אמר כי משפחתו של אברהים היא משפחה שכל בניה משרתים בכוחות הביטחון, בהם גם קצינים בדרגות סגן-אלוף ורב-סרן. סבו של ג'לאא, מזיאד אברהים, נהרג ב-1967, בקרב עם מחבלים ליד טול כרם.

ג'לאא הוא בנם של וספיה וסלים אברהים, האב סלים מת לפני מספר שנים. לג'לאא חמישה אחים וחמש אחיות. חמוד אמר כי "מדובר במשפחה שמהווה דוגמא ומופת לכל הכפר. משפחה שחשה שייכות ואחריות לביטחון המדינה ולעתידה. הם מראים זאת הלכה למעשה - שלושה מאחיו של ג'לאא נמצאים עכשיו בעזה, גם אחיינים שלו בתפקידים קרביים בצה"ל. אחיותיו משכילות ותורמות גם הן לחברה. המשפחה היא מלח הארץ ומלח העדה, משפחה שהולכת עם ראש מורם וגאה בתרומתה".

סרן ג'לאא אברהים, סאג'ור. ללא, אתר רשמי
סרן ג'לאא אברהים, סאג'ור/אתר רשמי, ללא

הכפר סאג'ור איבד 13 מבניו במערכות ישראל. מזיאד, סבו של ג'לאא היה החלל השלישי מקרב תושבי המקום. בטרם מלאו לו 18 שנה התגייס מזיאד לצבא האנגלי. עם קום המדינה התגייס לצה"ל ולאחר מכן התגייס למשמר הגבול.

ביום 27.9.1967 פיקד על כוח משמר הגבול במרדף אחר קבוצת מחבלים, אשר פעלה מזרחית לקו הירוק באזור טול כרם וגרמה לאבידות בנפש וברכוש. יומיים לפני כן אותה חוליית מחבלים פוצצה בית במושב אומץ. בפיגוע נהרג הפעוט יוסף סלומון, בן שלוש וחצי, והוריו נפצעו. בהגיע הכוח הרודף לראש הגבעה נפתחה עליו אש ונזרקו לעברו רימונים. מזיאד זרק רימון לעבר המחבלים ופקד על הכוח להסתער, ובהסתערות זו פגע בו צרור יריות והוא נהרג. בן 39 היה במותו. על פעולתו בקרב הוענק לו אחרי מותו אות המופת של המשטרה.

ראש המועצה, חמוד, אמר כי "בצירוף מקרים מהדהד היום הממשלה היתה צריכה לאשר תוכנית חומש לישובים הדרוזים, אבל במקומה הממשלה החליטה בסוף לאשר תוכנית מצומצמת שהיא לעג לרש. כפטריוט ישראלי, נכה צה"ל וגימלאי צה"ל - אני מתבייש. הממשלה מתעללת בנו ומתעלמת מאיתנו. אנחנו לא צריכים להוכיח את הנאמנות שלנו למדינת ישראל, הגיע הזמן שהמדינה תגלה נאמנות לעדה הדרוזית", אמר.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
השייח' מופק טריף באוניברסיטת תל אביב, 22 במאי 2022. ללא קרדיט, מערכת וואלה
"העדה ממשיכה לשלם מחיר כבד מאוד במלחמה". השייח' מופק טריף/מערכת וואלה, ללא קרדיט

ראש העדה הדרוזית, השייח' מופק טריף מסר את צערו ואמר כי "שוב מבקרים קציני העיר ביישוב דרוזי ומודיעים על נפילת עוד קצין מבני העדה בקרבות, רס"ן ג'לאא' אבראהים ז"ל. סרן ג'לאא', ממיטב הבנים והמפקדים, מוביל בחיים ומוביל בקרב, עד נפילתו. העדה ממשיכה לשלם מחיר כבד מאוד במלחמה, הלב פשוט נקרע לגזרים. לבי עם משפחת אבראהים ברגעים הקשים. משפחה לתפארת, גאוות העדה והמדינה, כל בניה נושאים בנטל הכבד, והיום משלמת את המחיר היקר מכל".


עוד הוסיף כי "אנו מגלים שוב ושוב את השותפות בשדה הקרב והשוויון בנטל וגם באובדן. שותפות זו וגם השוויון חייבים להיות גם בחיי היום יום, אך לא כך פני הדברים. בני העדה צריכים להיות שווים ושותפים לא רק בקרב ובשכול, אלא גם בחיים. יהי זכרו של ג'לאא' ושל כלל החללים נצור בליבנו לעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully