וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על פרשת רצח המחבל: כל עזתי שחצה את הגבול ב-7 באוקטובר - דינו מוות

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 9:56

יו"ר המחנה הממלכתי קרא לגבות את החשודים בפרשה: "בסיטואציה הזו, של כאוס, הפתעה ולחימת גרילה במשך שעות רבות, עלינו לתת גב רחב למי שנלחם"

נירית אופיר אמו של החייל המשחורר החשוד בהריגת מחבל הנוחבה/ניב אהרונסון

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ גיבה את את החשודים בפרשת רצח המחבל ב-7 באוקטובר, ואמר היום (ראשון) כי "כל עזתי שחצה את הגבול לישראל ב-7 באוקטובר - דינו מוות".

"השבעה באוקטובר היה יום האסון הגדול בתולדות המדינה. ‏ביום הזה קמו גיבורים רבים - חיילים, חברי כיתות כוננות, שוטרים ואזרחים - שנלחמו באומץ ורבים מהם נפלו בקרב. ‏חומר הראיות בנוגע לאזרחים שנעצרו בחשד להרג בלתי חוקי של מחבלים אינו בידיי, ואני סומך על גורמי אכיפת החוק. לצד זאת, חשוב להגיד ברמה העקרונית - כל עזתי שחצה את קו הגבול באותו יום, דינו מוות. כולם בגדר סכנה ברורה ומיידית. ‏עלינו לזכור, בשטח היו מוטלים כלי נשק רבים, וחלק מהמחבלים גם תפקדו כנהגים שחטפו אזרחים", כתב גנץ בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו.

‏"לכן - בסיטואציה הזו, של כאוס, הפתעה ולחימת גרילה במשך שעות רבות, עלינו לתת גב רחב וגיבוי מלא למי שנלחם - חייל, שוטר או אזרח. זו חובתנו כלפי מי שהצילו חיי אדם והגנו על הארץ שלנו, ואני מאמין שברוח הזו גם תנהג מערכת אכיפת החוק".

גנץ הכריז רשמית: "עוזבים את ממשלת החירום". צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
"עלינו לזכור, בשטח היו מוטלים כלי נשק רבים". ח"כ בני גנץ/עיבוד תמונה, צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

השלושה, אזרחים מן השורה שירדו לדרום הארץ לסייע בקרבות בעוטף, לא גויסו ב-7 באוקטובר ולא לאחריו, אך המשיכו לשהות במסגרות צבאיות, ולפי החשד בזזו אמל"ח מכוחות צה''ל ומשטרה שפעלו בזירות השונות.

החשדות ברצח המחבל כלפי שלושת האזרחים, התעוררו במסגרת פרשייה אחרת וחמורה של גניבת אמצעי לחימה, במרכזה עומד הנאשם רועי יפרח. החקירה נוהלה בימ"ר ת"א, ומשום כך, הטילו בפרקליטות על חוקרי היחידה לחקור גם את החשדות הנוגעים לרצח.

שלושת האזרחים נעצרו בתחילת השבוע, ואולם, בשתי ערכאות שונות נקבע, כי החשדות כלפי שניים מהמעורבים אינם מספקים להארכת מעצרם מאחורי סורג ובריח, ולכן הורה בית המשפט לשחררם בתנאים מגבילים.

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully